Soort database met zoekopdracht
Moderator: velden
Soort database met zoekopdracht
Hallo,
Ik ben bezig met een site waarin ik allelei recepten wil tonen. Deze zouden eigenlijk per categorie (hoofdgerecht, nagerecht e.d.) ingedeeld kunnen worden, en ik zou graag hebben dat mensen ook op bijvoorbeeld ingredient kunnen zoeken. Ik kan geen sluitende module vinden. Lees ik eroverheen of bestaat deze niet.
Iemand tips?
M.v.g. Nuc
Ik ben bezig met een site waarin ik allelei recepten wil tonen. Deze zouden eigenlijk per categorie (hoofdgerecht, nagerecht e.d.) ingedeeld kunnen worden, en ik zou graag hebben dat mensen ook op bijvoorbeeld ingredient kunnen zoeken. Ik kan geen sluitende module vinden. Lees ik eroverheen of bestaat deze niet.
Iemand tips?
M.v.g. Nuc
Re: Soort database met zoekopdracht
nucleus,
Kun je de News module niet 'misbruiken'. Het zoeken (met het zoekveld rechtsboven in het standaard scherm), kijkt volgens mij ook op inhoud van nieuws gegevens.
Mogelijk dat je de Articles module (werkt alleen met ModuleXtender en Ajax Made Simple) kunt gebruiken.
Duketown
Kun je de News module niet 'misbruiken'. Het zoeken (met het zoekveld rechtsboven in het standaard scherm), kijkt volgens mij ook op inhoud van nieuws gegevens.
Mogelijk dat je de Articles module (werkt alleen met ModuleXtender en Ajax Made Simple) kunt gebruiken.
Duketown
Thanks voor de support mensen. Ik loop tegen de volgende problemen aan:
Articles:
Bij Articles krijg ik de melding: 'Maximaal ondersteunde CMSMS versie = 1.1.2' dus dat lijkt geen optie.
Cataloger:
Als ik gebruik maak van het stylesheet CSStop menu + 2 colums krijg ik bij het toevoegen van content in de catalogus geen tweede venster voor de tweede kolom en helaas wordt alles wat ik invoeg dan dubbel geplaatst: in het hoofd content gebied en in de twee kolom (een smallere aan de zijkant).
Ik kan niet vinden waar dat in zit...?
De module 'products heb ik ook geprobeerd maar lijkt me minder geschikt. Het ombouwen van de news module lijkt mij veel te moeilijk.
Thanks tot zover, en mogelijk kan iemand me zelfs nog verder helpen?
M.v.g. Nuc
Articles:
Bij Articles krijg ik de melding: 'Maximaal ondersteunde CMSMS versie = 1.1.2' dus dat lijkt geen optie.
Cataloger:
Als ik gebruik maak van het stylesheet CSStop menu + 2 colums krijg ik bij het toevoegen van content in de catalogus geen tweede venster voor de tweede kolom en helaas wordt alles wat ik invoeg dan dubbel geplaatst: in het hoofd content gebied en in de twee kolom (een smallere aan de zijkant).
Ik kan niet vinden waar dat in zit...?
De module 'products heb ik ook geprobeerd maar lijkt me minder geschikt. Het ombouwen van de news module lijkt mij veel te moeilijk.
Thanks tot zover, en mogelijk kan iemand me zelfs nog verder helpen?
M.v.g. Nuc
nucleus,
Ben je zelf een beetje handig met php? Zo ja, binnen Articles.module.php vind je de functie:
Op het moment dat je de regel met return veranderd in:
kun je met de module werken tot en met versie 1.5.0 (heb ik zelf ook gedaan).
Kan zijn dat je dezelfde truck moet uithalen met ModuleXtender.
Duketown
Mocht je het echter op maat willen, dan kan ik ook (tegen een redelijke donatie) voor je maken.
Ben je zelf een beetje handig met php? Zo ja, binnen Articles.module.php vind je de functie:
Code: Select all
function MaximumCMSVersion()
{
return "1.1.2";
}
Code: Select all
return "1.5.0";
Kan zijn dat je dezelfde truck moet uithalen met ModuleXtender.
Duketown
Mocht je het echter op maat willen, dan kan ik ook (tegen een redelijke donatie) voor je maken.
nucleus,
Heb je al een oplossing die handig (als advies/tip) voor anderen kan dienen?
Duketown
Duketown
Nee helaas enkel nog maar half werk waar ik nog niet tevreden mee ben.duketown wrote: nucleus,
Duketown
Zodra er iets bruikbaars van komt meld ik het (of wanneer het nieuwe vragen oproept).
Nuc
Ik heb op het Engelstalige forum goed rondgeneusd en ben toch maar bezig om met diverse categorien de News module hiervoor te misbruiken. Ik ben dus bezig met een 'speciaal' template voor het totaaloverzicht van newsitems. Eigenlijk wil ik hiervoor alles op één rij hebben, en daarvoor heb ik de [url=http://"http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,17845.0.html"]oplossing[/url] van RonnyK gebruikt (daarvoor mij dank).
Echter is het mogelijk om een speciaal template te gebruiken voor mijn receptenboek, en dan weer een ander template voor een andere categorie nieuwsberichten, de 'gewone' nieuwsberichten?
Nog een vraag:
Hoe kan ik een aparte zoek-opdrachten veld maken om alleen in de news-categorie recepten te zoeken? Of kan dit niet?
Thanks - Nuc
Echter is het mogelijk om een speciaal template te gebruiken voor mijn receptenboek, en dan weer een ander template voor een andere categorie nieuwsberichten, de 'gewone' nieuwsberichten?
Nog een vraag:
Hoe kan ik een aparte zoek-opdrachten veld maken om alleen in de news-categorie recepten te zoeken? Of kan dit niet?
Thanks - Nuc
Wie heeft een tip/oplossing