Eerst de ingrediënten:
- CMSMS 1.3.1 "Havana" (Werkte altijd, met de nieuwere versies van CMSMS heb ik problemen gehad.)
- FormBuilder
Het volgende mysterie: Tijd geleden heb ik een website voor een klant gemaakt. De website heeft maandenlang gedraaid, zonder problemen, met een contactformulier van FormBuilder. Iedereen blij.
Uiteindelijk wilde de klant ook een webshop eraan hangen. Dit was wat lastig te integreren in CMSMS, dus besloot ik om een van de gratis scripts die mijn webhost beschikbaar stelt te gebruiken: OS Commerce. Dit script heb ik op een subdomein geïnstalleerd: http://shop.domeinnaam.nl en staat dus (redelijk) los van het hoofd-domein.
Of het toeval is of niet, maar (waarschijnlijk) werkt sinds het installeren van OS Commerce het contactformulier niet meer. Daar kwamen we bij toeval achter...
Even nog voor de zekerheid. Het gaat er niet alleen om dat ik FormBuilder niet kan zien in CMSMS, maar ook dat het formulier online niet meer zichtbaar is.
- FormBuilder staat nog wel bij de modules op de server, is niks aan veranderd...
- In het module-overzicht geeft CMS-mailer gewoon nog aan dat hij o.a. FormBuilder als "dependencie" heeft. is niks aan veranderd...
- Op de pagina waar het contactformulier staat, staat gewoon {cms_module module='FormBuilder' form='contactformulier'}, is niets aan veranderd...
Echter: Onder "Extensions/Uitbreidingen" is de module FormBuilder verdwenen... En als ik in de broncode kijk van de pagina op de website dan staat daar heel mooi als titel: Contactformulier en daaronder is het leeg. Niks met "form" etc...
Ik word gek. Wie helpt?
Verdwenen FormBuilder-module, of toch weer niet...
Moderator: velden
Verdwenen FormBuilder-module, of toch weer niet...
Last edited by RvdS on Wed Dec 10, 2008 5:19 pm, edited 1 time in total.
Re: Verdwenen FormBuilder-module, of toch weer niet...
Heb je ook bij "Groepsrechten" gekeken of het item "Modify Forms" is aangevinkt bij de betreffende gebruikersgroep?
Re: Verdwenen FormBuilder-module, of toch weer niet...
Yep, is aangevinkt. Plus, ik ben de admin, dus ik heb alle rechten.
Even nog voor de zekerheid. Het gaat er niet alleen om dat ik niet de FormBuilder kan zien in CMSMS, maar ook dat het formulier online niet zichtbaar is.
Even nog voor de zekerheid. Het gaat er niet alleen om dat ik niet de FormBuilder kan zien in CMSMS, maar ook dat het formulier online niet zichtbaar is.