Hallo,
Ik ben bezig met een nieuwe website voor een stichting. Deze stichting bestaat uit allerlei verschillende werkgroepen.
Iedere werkgroep krijgt zijn eigen onderdeel op de website, die zij zelf van content mogen voorzien.
Het bestuur zou het graag willen zien dat iedere werkgroep eigen inloggegevens hebben waarmee ze in kunnen loggen, en vervolgens pagina's kunnen aanmaken enkel onder hun eigen "parentpagina". Oftwel ze kunnen niet op iedere locatie een pagina aanmaken. Vervolgens mag de pagina wel aangemaakt worden, maar mogen deze werkgroepen de pagina's niet kunnen publiceren.
De Admin zal de pagina eerst controleren op typfouten en opmaak voordat deze pagina online bekeken kan worden.
De menu structuur (frontend) zou er als volgt uit kunnen zien:
Home
Informatie
- Werkgroepen
+ Werkgroep 1
+ Werkgroep 2
+ etc..
- Bestuur
- Overige
....
Hopelijk ben ik nog te volgen, ik zoek dus een manier om gebruikers content aan te laten maken onder een bepaalde "parent" en op het moment zij deze aanmaken mag deze niet direct gepubliceerd worden op de website, maar zal dit enkel kunnen gebeuren door de Admin (hoofdaccount). Ik heb nu CMSMS 1.6.6 .
Kan iemand mij hiermee helpen?
Gr deno
[opgelost] site permissions - content pages
Moderator: velden
[opgelost] site permissions - content pages
Last edited by deno on Mon Oct 12, 2009 12:29 pm, edited 1 time in total.
Re: site permissions - content pages
Deno,
het niet automatisch publiceren, kun je afdwingen door de page-defaults op "niet-actief" te zetten. Hierdoor zal een NIEUWE pagina standaard op inaktief staan. Enkel de gebruikers met Manage-All-Content kunnen het opties tabblad van paginas zien, dus als je het aktief-vinkje op het opties-tabblad laat staan, zal je dit kunnen regelen.
Door een additionele gebruiker/groep te definieren, die je koppelt aan de hoofdpagina van de groep, kunnen zij ENKEL deze pagina muteren, en/of paginas hieronder maken.
Ronny
het niet automatisch publiceren, kun je afdwingen door de page-defaults op "niet-actief" te zetten. Hierdoor zal een NIEUWE pagina standaard op inaktief staan. Enkel de gebruikers met Manage-All-Content kunnen het opties tabblad van paginas zien, dus als je het aktief-vinkje op het opties-tabblad laat staan, zal je dit kunnen regelen.
Door een additionele gebruiker/groep te definieren, die je koppelt aan de hoofdpagina van de groep, kunnen zij ENKEL deze pagina muteren, en/of paginas hieronder maken.
Ronny
Re: site permissions - content pages
Bedankt, het is me gelukt!
Gr deno
Gr deno