Brug af andre elementer.

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
sblop
New Member
New Member

Brug af andre elementer.

Post by sblop »

Hej med jer.

Jeg har brugt cmsms nu i vel omkring et år og er rigtig glad for det. Der kom en opdatering omkring v. 1.3 som gjorde man ikke kunne opgradere hvorfor jeg ikke rigtig har fået lavet så meget på min hjemmeside siden da. Nu har jeg derimod installeret den seneste version og satser på et andet galleri og en anden blog end den jeg havde.

- Selve problemet er at jeg har et galleri og en blog (Gallery2 og Wordpress) som selvstændige enheder på min hjemmeside men jeg ikke ved hvordan man bygger dem ind i siden, rent layout mæssigt. - Jeg er ligeglad med at man skal logge ind flere gange etc, da det kun er mig som admin som skal bruge denne funktion, og derfor ikke har første prioitet.

Hvordan plejer i at bygge ting ind? - Jeg har overvejet om min "blog" side i cmsms skulle have sig eget tema hvor der er f.eks en IFrame, istedet for {content}. (Hvilket jeg afskyr...) Jeg har overvejet at bruge det "fetch" tag som findes under tags her  på siden, men har haft problemer med det, og synes egentlig heller ikke det er den rigtige løsning.
Endelig er der jo "embed" tagget som sådan set bare laver en iframe, men som sagt synes jeg ikke den løsning er optimal.

Har i ikke et tip til en god måde at gøre dette på? Der må være andre end mig som har dette problem og nu synes jeg selv jeg har kigget en del rundt her på forummet uden at finde noget specifikt.

Venlig hilsen Benjamin.

Min hjemmeside i øjeblikket er www.maritime-billeder.dk, men er blevet temmelig sløv fordi har for mange forskellige ting installeret.
Den jeg arbejder på nu og altså kun er til test ligger på www.maritime-billeder.dk/nyside, men her ligger der praktisk talt intet endnu.
sblop
New Member
New Member

Re: Brug af andre elementer.

Post by sblop »

Ingen som kan hjælpe?
webform
Power Poster
Power Poster

Post by webform »

Kan du ikke bare konverterer og opsætte din blog med samme designskabelon som du bruger i CMSMS?

Det er hvad jeg plejer at gøre med de forskellige sites jeg har lavet der bruger flere typer software som blogs, ecommerce og forums!
Foden

Post by Foden »

Halløj

Med hensyn til Gallery2, så ligger der et modul (G2Mod) som kan bruges til at inkludere et Gallery2 i CMS designet (det kræver dog lidt fodarbejde, da der er et par fejl i modulet.. Hvis det har interesse kan du få en kopi af mig)

Jeg ved ikke med wordpress, hvor nemt det er at integrere den, men jeg har i øjeblikket fået integreret SMF i min site. Måden det er gjort på, er at SMF kører som et selvstændigt site, men med samme template som min CMS site. For at få hovedmenuer osv. synkroniseret mellem CMS og SMF, har jeg lavet en dummy side / template, der kun printer min hoved menu. SMF temaet henter så denne specielle side, og smider output direkte ud i html koden for forumet.

Eksempel kan ses på http://skelund-veddum.dk (både album, og smf integration)

/ Thomas
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”