Hoi allemaal,
Ik heb de meeste sites bij mijndomein.nl
Op zich ben ik erg tevreden, de servicedesk is alleen via email te bereiken, maar werkt snel.
Maar ik ben al even bezig met het knutselen met pretty-url's en ik krijg het maar niet aan de gang...
Wat doe ik fout
Toch uiteindelijk maar even een mailtje naar mijndomein. De reactie terug:
Vandaar dat het dus niet werkt.Het is op dit moment niet mogelijk om in de .htaccess bestanden FollowSymLinks te gebruiken voor andere dan 404 pagina\'s. Dit is dan ok de oorzaak dat bij u een 500 Internal Server Error ontstaat bij gebruik van andere waarden omdat dit niet door de server geaccepteerd wordt. het is helaas nog niet mogelijk om hierin verandering aan te brengen.
Mijndomein.nl maakt gebruik van een zgn. Shared Hosting concept waarbij meerdere domeinen op 1 server actief zijn. Hierbij is gekozen voor een algemeen concept van serverconfiguratie. Het is niet mogelijk om op individueel verzoek wijzigingen aan te brengen in de serverconfiguratie of onderdelen toe te voegen, daar dit de onderhoudsbelasting en stabiliteit niet ten goede komt. Dit geldt ook voor modules als cURL, ION Cube, Zend Optimizer en het aanbrengen van mogelijkheden voor extra functies in .htaccess bestanden.
Kan mijndomein echt aanbevelen, maar ik vind dit toch jammer... Gemiste kans, not pretty.
Rolf
---------------------------------------------------------------------------------------
Rolf,
ik heb ook een aantal sites draaien op mijndomein.nl, maar heb WEL de pretty-URLs aangezet. Deze draaien op zich goed...
Het betreft dus de htaccess.txt uit de /doc folder renamen/verplaatsen naar de root als .htaccess,
en vervolgens in de config.php de mod_rewrite, use_hierarchy en file_extension aanzetten....
Ronny
---------------------------------------------------------------------------------------
Hoi, ik zit ook bij Mijndomein en heb pretty url's door iemand laten doen, werd me zelf te lastig. Ik kreeg van hem het volgende commentaar, wellicht kunnen jullie er iets mee. Mijn website is www.nederlandsezwembaden.nl, ter info voor de onder geplakte tekst. Hij gaf mij dit mee als reactie op het aanpassen van de pretty url's:
"Dit had je niet kunnen weten, mijndomein heeft een aparte configuratie. En daardoor moest het .htaccess bestand een map naar boven worden geplaatst. Onder sites/ ipv onder sites/www.nederlandsezwembaden.nl/ En bovendien moest ik de regels in dat bestand wijzigen. Verder heb ik config.php gewijzigd zoals aangegeven. Behalve dat ik de extensies van elke pagina .html heb gemaak ipv htm of geen extensie. .html is de oorsponkelijke standaard voor webpages, dus dat lijkt mij voor Google goed geschikt."
Gerben
----------------------------------------------------------------------------------------