Informatie over ontwerpen van eigen thema?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
eelco
New Member
New Member

Informatie over ontwerpen van eigen thema?

Post by eelco »

Hallo allemaal,

Op dit moment is mijn website bijna af, maar ik heb toch wat problemen met de opmaak. Het is namelijk zo dat ik (ondanks mijn redelijke HTML en CSS kennis) er nog niet helemaal uitkom. Ik gebruik nu een bestaande thema en heb dit aangepast, maar op termijn wil ik helemaal een eigen thema maken... Op deze site heb ik daarover nog niet hele goede info gevonden :(
Heeft iemand een idee waar ik goede info vind over het ontwerpen van mijn eigen thema en/of het aanpassen van een bestaande???

Mijn dank zou heel groot zijn!
Gamonon

Re: Informatie over ontwerpen van eigen thema?

Post by Gamonon »

Met thema bedoel je, neem ik aan, de website compleet met graphics, stylesheets en support files.

Deze vraag lijkt me dan een beetje een open deur. Als je er al in geslaagd bent om een website op te zetten,
neem ik aan dat je wat cms betreft weet hoe je de tags in de bron moet plaatsen.

Met die kennis is er een oneinge bron van templates op het internet beschikbaar die je stuk voor stuk zonder
probleem in cms kan plaatsen. Ook voor het gebruik van css zijn geweldig goede blogs te vinden. Wellicht kan
Google je daar mee helpen?

Of begrijp ik je nou helemaal verkeerd?
AukeRoze
Forum Members
Forum Members

Re: Informatie over ontwerpen van eigen thema?

Post by AukeRoze »

Is mijn werkwijze ook vaak.

Een template zoeken op internet.
Vaak zit daar al redelijk goede html en css bij.

Daarna eerst 1 pagina helemaal 100% goed maken.

Met: {get_template_vars}  in je template kun je dan makkelijk kijken welke variablen er beschikbaar zijn.

Als ik 1 pagina helemaal klaar heb ga ik kijken wat ik in de vervolg pagina's weg laat of toe voeg.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”