cataloger attributes med danske bogstaver
Moderator: Silmarillion
cataloger attributes med danske bogstaver
Hej
Jeg forsøger at lave en hjemmeside til en bilforhandler og bruger derfor cataloger modulet til en liste og biler. Men jeg har fået et problem når jeg vil opretter Attributes som indeholder danske bogstaver f.eks. Årgang.
Når man taster oplysninger ind for et item gemmer den ikke oplysningerne fra disse felter. Er der andre der har mødt problemet og evt. kan hjælpe?
Jeg forsøger at lave en hjemmeside til en bilforhandler og bruger derfor cataloger modulet til en liste og biler. Men jeg har fået et problem når jeg vil opretter Attributes som indeholder danske bogstaver f.eks. Årgang.
Når man taster oplysninger ind for et item gemmer den ikke oplysningerne fra disse felter. Er der andre der har mødt problemet og evt. kan hjælpe?
Re: cataloger attributes med danske bogstaver
Du har selvfølgelig sat sproget til dansk? Dumt spørgsmål, jeg ved det, men det er nogle gange de grundlæggende ting man glemmer?
"One measures a circle, beginning anywhere" - Charles Fort
Nej det er faktisk et godt spørgsmål - jeg er ret ny i det her, så har ikke så meget styr på det. Jeg har sat dansk som standard i den globale konfiguration, men skal det også indstilles et sted i Cataloger? - Og hvis ja, hvordan gør man så?
Jeg er kun lidt 'ældre' i CMSms - men jeg har begået en masse fejl, så noget må jeg ha lært 
Der plejer at være mulighed for at sætte lang="da_DK" når man kalder modulet: Sandsynligvis {cms_module module="cataloger" lang="da_DK"} og hvad du ellers har af options -

Der plejer at være mulighed for at sætte lang="da_DK" når man kalder modulet: Sandsynligvis {cms_module module="cataloger" lang="da_DK"} og hvad du ellers har af options -
Module Help wrote:(optional) lang="en_US" - Parameter is used to specify what language to use for display on the frontend. Not all modules support or need this.
Men hvor retter man det henne? synes ikke jeg kan finde noget om det nogen steder.
Du angiver det når du kalder modulet: {cms_module module="cataloger" lang="da_DK"} + dine andre settings indenfor Tuborg-tegnene 

Nu er jeg måske nok meget tungnem men jeg forstår det altså ikke "kalder modulet" hvor gør man det henne? Synes ikke der er nogen steder hvor man kan indstille noget der ligner. Er det i indstillingerne for cataloger eller skal man ud og have fat i en fil "bagved"
Undskyld, det er en dansk undersættelse af engelsk, "module call". Det er den kode-bid man indsætter i siden eller templaten, fx: {cms_module module="cataloger"}. Du skal altså ikke ud og rette php-dokumenter ...
Det er her du kan indsætte de options man finder på "Help"-siden, fx lang="da_DK" osv. Jeg har ikke brugt Cataloger selv endnu, så jeg ved ikke hvilke muligheder der er
men du kan konfigurere modulet direkte fra siden på den måde.
Det er her du kan indsætte de options man finder på "Help"-siden, fx lang="da_DK" osv. Jeg har ikke brugt Cataloger selv endnu, så jeg ved ikke hvilke muligheder der er

Jeg ser du også fandt liudaz' tråd om et lignende emne. Håber den kan være til mere hjælp 

Cataloger indsættes ikke på siden som så mange andre, så det var det der forvirrede mig, men heldigvis virkede liudaz's løsning, selvom det jo nok ikke er den mest praktiske.
Men tak for hjælpen alligevel.
Men tak for hjælpen alligevel.
Jeg spør' dig til råds hvis jeg får brug får Cataloger en dag