Banner (lavet som en Global content box)

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
zenheart

Banner (lavet som en Global content box)

Post by zenheart »

Hej,

Er ved at lave bannere til en hjemmeside, men skal lave et nyt banner for hvert menupunkt.

Proceduren er at lave en globalcontent boks som henviser til billedet og give det et navn... fx transport.

Dernæst opretter jeg en sideskabelon som henviser til banneret/global content boksen "transport":

{global_content name='transport'}

Det er lidt et hestearbejde og mit spørgsmål er om det er muligt, nu da jeg navngiver hver global content boks/banner det samme som side titlen bare at udskifte global_content name='med en kode for titlen?'

på den måde behøves jeg kun en skabelon og kan nøjes med at lave global contentbokse for hver side sålænge sidetitlen og globalcontentboksens navn er ens...

Hvordan ser sådan en kode ud?

Mvh.:
Mads
dropster
Forum Members
Forum Members

Re: Banner (lavet som en Global content box)

Post by dropster »

zenheart wrote: Hej,

Er ved at lave bannere til en hjemmeside, men skal lave et nyt banner for hvert menupunkt.

Proceduren er at lave en globalcontent boks som henviser til billedet og give det et navn... fx transport.

Dernæst opretter jeg en sideskabelon som henviser til banneret/global content boksen "transport":

{global_content name='transport'}

Det er lidt et hestearbejde og mit spørgsmål er om det er muligt, nu da jeg navngiver hver global content boks/banner det samme som side titlen bare at udskifte global_content name='med en kode for titlen?'

på den måde behøves jeg kun en skabelon og kan nøjes med at lave global contentbokse for hver side sålænge sidetitlen og globalcontentboksens navn er ens...

Hvordan ser sådan en kode ud?

Mvh.:
Mads

En mulighed for lige at lære lidt nyt, så jeg prøvede lige at gøre det på en anden måde som du måske kan bruge istedet da den er nemmere .....

put denne her i din template {title assign=pagetitle}

installer modulet Banner

nu kan du bruge denne her {Banners category="banner" name="$pagetitle"}

fidusen er så at du opretter en kategori der hedder banner, og inde i den laver du alle dine banners med billeder links, alt texts etc.

Når siden så genereres så vil  {title assign=pagetitle} putte sidens titel over i variablen pagetitle som så bliver smækket ind i Banners

Så kan du bruge banners modulet til at styre det hele og skal ikke lave GCB.

/Kim
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”