[opgelost] vraag over fotogallerij / fotoalbum
Moderator: velden
[opgelost] vraag over fotogallerij / fotoalbum
Ik zie dat er verschillende mogelijkheden zijn om foto's als gallerij te tonen, maar is hoe kan ik tijdens het tonen van een foto ook de gebruiker de mogelijkheid bieden de foto in volle resolutie te downloaden?
Hartelijk dank voor enige suggesties.
starter
Hartelijk dank voor enige suggesties.
starter
Last edited by starter on Thu Nov 19, 2009 11:07 pm, edited 1 time in total.
Re: vraag over fotogallerij / fotoalbum
Als je de Gallery module gebruikt met bijvoorbeeld de fancybox template, dan kan de gebruiker met een rechter muisklik op de vergrote foto kiezen voor het "bestand opslaan als"
dank u jos voor de reactie
maar ik wil specifiek dat men de foto die op volledige resolutie ergens op de server staat laten downloaden, dus niet de vergrote foto uit de fancybox
iemand enig idee ?
starter
maar ik wil specifiek dat men de foto die op volledige resolutie ergens op de server staat laten downloaden, dus niet de vergrote foto uit de fancybox
iemand enig idee ?
starter
Dat vergt wat geknutsel.
Je hebt in Gallery een omschrijving veld beschikbaar. Daar kun je een link plaatsen naar de originele foto.
Dat "comment" veld moet je dan nog laten tonen.
De Lightbox of Slimbox template is daar meer voor geschikt. Die kun je lichtjes aanpassen met de info uit dit topic: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg178041
Je hebt in Gallery een omschrijving veld beschikbaar. Daar kun je een link plaatsen naar de originele foto.
De Lightbox of Slimbox template is daar meer voor geschikt. Die kun je lichtjes aanpassen met de info uit dit topic: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg178041
Jos ik heb dit gedaan en het is dus gelukt.Jos wrote: Dat vergt wat geknutsel.
Maar ik heb 2 bijkomende vraagjes:
in de mouse-over van een afbeelding krijg ik de fotonaam , maar ook de htmlcode die in het omschrijvingsveld zit ... is er een mogelijkheid het omschrijvingsveld niet te tonen in de mouseover ?
nu opent de gedownloade foto in de browser, maar ik wil die gewoon als een bestand laten opslaan op de computer ?
alvast bedankt,
starter
Als je even het sjabloon plaatst zoals je het nu hebt, dan kan ik zien wat er aangepast kan worden.starter wrote: in de mouse-over van een afbeelding krijg ik de fotonaam , maar ook de htmlcode die in het omschrijvingsveld zit ... is er een mogelijkheid het omschrijvingsveld niet te tonen in de mouseover ?
Dat kan volgens mij wel door met php specifieke headers te versturen, maar dat is hogeschool werk, daar brand ik me niet aan. Met de rechtermuistoets en dan op "Afbeelding opslaan als" klikken werkt ook...starter wrote: nu opent de gedownloade foto in de browser, maar ik wil die gewoon als een bestand laten opslaan op de computer ?
dit is de sjabloon code zoals deze er nu staat
starter
alvast hartelijk dank.{if !empty($module_message)}{$module_message|escape}{/if}
{if !empty($gallerytitle)}{$gallerytitle}{/if}
{if !empty($gallerycomment)}{$gallerycomment}{/if}
{$imagecount}
{if $pages > 1}
{$prevpage}
{$nextpage}
{/if}
{if !$hideparentlink && !empty($parentlink)}{$parentlink}{/if}
{if $pages > 1}{$pagelinks}{/if}
{foreach from=$images item=image}
{if $image->isdir}
file}" title="{$image->title}">thumb}"
alt="{$image->title}" />
{$image->title}
{else}
file}" title="{$image->title}<br
/>{$image->comment|escape:'html'}" rel="lightbox[gallery]">thumb}" alt="{$image->title}" />
{/if}
{/foreach}
starter
Oja, nu ik het zo bekijk, is dat de manier waarop Lightbox werkt. Alles wat in de title attribuut staat, wordt als "caption" onder de vergrote foto geplaatst... dat je het dan ook met mouseover ziet comes with the deal
dit komt wel heel slordig over ... is er geen mogelijkheid om die hover tekst niet te tonen en toch via die comment de download te verkrijgenJos wrote: Oja, nu ik het zo bekijk, is dat de manier waarop Lightbox werkt. Alles wat in de title attribuut staat, wordt als "caption" onder de vergrote foto geplaatst... dat je het dan ook met mouseover ziet comes with the deal
mvg
starter
Er is altijd een mogelijkheid. Soms kun je het bereiken door wat instellingen te wijzigen, en soms moet je de code ervoor hacken. Zoals in dit geval dus met Lightbox.
Misschien is er een ander Lightbox-achtig systeem die meer attributen gebruikt dan alleen de title?
Misschien is er een ander Lightbox-achtig systeem die meer attributen gebruikt dan alleen de title?
Bedankt Jos voor uw uitleg
Ik heb het tenslotte voor elkaar, maar dan wel met thickbox (das ook een lightbox-clone).
Ik heb trouwens gekozen voor de 'album-module' en heb meteen zo aangepast dat ik geen commentveld meer nodig heb, maar dat de downloadlink er voor iedere foto meteen staat onafhankelijk waar op de server de foto gestockeerd staat.
in ieder geval bedankt voor alle hulp.
starter
Ik heb het tenslotte voor elkaar, maar dan wel met thickbox (das ook een lightbox-clone).
Ik heb trouwens gekozen voor de 'album-module' en heb meteen zo aangepast dat ik geen commentveld meer nodig heb, maar dat de downloadlink er voor iedere foto meteen staat onafhankelijk waar op de server de foto gestockeerd staat.
in ieder geval bedankt voor alle hulp.
starter