Dank voor de reactie, draait als een tierelier.....
Beste mensen,
Inmiddels al redelijk wat sites gebouwd met CMSMS en erg tevreden over de werking en gebruiksvriendelijkheid. Echter, een probleem waar ik al meerdere malen tegenaan ben gelopen en nog geen oplossing voor heb, is het volgende: Ik ben geen php-programmeur en wil wel programmeren en wel het volgende.
Het is waarschijnlijk zeer eenvoudig, maar ik kom er niet uit.
Ik wil op de homepage van een site een blokje (DIV) met nieuwsberichten. Echter, wanneer er geen nieuwsberichten zijn, moet dat blokje ook verdwijnen.
Wie helpt met dit kleine stukje php??
Bij voorbaat dank,
Sander Wielemaker
[OPGELOST]Vraagje over News-module
Moderator: velden
[OPGELOST]Vraagje over News-module
Last edited by sander on Thu Aug 13, 2009 6:40 pm, edited 1 time in total.
Re: Vraagje over News-module
Dit hoef je niet met php te doen, maar met Smarty. En wel in de templates die je bij Nieuws kunt aanmaken.
Ik neem aan dat het kan gaan om meerdere nieuws-items. Dan gebruik je de summarytemplates.
Maak daar een nieuwe template aan. Er komt al de default code in te staan.
Probeer die code te ontcijferen, het is niet ingewikkeld, alhoewel de code ingewikkelder begint dan jij nodig hebt. Het deel om over meerdere pagina's te splitsen kun je wissen.
Omring de totale code met
{if $itemcount >0}
{/if}
Jouw div kan daar dus tussen, en alles wat je wilt laten zien.
Als er geen nieuwsitems zijn, wordt dus niets getoond.
Ik neem aan dat het kan gaan om meerdere nieuws-items. Dan gebruik je de summarytemplates.
Maak daar een nieuwe template aan. Er komt al de default code in te staan.
Probeer die code te ontcijferen, het is niet ingewikkeld, alhoewel de code ingewikkelder begint dan jij nodig hebt. Het deel om over meerdere pagina's te splitsen kun je wissen.
Omring de totale code met
{if $itemcount >0}
{/if}
Jouw div kan daar dus tussen, en alles wat je wilt laten zien.
Als er geen nieuwsitems zijn, wordt dus niets getoond.