Kleuren + breedte news-block aanpassen ?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
ikkedus

Kleuren + breedte news-block aanpassen ?

Post by ikkedus »

Beste dames en heren,

Daar ik zelf best een leek ben op het gebied van websites maken, heb ik besloten een CMS te gaan gebruiken.
CMS Made Simple lijkt me een geschikt CMS, en na installatie werkte alles meteen.
Nu heb ik wat templates gedownload, maar wil ik tevens de kleuren van het news-block aangepast zien, en de
breedte wil ik op 100% (daar ik het news-block op de frontpage wil plaatsen, dus liefst de gehele breedte van de
pagina wil benutten).
Heeft iemand enig idee waar ik dat kan doen en/of kan vinden ?
Ik heb her en der al wat geprobeerd, wat betreft kleuren: alleen de achtergrond van het nieuwsbericht zelf lijkt
aangepast te kunnen worden, het titel-gedeelte met dat gekleurde blokje ervoor niet.
Wat betreft breedte: dit vind ik nergens terug...
Uiteraard heb ik al wat rondgeneusd op dit forum, maar vind uitsluitend vrij technische prietpraat waar ikzelf
weinig mee kan.
Iemand met een simpele uitleg die me uitleg kan geven ?

Bedankt.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: Kleuren + breedte news-block aanpassen ?

Post by RonnyK »

ikkedus,

allereerst welkom natuurlijk......

Voor wat betreft de kleuren/breedte etc....

Je aanroep voor {news} staat waarschijnlijk in een container , deze is te stylen door de CSS-stylesheet aan te passen waarin deze container wordt gestyled.

Als je een standaard template gebruikt, is dat de stylesheet "Module: News", bij een andere template moet je even kijken welke stylesheet de betreffende styling regelt.

Wat ikzelf altijd doe is een kopie maken van de stylesheet die ik ga aanpassen, en vervolgens de kopie muteren. In de stylesheets die aan de template hangen, verwijder ik dan de verwijzing naar het origineel en hang de kopie eraan. Hierdoor heb je altijd het origineel beschikbaar om op terug te vallen bij ongewenste effecten.

Wanneer je overigens een link zou plaatsen, kan gerichter geantwoord worden, aangezien dan zichtbaar is in de source welke elementen actief zijn.

Ronny
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”