[Solved] Fejlmeddelelse i Album modulet + diverse

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
kimb
Forum Members
Forum Members

[Solved] Fejlmeddelelse i Album modulet + diverse

Post by kimb »

Hej alle i vidende mennesker.  ;)

Jeg har et problem med Album modulet på min hjemmeside.

Jeg har tilføjet linjen  {cms_module module='album' detailpage='galleri'} i content blokken. Den viser fint gallleriet men ovenfor får jeg følgende fejlmeddelelse :

Warning: WARNING: Album is not properly cleaning input params. in /home/virtual/kbfoto.dk/public_html/foto/lib/classes/class.module.inc.php on line 1503.

Hvad gør jeg galt?

Jeg benytter CMSMS version 1.2.2 og Album version 0.9.2. Min browser er IE7.

Fejlen kan ses her http://www.kbfoto.dk/foto/index.php?page=test-galleri

Derudover har jeg lidt forståelsesproblemer med Categori funktionen i Album. Hvad kan jeg bruge den til? Jeg forestiller mig noget i retning af at man kan få vist en oversigt over sine categorier på en side, hvor man så kan browse sig frem til gallerierne i de enkelte kategorier. er det sådan det hænger sammen? Hvilken kode skal man bruge for at få det til at virke? Jeg har søgt vidt og bredt for at finde en beskrivelse af denne funktion, men det er ikke lykkedes mig.

Er der nogen af jer som kender til en funktion, så jeg kan få billeder til at skifte automatisk med 5 sekunders mellemrum på en side?

Mange af de allervenligste hilsner,

Kim Bergsaker
Last edited by kimb on Sun Dec 09, 2007 3:34 pm, edited 1 time in total.
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Fejlmeddelelse i Album modulet + diverse

Post by Silmarillion »

Hej Kimb

Nej den Warning er ikke noget du gør eller ikke gør. Det er fordi modulet ikke er blevet opdateret til en ny type sikkerhed indført fra cmsms version 1.2.2. Album's udvikler er desværre ikke særlig aktiv mere, men forhåbentlig tager nogen over på et tidspunkt. Jeg har selv pillet lidt ved det ind i mellem, men kani kke overskue at overtage hele udviklingen af det. Mht. warningen kan du undgå den ved at gå ind i Side Adminstration->Global Konfirguartion. Nederst kan du fjerne krydset i "Tillad at parameter kontrol viser advarselsbeskeder", så burde du ikke se den slags.
Jeg kender ikke meget til Album modulet, men jeg forstår kategorierne sådan at du kan påhæfte hvert billede en eller flere kategorier, så du på en side kan vælge kun at være billeder fra kategorien "xx" og på en anden fra kategorierne "yy" og "zz" f.eks....

Mht. automatisk skift af billeder, så mener jeg at ha hørt om noget der gør sådan, men kan ikke huske hvad... bladr rundt på http://dev.cmsmadesimple.org og se om der ikke er noget derinde et sted.

Håber du finder ud af det hele

Mvh
Morten/Silmarillion
kimb
Forum Members
Forum Members

Re: [Solved] Fejlmeddelelse i Album modulet + diverse

Post by kimb »

Hej Silmarillion.

Tusind tak for dit svar. Det hjalp.

Det er lidt ærgeligt, at udviklngen af modulet er gået i stå, da jeg synes at det er et godt modul.

Mange flere venlige hilsner,

Kim Bergsaker
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”