Ik ben van plan mijn websites naar een andere provider te verhuizen.
Bij m'n huidige provider bestaat niet de mogelijkheid via bijvoorbeeld CPanel zaken zelf in te stellen en aan te maken.
Bovendien laat de ondersteuning zwaar te wensen over.
Bestaat de mogelijkheid om vanuit CMSMS de databasegegevens te exporteren om die bij de nieuwe provider weer te importeren?
Zo niet, wat kan ik doen om -zonder hulp van mijn huidige provider- de gegevens over te zetten?
[opgelost] Verhuizen naar een andere provider: hoe exporteer ik de db...
Moderator: velden
-
- Forum Members
[opgelost] Verhuizen naar een andere provider: hoe exporteer ik de db...
Last edited by Klassiekerrally on Sun Nov 16, 2008 11:21 pm, edited 1 time in total.
Re: Verhuizen naar een andere provider: hoe exporteer ik de db zonder CPanel e.d.?
Als jij hosting hebt met database, moet jij toch op één of andere manier aan uw database kunnen??
Over hoeveel websites spreek je en hoe groot zijn deze websites??
weet niet als je iets kan doen met Archiver binnen modulebeheer.
Over hoeveel websites spreek je en hoe groot zijn deze websites??
weet niet als je iets kan doen met Archiver binnen modulebeheer.
Last edited by iStevo on Sun Nov 09, 2008 6:20 pm, edited 1 time in total.
-
- Forum Members
Re: Verhuizen naar een andere provider: hoe exporteer ik de db zonder CPanel e.d.?
M'n huidige provider heeft voor klassiekerrally.nl CMSMS in eerste instantie ingericht.
Voor midwinterhoorns.nl geldt hetzelfde, daarvoor heb ik echter wel de gegevens die ik nodig heb om bij de db te kunnen.
Die site zou ik echter nog handmatig opnieuw op kunnen zetten.
Klassiekerrally.nl bevat dusdanig veel materiaal dat dat geen optie is...
Ik zal archiver even bekijken.
Voor midwinterhoorns.nl geldt hetzelfde, daarvoor heb ik echter wel de gegevens die ik nodig heb om bij de db te kunnen.
Die site zou ik echter nog handmatig opnieuw op kunnen zetten.
Klassiekerrally.nl bevat dusdanig veel materiaal dat dat geen optie is...
Ik zal archiver even bekijken.
Normaal zorgt een provider wel voor een installatie van phpMyAdmin, anders zou je het zelf kunnen installeren.
Er zijn ook nog Database Backup en Mysql Dump modules, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus geen idee of ze (nog) werken.
Grtz,
D
Er zijn ook nog Database Backup en Mysql Dump modules, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus geen idee of ze (nog) werken.
Grtz,
D
heb geprobeerd dit te installeren maar ik krijg volgende foutmeldingDee wrote: maar daar heb ik geen ervaring mee, dus geen idee of ze (nog) werken.
Fout!
Checksum fout. Dit wijst waarschijnlijk op een beschadigd bestand, ofwel toen het naar de softwarebron werd ge-upload, of tijdens het downloaden.
expected: 57b8a458f98a60bbc2f5e7925588fd05 and got 703762acd6fd272df377bc3d8e305541
-
- Forum Members
Installeren werkte bij mij perfect, alleen het maken van een backup lukt niet:
Fatal error: Call to undefined method pear_ADOConnection::MetaTables() in c:\inetpub\wwwroot\Klassiekerrally\lib\adodb_lite\adodb-datadict.inc.php on line 219
Fatal error: Call to undefined method pear_ADOConnection::MetaTables() in c:\inetpub\wwwroot\Klassiekerrally\lib\adodb_lite\adodb-datadict.inc.php on line 219
En al succes gehad??
Kan je echt geen kopie van database aan uw provider vragen??
-
- Forum Members
Ik heb gisteren de brief m.b.t. de opzegging van de hosting naar de huidige provider gestuurd. Zodra ze al mijn wensen hebben vervuld, zal ik ze ook nog even vragen een backup van de db te maken.Mr_Stevo wrote: En al succes gehad??
De nieuwe provider heb ik al uitgezocht: Neostrada.
-
- Forum Members
Ik kreeg een lumineus idee: ik keek in de config.php naar de toegangsgegevens voor de db.
Samen met wat gegevens die ik elders vond, kreeg ik met een extern programma (CocoaMySQL, ik werk op een iMac) toegang tot de db en kon een volledige dump maken. Hiermee lijkt mijn probleem dus opgelost!
Samen met wat gegevens die ik elders vond, kreeg ik met een extern programma (CocoaMySQL, ik werk op een iMac) toegang tot de db en kon een volledige dump maken. Hiermee lijkt mijn probleem dus opgelost!