hoe zou ik de berichten van cgblog (via de summary template) in kolommen zou kunnen weergeven.
Ik bedoel hiermee voorbeeld:
bericht1 bericht4 bericht7
bericht2 bericht5 bericht8
bericht3 bericht6 bericht9
iemand een idee ?
alvast bedankt
Peter
cgblog summary in kolommen weegeven
Moderator: velden
Re: cgblog summary in kolommen weegeven
Ik heb een voorbeeldje voor je die je wellicht op weg kan helpen. Deze is voor een andere module dus variabelen moet je aanpassen.
Hier ga ik uit van presentatie in een unordered list. Ik weet niet of dat voor jouw toepassing het meest geschikt is, maar het gaat even om het principe hoe je een scheiding legt naar 3 kolommen.
Hiervoor moet je eerst uitrekenen hoeveel berichten je per kolom wilt laten zien. De eerste regel van onderstaande code rekent uit hoeveel berichten er in totaal zijn en de tweede regel berekent hoeveel berichten je dan per kolom moet tonen.
De if-statement zorgt voor het invoegen van een en een zodat een nieuwe kolom wordt gemaakt. Met behulp van css geef je de een float:left; waardoor ze naast elkaar worden geplaatst.
Hier ga ik uit van presentatie in een unordered list. Ik weet niet of dat voor jouw toepassing het meest geschikt is, maar het gaat even om het principe hoe je een scheiding legt naar 3 kolommen.
Hiervoor moet je eerst uitrekenen hoeveel berichten je per kolom wilt laten zien. De eerste regel van onderstaande code rekent uit hoeveel berichten er in totaal zijn en de tweede regel berekent hoeveel berichten je dan per kolom moet tonen.
De if-statement zorgt voor het invoegen van een en een zodat een nieuwe kolom wordt gemaakt. Met behulp van css geef je de een float:left; waardoor ze naast elkaar worden geplaatst.
Code: Select all
{assign var='itemcount' value=$itemlist|@count}
{assign var='rows' value=$itemcount/3|ceil}
<ul>
{foreach from=$itemlist item="item" name="foo"}
{if $smarty.foreach.foo.index % $rows == 0 && $smarty.foreach.foo.index != 0}
</ul>
<ul>
{/if}
<li><a href="{$item->url}" target="_blank">{$item->name}</a></li>
{/foreach}
</ul>