billedbehandling...

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
martinus

billedbehandling...

Post by martinus »

Gode kolleger udi CMSMS

Efterhånden - uden dog at kende til de finere detaljer - har jeg fundet ud af, at dette cms var det jeg ledte efter. Men jeg har et problem...

Når jeg i admin-mode trykker på linket til billedhåndtering, åbnes et vindue, hvori login-siden vises... hvis jeg logger ind får jeg bare velkomstsiden???

Filhåndtering virker - og jeg kan oprette nye mapper...

Men altså ikke billedhåndteringen- hvad er gået galt?

Bedste hilsner
Claus
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: billedbehandling...

Post by Silmarillion »

Hey, undskyld jeg ikke har svaret før...

Jeg forhører mig lige om andre har oplevet problemer med billedhåndtering, og vender tilbage. Gider du evt. skrive hvilken browser og præcis version af cmsms du benytter?

Mange cmsms-hilsener
Morten/Silmarillion
martinus

Post by martinus »

Hej og tak for svaret... I hvert fald indtil videre...

Jeg bruger primært IE6.0 og CMSMS 0.12 Fuji....

Men problemet eksisterede allerede med den seneste stabile udgave (.011)

Problemet eksisterer også, når jeg forsøger at tilgå billedbehandlingen med firefox

Jeg har tænkt på; Kan problemet skyldes, at systemet ikke får fat i et billedbehandlingsprogram?
Last edited by martinus on Wed Feb 22, 2006 9:07 am, edited 1 time in total.
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by Silmarillion »

Hmm, jeg har ikke hørt om problemet før... Og jeg tror ikke det det er fordi det ikke får fat på et billedbehandlingsprogram, da det er et webbaseret billedhåndtering der er indbygget. På en eller anden måde husker den ikke at du er logget ind. Har du evt. slået cookies fra i dine browsere? Jeg ved ikke om det kan være det, men jeg skal forespørge på irc lidt senere på dagen om andre kender til problemet...

Jeg vender tilbage

morten/silmarillion
martinus

Post by martinus »

Hej igen...
I en anden sammenhæng - men på det samme domæne - er jeg stødt på det problem (under installation af et galleri program (php - Gallery2)), at det kræver php safe mode disabled... Kan det også være problemet i forhold til cmsms?
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by Silmarillion »

Hey, forstod på din første besked at imagemanager'en åbnede i et nyt vindue, gør den det, eller er det i det samme browservindue? php_safemode bør ikke have nogen betydning. Det bestræber vi os i hvert fald på at den ikke  har...

m./sil.
martinus

Post by martinus »

nej - imagemanageren åbner li'som i en iframe... jeg går ud fra, at det er normalt. Men at man i den ramme skal se thumnails af sine billeder...Det jeg kan se er login-siden i stedet for mine billeder....
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by Silmarillion »

Det er altså meget mærkeligt, jeg har forespurgt de andre udviklere og de har aldrig hørt om problemet... Er site't hvor du har problemet online et sted, og må jeg evt. se på det?

Sil.

martinus wrote: nej - imagemanageren åbner li'som i en iframe... jeg går ud fra, at det er normalt. Men at man i den ramme skal se thumnails af sine billeder...Det jeg kan se er login-siden i stedet for mine billeder....
martinus

Post by martinus »

Ja, du må meget gerne se på det...

Sender login som pm...
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”