Update procedure

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
simpel_cms
Forum Members
Forum Members

Update procedure

Post by simpel_cms »

Wat is de beste methode om de website te update ?
Ik gebruik nu versie:   1.0.4  en volgens mij is verise 1.1.3.1 de laatste stabiele versie.

Hoe pak ik dit het beste aan zonder dat de site niet meer te zien is ?
Uiteraard maken we eerst een backup.
donnut

Re: Update procedure

Post by donnut »

Op de volgende pagina staat de/een procedure vermeld.

Code: Select all

http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php/User_Handbook/Installation/Upgrading/nl
Ik ken geen manier om te upgraden zonder dat de site even onbereikbaar is. Wel kun je een melding aan de bezoeker geven dat de site onderhouden wordt onder (Websitebeheer -> Algemene instellingen, Activeer de melding Site onbereikbaar).

Donnut
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Simpel_cms,

inderdaad zal de site altijd onbereikbaar zijn in het geval van een upgrade. Zeker wanneer de nieuwe versie een DB-upgrade nodig heeft hoort dat zo te zijn. In de meeste gevallen wordt standaard het bestand /tmp/cache/SITEDOWN geplaatst. Dat is hetzelfde als het vinkje waar Donnut het over heeft.

Het doen van een upgrade is echter slechts een kwestie van minuten werk. Helemaal wanneer je redelijk bij bent en met een DIFF installatie uit de voeten kan. Dan hoeven alleen de gewijzigde bestanden geplaatst te worden.

Zorg i.i.g. altijd voor een goede BACKUP voordat je upgrade.

Ronny
simpel_cms
Forum Members
Forum Members

Post by simpel_cms »

Kijk dat de website tijdens het upgraden uit de lucht is dat begrijp ik.
Maar waar ik bang voor ben is dat de site na het upgrade niet meer bereibaar is om wat voor reden dan ook.
Ik wilde dus graag weten hoe ik dit kan voorkomen, en ik denk dat ik met de handleidng die Ronny hier vermeld welèindje  eindje verder mee kom
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”