Ik probeer Googlemaps op een andere pagina aan te roepen en de coordinaten (lat en long) als variabelen mee te geven aan {cggm_add_dynpoint}. Met {CGGoogleMaps id="1"} wordt de map weergegeven. Dat lukt prima met vaste coordinaten, maar het lukt mij niet om 'global' variabelen te definieren. Ik heb wel een paar aanwijzingen gevonden, maar niets werkt, of ik doe iets verkeerd. Heeft iemand daar ervaring mee?
Jelle
[Opgelost] Gebruik van global variabelen verschillende pagina's
Moderator: velden
[Opgelost] Gebruik van global variabelen verschillende pagina's
Last edited by jellef on Wed May 12, 2010 11:15 am, edited 1 time in total.
Re: Gebruik van global variabelen verschillende pagina's
De vraag iets anders gesteld: hoe kan het gebruik van {$smarty.session.myvar} hier een oplossing bieden? Ik heb geprobeerd een session variable in de template of in een UDT te definieren, maar het resultaat is nog steeds nul. Is er niemand die dit ooit geprobeerd heeft?
Groeten,
Jelle
Groeten,
Jelle
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:20 pm, edited 2 times in total.
Arnoud,
Helaas, maar beide voorbeelden krijg ik niet aan de praat.
De code in de template laat beide variabelen leeg zien (ook met {get_template_vars}). En met de UDT is het niet beter. Helaas is mijn kennis van Smarties ook niet toereikend en begrijp ik de werking van de functie {smarty.session.myvar} niet. Ook in de Smarty manual kan ik dit niet vinden.
Groeten,
Jelle
Helaas, maar beide voorbeelden krijg ik niet aan de praat.
De code in de template laat beide variabelen leeg zien (ook met {get_template_vars}). En met de UDT is het niet beter. Helaas is mijn kennis van Smarties ook niet toereikend en begrijp ik de werking van de functie {smarty.session.myvar} niet. Ook in de Smarty manual kan ik dit niet vinden.
Groeten,
Jelle
http://www.smarty.net/manual/en/languag ... smarty.php
Example 4-7
{* display the php session variable "id" ($_SESSION['id']) *}
{$smarty.session.id}
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:20 pm, edited 1 time in total.
Nu krijg ik wel de lijst met sessie variabelen, maar daarbij niet myvar_01 en myvar_02.
Maar even terug naar af: ik wil niet zo nodig de sessie variabelen zien. Mijn bedoeling was uit gegevensvelden van een pagina de coordinaten te halen voor een googlemaps locatie en deze via de variabelen lattitude en longitude door te geven aan de functie cggm_add_dynpoint van CGGoogleMaps. Daarvoor heb ik een aparte pagina en het lukt mij dus niet de variabelen 'global' te maken zodat ze ook op die andere pagina werken.
Maar even terug naar af: ik wil niet zo nodig de sessie variabelen zien. Mijn bedoeling was uit gegevensvelden van een pagina de coordinaten te halen voor een googlemaps locatie en deze via de variabelen lattitude en longitude door te geven aan de functie cggm_add_dynpoint van CGGoogleMaps. Daarvoor heb ik een aparte pagina en het lukt mij dus niet de variabelen 'global' te maken zodat ze ook op die andere pagina werken.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:20 pm, edited 2 times in total.
Arnoud,
Bedankt!
Het is uiteindelijk gelukt via de functie {session_put var='test' value='blah'} . Nu via {$smarty.session.test} haal ik de variabele binnen.
Hierbij dus opgelost.
Groeten,
Jelle
Bedankt!
Het is uiteindelijk gelukt via de functie {session_put var='test' value='blah'} . Nu via {$smarty.session.test} haal ik de variabele binnen.
Hierbij dus opgelost.
Groeten,
Jelle