Hvor ligger siderne sig?

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
Hellman

Hvor ligger siderne sig?

Post by Hellman »

Hej, jeg er meget ny i det her CMS system, men det virker da til at fungere nogenlunde... Jeg har lige et par spørgsmål

1: Hvor ligger siderne sig, altså alle de undersider man laver, hvor henne i mappestrukturen ligger de? og kan man redigere koden i dem? også bare for at vide det hvis man nu skal have et billede til at linke til en underside

2: Ang. menuen. Jeg bruger den der bulletmenu vert 1. jeg har lavet det sådan at der er nogle af punkterne der har nogle underpunkter, men jeg vil ikke ha at den åbner et menupunkt som en side når det har underpunkter, men kun udvider menuen, hvordan laver man det?

3: Hvordan fjerner man dem der "next page" "previous page" links i bunden af siderne?

4: Hvordan ændrer man headeren på siden? altså det stykke tekst der bliver vist i toppen af vinduet og på ens taskbar?

Håber der er nogen der kan hjælpe  ;)
Hellman

Re: Hvor ligger siderne sig?

Post by Hellman »

Jeg har selv fundet ud af spørgsmål 1, 3 og 4, men jeg mangler stadig svar på hvordan man ændrer det der med menuen  :)
Last edited by hellman on Wed Feb 22, 2006 10:12 am, edited 1 time in total.
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by Silmarillion »

Hejsa

Mht. dit sidste spørgsmål, så tror jeg desværre ikke at man kan gøre det pt. Hvilket også irriterer mig... Men jeg har ikke sat mig ind i mulighederne i den MenuManager der kommer med version 0.12. Måske man kan noget i den...

Hilsen
Morten/Silmarillion
Hellman

Post by Hellman »

Jeg har overvejet om man kan lave det sådan at når man nu åbner menuen, så loader den bare den side som man kommer fra igen, og så er menuen bare åben i stedet?
Hellman

Post by Hellman »

Eller man kunne måske sætte den til at loade content fra den forrige side? således at man kommer ind i menuen, men det er den samme side som man kom fra at man kan se?
webdesign123

Re: Hvor ligger siderne sig egentlig..?

Post by webdesign123 »

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide hvor siderne egentlig ligger sig?

Jeg kan se i min config.php at root URL er http://www.mysite.dk/cmsms, så mappen burde jo være der hvor de ligger sig, men jeg har endnu ikke fundet dem der?

Gik ud fra, at som default skullel de ligge i rod-mappen..?

mvh.
Brian
moiv

Post by moiv »

De enkelte sider ligger der som sådan ikke. De genereres ud fra databasen.
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”