[ OPGELOST ] - met dank aan Rolf: XS4ALL - backup Database
Moderator: velden
[ OPGELOST ] - met dank aan Rolf: XS4ALL - backup Database
Hoi hoi,
Iemand die ook een site heeft staan met CMSMS op een server van XS4ALL?
Ik kan via service een backup van de site maken, maar dat moet je zelf doen w.b. de database.
Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe ik dat zelf moet aanpakken.
Is mysql.
Iemand daar ervaring mee?
Edida
Iemand die ook een site heeft staan met CMSMS op een server van XS4ALL?
Ik kan via service een backup van de site maken, maar dat moet je zelf doen w.b. de database.
Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe ik dat zelf moet aanpakken.
Is mysql.
Iemand daar ervaring mee?
Edida
Last edited by Edida on Fri Jul 30, 2010 2:35 pm, edited 1 time in total.
Edida
Re: XS4ALL - backup Database
Installeer http://dev.cmsmadesimple.org/projects/mysqldump
Kan zijn dat je tijdens de installatie bij XS4all een foutmelding krijgt, maar de module werkt wel...
Groet, Rolf
(It is good to be back
)
Kan zijn dat je tijdens de installatie bij XS4all een foutmelding krijgt, maar de module werkt wel...
Groet, Rolf
(It is good to be back

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Ow ow Rolf (good to have you back ;D )
Je moet voor deze leek iets duidelijker zijn, hoor.
Installeren waar? Ow wagff, dit is een soort module? Installeren in CMSMS dus?
Nog een vraagje: ik zie dat ik het via de modulemanager kan laten installeren.
Is het verstandid die site (school) eerst te upgraden? Had ik nl. nog niet gedaan, of toch maar eerst die backup afhandelen en dan upgraden?
Je moet voor deze leek iets duidelijker zijn, hoor.
Installeren waar? Ow wagff, dit is een soort module? Installeren in CMSMS dus?
Nog een vraagje: ik zie dat ik het via de modulemanager kan laten installeren.
Is het verstandid die site (school) eerst te upgraden? Had ik nl. nog niet gedaan, of toch maar eerst die backup afhandelen en dan upgraden?
Last edited by Edida on Mon Jul 26, 2010 1:02 pm, edited 1 time in total.
Edida
Ohh sorry, dit is een module die je installeert in het cms (via de module manager)
Na installatie van de module moet je eenmalig de instellingen accepteren die de module zelf heeft ingesteld.
Nu kun je met één druk op de knop in het beheerpaneel een kopie maken van de database en indien nodig terug zetten.
Je hoeft dus niet in PHPMyAdmin te gaan knutselen.
Rolf
Na installatie van de module moet je eenmalig de instellingen accepteren die de module zelf heeft ingesteld.
Nu kun je met één druk op de knop in het beheerpaneel een kopie maken van de database en indien nodig terug zetten.
Je hoeft dus niet in PHPMyAdmin te gaan knutselen.
Rolf

Lachuh, we zijn even snel. hihihi
Eerst die backup maar, hè?
AAAAAAAAHHHHHHHHHHHHh!!!!!!!!!!!!
Ik denk: Als het backuppen dan op die manier zo makkelijk gaat, doe ik dat ook met de sites van TopServers. NO problem, toch?
Heb de module geinstalleerd, krijg een melding dat de map admin niet de juiste schrijfrechten heeft. (www.hcjbradiogids.nl)
Aangepast. Via modules nog maals geïnstalleerd; kreeg daarna foutmelding pagina kan niet worden weergegeven en nu krijg ik helemaal de admin niet meer te zien.
What has happened
[ update ]
Wonder boven wonder kwam dit weer terug, dus da's [ opgelost ]
Nb. De backup van school is helemaal goed gegaan, dus nu maar die enge upgrade daar uitvoeren. Kijken wat ik nu weer tegenkom. pfff
Eerst die backup maar, hè?
AAAAAAAAHHHHHHHHHHHHh!!!!!!!!!!!!
Ik denk: Als het backuppen dan op die manier zo makkelijk gaat, doe ik dat ook met de sites van TopServers. NO problem, toch?
Heb de module geinstalleerd, krijg een melding dat de map admin niet de juiste schrijfrechten heeft. (www.hcjbradiogids.nl)
Aangepast. Via modules nog maals geïnstalleerd; kreeg daarna foutmelding pagina kan niet worden weergegeven en nu krijg ik helemaal de admin niet meer te zien.
What has happened

[ update ]
Wonder boven wonder kwam dit weer terug, dus da's [ opgelost ]
Nb. De backup van school is helemaal goed gegaan, dus nu maar die enge upgrade daar uitvoeren. Kijken wat ik nu weer tegenkom. pfff
Last edited by Edida on Mon Jul 26, 2010 1:58 pm, edited 1 time in total.
Edida
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!
Ja, je gelooft het of niet, maar...........
Heb de bestanden voor de upgrade geupload en voerde install/upgrade.php uit, maar.....
krijg een lege pagina te zien. Kan nu dus helemaal niets meer daar.
(www.obsdetimp.nl)
Wat oh wat doe ik toch steeds verkeerd? Of heeft iedereen zulke ongein bij het upgraden e.d.
Please tell me, help me!! :-\ ??? :-[ :'(
Ja, je gelooft het of niet, maar...........
Heb de bestanden voor de upgrade geupload en voerde install/upgrade.php uit, maar.....
krijg een lege pagina te zien. Kan nu dus helemaal niets meer daar.
(www.obsdetimp.nl)
Wat oh wat doe ik toch steeds verkeerd? Of heeft iedereen zulke ongein bij het upgraden e.d.

Please tell me, help me!! :-\ ??? :-[ :'(
Edida
Dat heb ik nou nooitEdida wrote: Of heeft iedereen zulke ongein bij het upgraden e.d.![]()

Maar ik heb wel enorme bewondering voor al je doorzettingsvermogen, Edida

Ja, Jos,
Soms sta ik ook versteld van mezelf. gheghe,
Maar..... Nu nog de oplossing. Ik kan nog steeds helemaal niks met www.obsdetimp.nl
Is het iets om de site backup die ik eerder maakte via service.xs4all terug te zetten en dan nog eens alles opnieuw proberen?
Kan niet bij de backup van mysqldump, nl.
Soms sta ik ook versteld van mezelf. gheghe,
Maar..... Nu nog de oplossing. Ik kan nog steeds helemaal niks met www.obsdetimp.nl
Is het iets om de site backup die ik eerder maakte via service.xs4all terug te zetten en dan nog eens alles opnieuw proberen?
Kan niet bij de backup van mysqldump, nl.
Edida
Edida,
probeer nogmaals de bestanden naar de webserver te uploaden.
Gebruik bij voorkeur FileZilla als ftp-programma.
En een internetverbinding met een kabeltje, geen Wifi dus.
Dan even weer kijken...
Rolf
probeer nogmaals de bestanden naar de webserver te uploaden.
Gebruik bij voorkeur FileZilla als ftp-programma.
En een internetverbinding met een kabeltje, geen Wifi dus.
Dan even weer kijken...
Rolf

Hoi Rolf,
Da's precies zo als het hier altijd gaat: Vaste verbinding en ik gebruik Filezilla.
Heb als drie keer alles opnieuw geupload. Ook eerst weer de installmap verwijderd en toen weer alles geupload, maar het resultaat blijft hetzelfde. De site is weg en blijft weg.
Is het wat om die backup van de hele site van xs4all terug te plaatsen?
Zit me nou opeens te bedenken, dat die backup misschien nog niet klaar was, toen ik de boel wilde upgraden. Moet er niet aan denken, want dan ben ik echt alles kwijt, want daar wordt maar één backup van gemaakt, las ik op hun site.
Zou vreselijk zijn, da's nl. ook een hele gecompliceerde site en die krijg ik echt niet zo makkelijk terug als die van hcjbradiogids.
En dan moet die van de Muurkrant ook nodig geupgrade worden. Ik durf al niet meer.
Ben vanavond niet thuis, dus of vannacht of morgen weer verder kijken.

Da's precies zo als het hier altijd gaat: Vaste verbinding en ik gebruik Filezilla.
Heb als drie keer alles opnieuw geupload. Ook eerst weer de installmap verwijderd en toen weer alles geupload, maar het resultaat blijft hetzelfde. De site is weg en blijft weg.
Is het wat om die backup van de hele site van xs4all terug te plaatsen?
Zit me nou opeens te bedenken, dat die backup misschien nog niet klaar was, toen ik de boel wilde upgraden. Moet er niet aan denken, want dan ben ik echt alles kwijt, want daar wordt maar één backup van gemaakt, las ik op hun site.
Zou vreselijk zijn, da's nl. ook een hele gecompliceerde site en die krijg ik echt niet zo makkelijk terug als die van hcjbradiogids.
En dan moet die van de Muurkrant ook nodig geupgrade worden. Ik durf al niet meer.
Ben vanavond niet thuis, dus of vannacht of morgen weer verder kijken.

Edida
Ik ook!! En daarom vind ik het nooit erg om je even te helpen...Jos wrote: Maar ik heb wel enorme bewondering voor al je doorzettingsvermogen, EdidaTop!
De website is weer online zoals je ziet

Ik heb een complete set 1.8.1-full geüpload en het installatieproces doorlopen.
Waarom het nu goed gaat en bij jou niet... Kweenie

Grt. Rolf
Rolf,
Je bent een LIFE/LIVE SAVER!!! Love you for it!!!
Snap nog minder dan jij, waarom het bij mij niet ging, want ik doe ook altijd de complete versie.
Maar... who cares
;)
Thank you so very much.
Zodra dat applaud weer werkt krijg je de dubbele portie, voor nu maar weer een dikke :-*
Nog wel een vraagje:
Kan ik nu 'ongestraft' via mysqldump een backup maken hier, of gebeurt dan hetzelfde weer?
[ update ]
Helemaal trots op mezelf: De muurkrant-site is geupgrade en ogenschijnlijk probleemloos.
Hoewel... Toen de hele upgrade klaar was, kreeg ik niet het scherm 'voltooid', maar 'kan pagina niet weergeven'. Toch lijkt alles nu normaal te werken. Houwe zo, hopelijk.
Je bent een LIFE/LIVE SAVER!!! Love you for it!!!
Snap nog minder dan jij, waarom het bij mij niet ging, want ik doe ook altijd de complete versie.
Maar... who cares

Thank you so very much.
Zodra dat applaud weer werkt krijg je de dubbele portie, voor nu maar weer een dikke :-*
Nog wel een vraagje:
Kan ik nu 'ongestraft' via mysqldump een backup maken hier, of gebeurt dan hetzelfde weer?
[ update ]
Helemaal trots op mezelf: De muurkrant-site is geupgrade en ogenschijnlijk probleemloos.

Hoewel... Toen de hele upgrade klaar was, kreeg ik niet het scherm 'voltooid', maar 'kan pagina niet weergeven'. Toch lijkt alles nu normaal te werken. Houwe zo, hopelijk.

Last edited by Edida on Tue Jul 27, 2010 12:24 am, edited 1 time in total.
Edida
Graag gedaan, Edida. No problem...
Jij ook bedankt voor het applaus.
Eerst dacht ik dat je per ongeluk een diff versie had gebruikt, maar dan zou je geen install map hebben dus dat was ook niet het geval.
Je gebruikt Filezilla en geen Wifi, dus ook goed.
Ik denk eigenlijk dat jij hier niets fout doet, of hebt gedaan!!
Je zegt altijd dat je met het upgraden aan het klooien bent, maar m.i. gebeurt dit pas
nadat er iets fout is gegaan.
Begin het gevoel te krijgen dat het probleem wel eens jouw PC, of jouw internetverbinding kan zijn. Als één van beiden niet stabiel is dan zou de verbinding wel eens weg kunnen vallen waardoor bestanden corrupt raken en de upgrade mislukt... Wellicht kun je een keer een upgrade doen vanuit een andere plek (op school?)
De computer kan oud en traag zijn, internetverbinding zou ook traag kunnen zijn of een router die roet in het eten gooit...
Maar goed...
grt. Rolf
Jij ook bedankt voor het applaus.

Voordat ik de site ging fixen, heb ik eerst gekeken wat er mogelijk fout is gegaan.Edida wrote: Snap nog minder dan jij, waarom het bij mij niet ging, want ik doe ook altijd de complete versie.
Eerst dacht ik dat je per ongeluk een diff versie had gebruikt, maar dan zou je geen install map hebben dus dat was ook niet het geval.
Je gebruikt Filezilla en geen Wifi, dus ook goed.
Ik denk eigenlijk dat jij hier niets fout doet, of hebt gedaan!!
Je zegt altijd dat je met het upgraden aan het klooien bent, maar m.i. gebeurt dit pas

Begin het gevoel te krijgen dat het probleem wel eens jouw PC, of jouw internetverbinding kan zijn. Als één van beiden niet stabiel is dan zou de verbinding wel eens weg kunnen vallen waardoor bestanden corrupt raken en de upgrade mislukt... Wellicht kun je een keer een upgrade doen vanuit een andere plek (op school?)
De computer kan oud en traag zijn, internetverbinding zou ook traag kunnen zijn of een router die roet in het eten gooit...
Maar goed...

grt. Rolf

Even een aanvulling voor latere bezoekers van deze topic, een servermap beveiliging staat hier beschreven:Rolf wrote: Installeer http://dev.cmsmadesimple.org/projects/mysqldump
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg219557
@Edida : Had ik bij obsdetimp al gedaan

®olf
Hallo Rolf,
Even een (ver)late reactie van mijn kant.
Hartstikke fijn, dat je dit weer voor me gedaan heb, want ik snap er weer geen sikkepit van. Kon het zelfs niet eens terugvinden op de server, toen ik er nieuwsgierig genoeg naar op zoek ging
.
Maar daarom extra blij, dat jij het gedaan hebt.
Wat dat upgraden betreft: Ik denk ook dat je gelijk hebt, dat het (deels?) aan de internetverbinding ligt. Ik merk zelfs dat mijn online McAfee soms problemen daardoor heeft. Scans gaan dan enorm traag. Ook had ik - toen ik wat door mappen op de server surfde - gezien dat er een enkel bestand tussen stond die 0 groot was, dus inderdaad niet goed geupload. Zal daar een volgende keer extra op letten.
Zal ook eens - op jouw voorstel - een upgrade vanaf school uitvoeren.
Vind trouwens, dat na deze upgrade het online werken sneller (lijkt te?) gaan.
Ben benieuwd of daar bij versie 2 nog veel verbetering in komt.
In ieder geval blijf ik je dankbaar. Is het al bekend, waarom ik je geen "applaud" kan geven?
't Is je nl. van harte gegund.
Even een (ver)late reactie van mijn kant.
Hartstikke fijn, dat je dit weer voor me gedaan heb, want ik snap er weer geen sikkepit van. Kon het zelfs niet eens terugvinden op de server, toen ik er nieuwsgierig genoeg naar op zoek ging

Maar daarom extra blij, dat jij het gedaan hebt.
Wat dat upgraden betreft: Ik denk ook dat je gelijk hebt, dat het (deels?) aan de internetverbinding ligt. Ik merk zelfs dat mijn online McAfee soms problemen daardoor heeft. Scans gaan dan enorm traag. Ook had ik - toen ik wat door mappen op de server surfde - gezien dat er een enkel bestand tussen stond die 0 groot was, dus inderdaad niet goed geupload. Zal daar een volgende keer extra op letten.
Zal ook eens - op jouw voorstel - een upgrade vanaf school uitvoeren.
Vind trouwens, dat na deze upgrade het online werken sneller (lijkt te?) gaan.
Ben benieuwd of daar bij versie 2 nog veel verbetering in komt.
In ieder geval blijf ik je dankbaar. Is het al bekend, waarom ik je geen "applaud" kan geven?
't Is je nl. van harte gegund.

Edida