har en formmail på en cms hjemmeside - der benytter min udbyders formmail - men modtagerne af informationerne skrevet i formmailen kan ikke læse Æ Ø og Å - de bliver til tegn i stedet! Har prøvet forskelligt men uden held.. Hvor kan problemet opstå?
På forhånd tak - Jesper
formmail
Moderator: Silmarillion
Re: formmail
Hvordan har du lavet mailformen ... med Formbuilder-modulet?
Har du sat dansk som sprog med lang="da_DK"?
Ellers kan det være du skal kode formen/modulet til at sende mails i det rigtige tegnsæt?
Håber jeg kan hjælpe.
EDIT:
Jeg har fundet lignende spørgsmål på forummet, og løsningen kan desuden være at rette følgende linie i modules/CMSMailer/phpmailer/class.phpmailer.php
til
som skulle være standard i CMSms, men af en eller anden grund ikke er det i CMSMailer (?)
Har du sat dansk som sprog med lang="da_DK"?
Ellers kan det være du skal kode formen/modulet til at sende mails i det rigtige tegnsæt?
Håber jeg kan hjælpe.
EDIT:
Jeg har fundet lignende spørgsmål på forummet, og løsningen kan desuden være at rette følgende linie i modules/CMSMailer/phpmailer/class.phpmailer.php
Code: Select all
var $CharSet = "iso-8859-1";
Code: Select all
var $CharSet = "utf-8";
Last edited by halm on Fri Sep 14, 2007 3:25 pm, edited 1 time in total.
"One measures a circle, beginning anywhere" - Charles Fort
Hej
Nu har jeg prøvet forskelligt igen
rettet lang i template til da_DK
rettet i class.phpmailer.php
men intet har hjulpet !?
vh jesper
Nu har jeg prøvet forskelligt igen
rettet lang i template til da_DK
rettet i class.phpmailer.php
men intet har hjulpet !?
vh jesper
Okay ... så lad os se.
Hvilke tegn vises der i mailen istf Æ,Ø og Å? Er det spørgsmålstegn eller æ Ø og Å?
Og en gang til:
Hvilke tegn vises der i mailen istf Æ,Ø og Å? Er det spørgsmålstegn eller æ Ø og Å?
Og en gang til:
- eller er det et {contact_form} tag?halm wrote:Hvordan har du lavet mailformen ... med Formbuilder-modulet?
ææ = øø øø = ææ åå= åå
Er lavet med formbuilder modulet
vh jesper
Er lavet med formbuilder modulet
vh jesper
Jeg ved sørme ikke hvad man stiller op, så. Kigger lige Formbuilder igennem for mulige indstillinger.
Jeg har nu indsat en alm. formular :
som kører fint - dvs den sender selvfølgelig mailen med indhold - MEN stadig vl den ikke oversætte æåø til danske men istedet som før : ææ = øø øø = ææ åå= åå
Jeg har også forsøgt at erstatte alle iso-8859-1 med utf-8 uden held
som kører fint - dvs den sender selvfølgelig mailen med indhold - MEN stadig vl den ikke oversætte æåø til danske men istedet som før : ææ = øø øø = ææ åå= åå
Jeg har også forsøgt at erstatte alle iso-8859-1 med utf-8 uden held