Version 1.0.2 til 1.6.6. ??

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
DHD

Version 1.0.2 til 1.6.6. ??

Post by DHD »

Hej

Jeg er igang med at kigge på at få et site lidt up to date, det er et site der kører på CMS made simple version 1.0.2..
Jeg har ikke arbejdet i lang tid med CMS made simple så jeg vil lige høre før jeg kaster mig ud i det - hvordan får jeg nemmest opdateret sitet til nyeste version af CMS made simple? altså 1.0.2 til 1.6.6? Er det overhovedet muligt..

Råd og hjælp er meget velkommen.

På forhånd tak :)

/DHD
aliceraunsbaek
Forum Members
Forum Members

Re: Version 1.0.2 til 1.6.6. ??

Post by aliceraunsbaek »

Jeg vil anbefale at du tager en fuld backup af din database og alle filer inden du gør noget som helst.

Jeg opgraderede at site fra 1.x.y (x værende 4 eller 5) til 1.6.5 for ikke så længe siden og jeg kan ikke længere skrive noget på siderne =0/
Og jeg havde ikke taget en fuld backup inden jeg begyndte at ødelægge ting - desværre lader det også til at der ikke er nogen der kan hjælpe mig =0S

~Alice
aliceraunsbaek
Forum Members
Forum Members

Post by aliceraunsbaek »

Hopla =0)

Så ser man lige mig kigge rundt på de engelske fora: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 675.0.html
Linket er til en tråd der beskriver opgradering fra tusse-gammel til blue'n'shiny

Håber at det kan hjælpe =0)
~Alice
bootdog
Forum Members
Forum Members

Post by bootdog »

Hej Alice,

Hvilke problemer fik du ? Du skriver at ingen kunne hjælpe...  jeg oplever også det danske site herinde som dødt.. men man skal jo ikke sige dødt uden selv at hjælpe...

Kan jeg hjælpe dig - kan du beskrive hvilke problemer du har ?

kh
boot
aliceraunsbaek
Forum Members
Forum Members

Post by aliceraunsbaek »

Hej 'Boot'

Jeg kan da forsøge:

Jeg opgraderede TinyMCE modulet (kan ikke huske hvorfor) hvorefter jeg ikke længere kunne se eller redigere siders indhold i admin.
Siderne bliver fortsat vist korrekt på hjemmesiden, men kan ikke redigeres. I News blev indholdet vist, men selve TinyMCE blev ikke rigtig vist.
Den udgave af TinyMCE jeg fik opgraderet til have muligvis nogle af hængigheder. Jeg kunne ikke finde ud af at få 'downgraded'.

Jeg opgraderede til 1.6.5 ved at dl full og uploade til siden og køre upgrade. Dette ændrede ikke ved problemet.
Forsøgte at nulstille indstillingerne til TinyMCE uden held.
Så fandt jeg en guide der beskrev at modulet muligvis blot skulle gen-uploades. (første gang uden held. Slettede så mappen og prøvede igen). Dette fik TinyMCE til at fungere i News, men der er fortsat ikke nogen mulighed for input på siderne.

Jeg har nu opgraderet til 1.6.6. i håb om forbedring, men stadig intet godt.
Der står i release noten at problemet kan opstå og det er beskrevet at man skal afinstallere TinyMCE, installere det igen og nulstille indstillingerne - hvilket jeg nu har prøvet 5 gange uden at jeg har fået mulighed for at se/redigere indholdet af siderne.

Hvis du har en ide, så er jeg lutter ører!
~Alice
mbvdk
Forum Members
Forum Members

Post by mbvdk »

Har du prøvet at slå vælge Ingen i "Vælg hvilket WYSIWYG-system der skal bruges:"? hvis det lader dig redigere indholdet er det muligt du kan redde det på den måde jeg gjorde:

Jeg troede jeg havde lavet en backup af hele sitet inden jeg gik i gang, men havde ikke fået databasen med, så jeg stod med et ubrugelig site.
Min oprindelige version var 0.13 og jeg forsøgte at opgradere direkte til 1.6.5
Ved at slå WYSIWYG fra og sætte "Administrations tema:" til default, lykkedes det at komme ind hvor jeg kunne redigere indholdet, og dermed redde sitet uden at skulle taste det hele ind igen.

Først lavede lavede jeg en ren installation af CMSMS på en midlertidig server, og installerede alle de moduler jeg skulle bruge.
Derefter kopierede jeg css og typografier, og rettede dem til så de passede med de ændringer der var mellem den gamle og den nye version.
Da det var gjort, kopirede jeg manuelt HTML-kode versionen af sideindholdet (tryk på HTML-kildekode ikonet i edditoren indholdsruden) en for en fra det gamle site til den midlertidige. (ja det var et stort arbejde, men noget nemmere end at skulle taste det hele ind igen).
Da alt var som det skulle være på den midlertidige server, lavede jeg backup af database og alle filer.
Så slettede jeg alle filer og tømte databasen fra det gamle site, og uploadede filerne fra den midlertidige server (husk at rette alle stier i config.php)
Til slut importerede jeg databasen fra backuppen fra den midlertidige server.

Så nu har jeg et fungerende website, hvor administrationsinterfacet virker som det skal.
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”