Dag allemaal,
Na wat sitejes gebouwd te hebben ik de normale Made Simple ben ik nu begonnen aan de meertalige variant.
Echter loop ik al redelijk snel tegen een probleempje aan;
Het installeren etcetera is allemaal gelukt, ik heb op dit moment 3 talen aangemaakt; NL ENG en FR
Als ik nu een nieuwe pagina in NL aanmaak komt er bij ENG een "lege" pagina bij, een pagina zonder Titel en Menutekst.
Echter als ik bij taal ENG die lege pagina verwijder, wordt het bij NL ook verwijderd, terwijl de pagina daar hoort te staan.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Is het niet mogelijk om alleen de pagina's per taal te zien? Zo krijg ik het nauwelijks werkend..
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, alvast bedankt!
Gr
Problemen met CMS ML
Moderator: velden
Re: Problemen met CMS ML
Omdat het project een redelijke krappe deadline heeft ben ik maar verder gegaan met de module "Babel" en ik heb MLE maar even gelaten voor wat het is.
Deze werkt opzich een stuk makkelijker, echter zit ik ook hier weer met een probleempje..
Ik heb gezorgd dat in plaats van een list item vlaggen komen met hulp van een eerder topic; dit is mijn menu template code:
{foreach from=$languages item="language"}
url}">code}.jpg" class="img" title="{$language->name}" alt="{$language->name}"/>
{/foreach}
Nu heb ik twee templates, 1 voor home en 1 voor alle overige andere pagina's. Als ik daar mijn vlaggenmenu aanroep via {babel action="menu" template="flags"} werkt het op de eerste template, op de tweede (vervolgtemplate) doet ie niks. Hij staat op precies dezelfde plek in mn HTML en ik heb em 38 keer gechecked op typo's en dergelijke maar hij staat er gewoon goed...
Ik snap er geen snars meer van.
Ook heb ik m ingevoegd als global content block, op de homepage (template 1) werkt ie als een tiet, op de vervolgtemplate doet ie helemaal niks.. De div waar de tag in staat blijft gewoon leeg.
Deze werkt opzich een stuk makkelijker, echter zit ik ook hier weer met een probleempje..
Ik heb gezorgd dat in plaats van een list item vlaggen komen met hulp van een eerder topic; dit is mijn menu template code:
{foreach from=$languages item="language"}
url}">code}.jpg" class="img" title="{$language->name}" alt="{$language->name}"/>
{/foreach}
Nu heb ik twee templates, 1 voor home en 1 voor alle overige andere pagina's. Als ik daar mijn vlaggenmenu aanroep via {babel action="menu" template="flags"} werkt het op de eerste template, op de tweede (vervolgtemplate) doet ie niks. Hij staat op precies dezelfde plek in mn HTML en ik heb em 38 keer gechecked op typo's en dergelijke maar hij staat er gewoon goed...
Ik snap er geen snars meer van.
Ook heb ik m ingevoegd als global content block, op de homepage (template 1) werkt ie als een tiet, op de vervolgtemplate doet ie helemaal niks.. De div waar de tag in staat blijft gewoon leeg.
Last edited by sjukke on Tue Feb 02, 2010 3:39 pm, edited 1 time in total.
Re: Problemen met CMS ML
Ik ken CMSMS MLE en de Babel module niet, maar een meertalige website maken in gewoon CMSMS werkt ook prima hoor.Omdat het project een redelijke krappe deadline heeft ben ik maar verder gegaan met de module "Babel".
Wellicht een paar extra stappen, maar het functioneert goed.
Recente post http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg195120
Voor een praktijkvoorbeeld: mijn (speel)website.

Drietalig (ahum, nog niet geheel vertaald), 200 pages, pretty url, klik op vlag geeft dezelfde pagina in een andere taal weer.
(máár deze site is nooit helemaal af

Grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -