Afmeldingen (Presentielijst) - opslaan in csv - mailen op vaste tijd

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
RvdS
Forum Members
Forum Members

Afmeldingen (Presentielijst) - opslaan in csv - mailen op vaste tijd

Post by RvdS »

Ik heb al zitten zoeken, maar kan net het juiste niet vinden. Voor een club die regelmatig bijeenkomsten hebben, wil ik een afmeld-systeem bouwen. Wie kan mij op weg helpen of in de goede richting duwen. Wellicht dat de klant iets wil wat helemaal niet (makkelijk) kan.

Het idee is het volgende:
- elk clublid krijgt een eigen inlog en kan zichzelf registreren (FEU en module self-registration)
- op een agenda is te zien wanneer bepaalde evenementen/bijeenkomsten plaatsvinden (CGCalender...)
- Een bijeenkomst kan aangeklikt worden, en daarna kan (indien de ingelogde gebruiker niet aanwezig kan zijn) hij/zij zich afmelden. Gewoon een simpel veld "Afmelden?" en dan een keuzelijst Ja/Nee... (iets met Formbuilder wellicht?)
- Vervolgens wordt deze afmelding gelogd en opgeslagen in een bestand, het liefst csv. (Formbrowser?)
- Het mooiste zou zijn als dit csv-bestand gemaild wordt op een bepaald tijdstip zodat niet elke keer dat iemand zich afmeldt er een mail uitgaat...

CMS versie wordt 1.7.1...

Ideeën zijn welkom.

Ik was al een beetje aan het rondkijken, ik heb Formbrowser bij een andere klant als test geïnstalleerd om te zien hoe dat werkt, maar ik kreeg daar meteen een foutmelding toen ik het excelletje wilde exporteren... iets met "dispositie"
Dus ik hoop dat het zonder FormBrowser mogelijk is...
Wellicht dat er al een soortgelijk systeem bestaat.

Groeten en alvast bedankt,
Ralf
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”