Admin Menu virker ikke (SOLVED = LØST)

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
ra1101
New Member
New Member

Admin Menu virker ikke (SOLVED = LØST)

Post by ra1101 »

Hejsa

Jeg har kørt med min CMS Side i et godt stykke tid, og det har fungeret rigtig godt.

Men pludselig blev min Admin menu mærkelig, og var pludselig ikke så "smart" som den har været hele tiden.
Jeg opgradere siden, og så var den fin igen, men efter et par dage, så var den mærkelig igen.

Den ser nu således ud:  http://www.bjarkesvej.com//uploads/imag ... uerror.jpg

Er der nogen der har en god ide, til hvad der kan være galt.

PS: Selve hjemmesiden fungerer fint.

Rene A.
Last edited by ra1101 on Fri Nov 02, 2007 4:00 pm, edited 1 time in total.
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Admin Menu virker ikke

Post by Silmarillion »

Det der ser meget ud som om der er et modul der laver ballade, altså fejler på en eller anden måde, så administrationen ikke bliver genereret færdig. Kører du med nogen eksperimentelle moduler? Prøv evt. at omdøbe dine modul-dir's til "_News" et ad gangen, og tjek administrationen hver gang. Hvis den pludselig virker, er det så det sidst omdøbte modul der har skylden.
Husk også at clear'e cachen, og prøv igen.

Hvis det stadig ikke virker, så vend lige tilbage, så må vi finde en anden grund ;-)

Mvh
Morten
ra1101 wrote: Hejsa

Jeg har kørt med min CMS Side i et godt stykke tid, og det har fungeret rigtig godt.

Men pludselig blev min Admin menu mærkelig, og var pludselig ikke så "smart" som den har været hele tiden.
Jeg opgradere siden, og så var den fin igen, men efter et par dage, så var den mærkelig igen.

Den ser nu således ud:  http://www.bjarkesvej.com//uploads/imag ... uerror.jpg

Er der nogen der har en god ide, til hvad der kan være galt.

PS: Selve hjemmesiden fungerer fint.

Rene A.
ra1101
New Member
New Member

Re: Admin Menu virker ikke

Post by ra1101 »

Hej Morten

Tak for hurtigt svar.

Har nu prøvet at omdøbe ALLE mine moduler, men lige lidt hjalp det, desværre.

Håber at du har andre gode forslag. Kan se i det engelske forum at andre har samme problem, og mener at det måske har noget med at adminmenu'en ikke får fat i CSS'en, men der er ikke rigtig nogen der har den endegyldige løsning.

Håber du kan finde den.

Rene A.
ra1101
New Member
New Member

Re: Admin Menu virker ikke (SOLVED)

Post by ra1101 »

Hej Morten

Jeg kørte en "Upgrade", på trods af at jeg var på sidste nye version, og vupti, så er den "normale" admin-menu tilbage igen.

Jeg synes det virker underligt, men er jo bare glad for at det nu igen virker som det skal.

Tak for din interesse i at løse mit problem.

Rene A.
ra1101
New Member
New Member

Re: Admin Menu virker ikke (opdateret 31/10-07!!)

Post by ra1101 »

Nu er problemet sgu (undskyld jeg bander lidt) vendt tilbage igen.

Jeg har fundet ud af at, problemet opstår når jeg prøver at installere et eller andet modul. Det er ligegyldigt hvilket modul, men pkt.1 jeg får ikke installeret modulet, og pkt. 2. så giver det mig problemet med admin-menuen, som ser ud som beskrevet i 1. indlæg.

Hjæææælp..........
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by Silmarillion »

Hej Rene

Jeg er desværre på vej til Berlin, så jeg kan ikke hjælpe særlig meget før efter søndag... Du kan prøve at formulere dit problem i den engelsker #irc-kanal. De er meget venlige og hjælpsomme. Ellers må vi lige kigge nærmere på problemet i næste uge. Lyder stadig sært...

God weekend

Hilsen
Morten
ra1101
New Member
New Member

Post by ra1101 »

Det ser ud til (indtil videre) at jeg har fundet årsagen, og også løsningen til problemet. Der er flere i den engelske forum der har haft samme problem, og alle har haft det med det modul der hedder "PicasaAlbumGallery", og efter jeg har fjernet dette helt (det var ikke nok at omdøbe), så ser min Admin menu igen normal (og flot) ud.

Så indtil videre anser jeg det for løst.

Tusind tak for interessen i at hjælpe...... :-)
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”