Nybegynder med PC Planet i baghånden

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
Jahns

Nybegynder med PC Planet i baghånden

Post by Jahns »

Hej  Jeg er vildt meget nybegynder, men syntes de er helt spændende.  Jeg har installeret CMS Made Simple 1.5.4 "Carolina" på en server hos Danmark.nu.
Jeg fik den første del, nemlig installationen til at fungere fint, og så skulle det eller komme stille og roligt.  Punkt 1 er at skifte logoet i den nuværende installation, og jeg fulgte anvisningerne til punkt og prikke, men uden at kunne se noget resultat. ?
Punkt 2 er at udskifte den Engelske tekst, men det vil jeg godt vente med til jeg har fået punkt 1 klaret så det er synligt.

Håber der en enkel eller 10 der er kommet lidt længere end jeg.

Venlig hilsen Flemming    :)
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Nybegynder med PC Planet i baghånden

Post by Silmarillion »

Hej Flemming

Dejligt at se at PC-planet artiklen trækker nye brugere :) jeg har desværre ikke selv fået set den endnu, men må hellere købe et blad i morgen :)
Jeg ved ikke præcist hvad trin 1 indbærer før det, men så skal jeg nok prøve at hjælpe dig!

Mange Hilsener
Morten
larskonzack
New Member
New Member

Post by larskonzack »

hej

Jeg har også netop fulgt vejledningerne i pc-planet, og det fungerede fint og jeg har fået sat et par sider op -
men så så jeg at der er kommet en ny version: 1.6.3 og er nu i vildrede hvordan jeg opgraderer fra 1.5.4 til 1.6.3.

Jeg har søgt i forskellige fora, men har ikke umiddelbart fundet nogen nærmere vejledning, der blot tilnærmelsesvist og slet ikke trin for trin gennemgår hvad man skal gøre.

Metoden som beskrives i PC-Planet fungerer ikke ved installation af version 1.6.3, så jeg er temmelig i vildrede.

Kan I henvise til et sted hvor det bliver beskrevet hvordan man opgraderer?

Er det nemmest hvis man sletter vs. 1.5.4 og installerer 1.6.3 fra bunden (har gemt al text, og har kun lige puslet lidt med 1.5.4, så det er ikke det store tab.

???

Venlig hilsen
Lars Konzack
larskonzack
New Member
New Member

Post by larskonzack »

sorry - beklager ulejligheden - jeg fandt selv ud af det ved lidt nærlæsning install og upgrade-txt-filerne.
behøver ikke noget svar -  ::)
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”