Is CMS MS traag?? Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
iStevo

Is CMS MS traag??

Post by iStevo »

Sorry dat ik deze topic open, maar ik wil graag eens jullie meningen.
Ik ben nog maar recentelijk met dit CMS bezig, maar ik merk dat CMS MS vrij traag open gaat. Niet alleen bij mijn site maar bij de meeste links dat ik hier op dit forum kan terugvinden.

Is er een mogelijkheid om dit te versnellen??
Last edited by iStevo on Sun Sep 21, 2008 3:17 am, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: Is CMS MS traag??

Post by RonnyK »

Bedoel je de backend of de frontend... De laatste versie van CMSMS heeft eigenlijk 24MB memory nodig..

Daarnaast wordt vanuit de backend default een controle gedaan of je met de laatste versie van CMSMS werkt. Dit kun je uitschakelen, door in de Global Settings bij deze controle-URL 'none' neer te zetten. Dan zal geen externe link worden gemaakt om te controleren.

Ronny
rvdv
Forum Members
Forum Members

Post by rvdv »

Ja ik heb dit probleem ook. Het duurt ongeveer 4 seconden extra elke keer voordat de pagina eindelijk begint te laden. Het komt doordat er zoveel controles uitgevoerd worden en dergelijke. Heb er geen oplossing voor maar ben er wel naar aan het kijken.

Edit:
Heb in ieder geval gevonden dat het laden traag is door het bestand include.php dit kost bijna +2 seconden laadtijd wat niet goed is...

Edit 2:
Ik heb bij mij het probleem gevonden. In het bestand include.php wordt de sessie gestart met uiteraard session_start(). Het starten van de sessie duurt minstens 2 seconden. Server gegevens:

IIS 6
PHP 4.3.6
MySQL 3.2

Ik maak uiteraard gebruik van CMS 1.4.1

Ik weet dat het oude versies zijn maar dit wil men hier niet updaten omdat het zijn werk doet zoals het hoort. Maar goed..

Zodra ik session_start(); eruit haal dan laad mijn pagina in 0.8 seconden. Anders is de laad tijd minimaal 2.5 seconden.... iemand een idee wat ik het beste hiermee kan doen? Ben zelf ook bezig een oplossing te vinden maar blijf dit topic even up daten... kan misschien ook handig zijn voor de TS :).

Edit 3
Ok, ik heb (voor mijn probleem) een oplossing gevonden. Er staat op de server standaard geen session.save_path ingesteld. Dus ik probeerde dit zelf in te stellen met de volgende code:

Code: Select all

ini_set('session.save_path', 'tmp/sessies');
Na het aanmaken van de map tmp/sessies riep ik mijn website opnieuw op en merkte dat mijn laadtijd met 2 seconden ingekort was naar 0.8 seconden. Misschien dat dit ook iets is voor de TS....
Last edited by rvdv on Tue Sep 16, 2008 8:21 am, edited 1 time in total.
rvdv
Forum Members
Forum Members

Post by rvdv »

Je kunt het boven in je include.php plaatsen maar het kan ook in je index bovenaan. Zolang je het maar boven session_start() plaatst.
rvdv
Forum Members
Forum Members

Post by rvdv »

Heb je die map wel aangemaakt? En (ik weet niet zeker of het nodig is) schrijf rechten gegeven?
rvdv
Forum Members
Forum Members

Re: [NIET Opgelost] Is CMS MS traag??

Post by rvdv »

Ik had de instelling alleen op de index.php zitten waardoor ik dit probleem niet had. Heb hem in include.php geplaatst en dan krijg ik het ook.
Heb de verwijzing aangepast naar het volledige pad 'c:\sites\sitemap\tmp\sessies'. Daarna werkt het wel zoals het hoort.
rvdv
Forum Members
Forum Members

Post by rvdv »

Maakt niet uit waar je het plaatst. Zolang het maar boven de include.php include is.
Djith
Forum Members
Forum Members

Post by Djith »

Heb hetzelfde probleem... site laad idd sneller op met die tmp/sessies verwijzing maar krijg ook volgende foutmelding:

Warning: Unknown: open(tmp/sessies/sess_a61deb467aa3bf5b42f59ac2ce3e4676, O_RDWR) failed: Onbekend bestand of map (2) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (tmp/sessies) in Unknown on line 0

Map in tmp gemaakt /sessies en schrijfrechten toegekend.

ini_set('session.save_path', 'tmp/sessies'); geplaatst bovenaan in index.php en eens in include.php ook zoals eerder vermeld maar niets helpt om de foutmelding weg te krijgen...
Djith
Forum Members
Forum Members

Post by Djith »

Denk dat het probleem nu opgelost is. Het is niet voldoende om de map sessies in tmp schrijfrechten te geven, tmp moet ook schrijfrechten krijgen en dan werkt het  ;)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”