Når jeg inde i min admin del vil slå en side fra så den ikke er synlig får jeg en frygtelig lang fejlmeddelelse i IE både version 6 og 7 men ingen i Firefox - Det er version CMS Made Simple 1.5.3 "Arecibo"
Fejlen er frygtlig lang (Error: the XML return from the server was in ogvalid ...osv osv )
Den gør dog hvad man har bedt om alligevel nemlig sætter sider til synlig/ikke synlig men det er først synligt når jeg har refresh min browser
Håber meget nogen kan hjælpe mig..
Mange hilsner
Nikoline
[SOLVED] XML fejl ???
Moderator: Silmarillion
[SOLVED] XML fejl ???
Last edited by nikoline on Wed May 20, 2009 9:49 am, edited 1 time in total.
Re: XML fejl ???
Jeg kan ikke komme til at kopiere teksten - så jeg har taget et foto af det - fejl meddelelsen ser således ud:

Samme fejl kommer også når jeg forsøger at se undermenuer... Har undret mig over at hende jeg laver den for ikke har kommenteret det men kan se at når jeg logger ind med hendes password/brugernavn er der ingen problemer
???
Så det er altså "kun" når man er logget ind som admin??? Hun er logget ind som editor og fik en ekstra rettighed så hun kunne ændre på siderækkefølgen men det burde vel ikke betyde noget?
Det er som sagt kun i admin delen, og kun i IE og til trods for den irreterende fejlmeddelse gør den hvad man beder den om man kan bare først se det når man opdatere/refresher siden?
Nogen bud???

Så det er altså "kun" når man er logget ind som admin??? Hun er logget ind som editor og fik en ekstra rettighed så hun kunne ændre på siderækkefølgen men det burde vel ikke betyde noget?
Det er som sagt kun i admin delen, og kun i IE og til trods for den irreterende fejlmeddelse gør den hvad man beder den om man kan bare først se det når man opdatere/refresher siden?
Nogen bud???
Last edited by nikoline on Tue Apr 28, 2009 10:15 pm, edited 1 time in total.
- Silmarillion
- Dev Team Member
Den eneste gang jeg har oplevet det problem var det fordi dervar for lidt hukommelse tildelt PHP på serveren. Det gjorde at det ajax-kald som benyttes på side-oversigten ikke fik korrekt xml tilbage i hovedet og det vælger IE så at vise på den lidet charmerende måde... Hvis du har mulighed for det, så prøv at tildele php mere hukommelse.
Problemet er løst - er jo ret meget nybegynder så forstår det ikke helt - men den havde også 2 menupunkter der ikke kunne vises og det skyldes at editoren havde brugt "`"tegnet i menu navnet - det virkede stadig ikke når man slettede tegnet - men men men hvis man slettede siden - oprettede en ny side hvor man kaldte den fx "dont" på menupunktet og når det var gemt gik ind og rettede det til don´t så fungere det hele og fejlmeddelesen er væk - så mit bud er at den ikke har kunne finde ud af at oprette det i databasen ordentligt med "`"tegnet men godt efterfølgende kan bruge det når man retter det..
og at editoren havde ingen problemer fordi hun havde begrænsede rettigheder - det var måske derfor problemet udelukkende var på admin delen da det måske konfliktede med noget der var tilgængeligt der??? - det virker nu?
og at editoren havde ingen problemer fordi hun havde begrænsede rettigheder - det var måske derfor problemet udelukkende var på admin delen da det måske konfliktede med noget der var tilgængeligt der??? - det virker nu?
- Silmarillion
- Dev Team Member
Re: [SOLVED] XML fejl ???
Det er i hvert fald rettet i version 1.6 der kommer snart. Har lige testet med både ' og " i navnet og det virker fint!
Bare så du ved det...
sil.
Bare så du ved det...
sil.
Re: [SOLVED] XML fejl ???
Super!! Versionen jeg havde fejl i var en 1.5.3 - har lige prøvet at gøre det samme - altså oprettet en side der hedder don´t forget me" i menu og titel punktet i en af mine andre sider som ligger i version 1.4.1 og der opstår samme fejl - men indtil version 1.6 kommer på banen kan det jo så løses ved at oprette siden som i det her tilfælde dont forget me og så efterfølgende gå ind og rette det til don´t forget me