Groepsrechten - paginabeheer

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Edida
Power Poster
Power Poster

Groepsrechten - paginabeheer

Post by Edida »

Hallo,

Ik heb weer een nieuw probleempje/vraagje:

Voor mijn school gebruiken we ook dit mooie CMS-systeem. Met hulp van een goeie collega van een andere school is de boel hier opgezet: http://www.obsdetimp.nl

Nu is het de bedoeling dat elke leerkracht zijn/haar eigen pagina('s) gaat beheren/onderhouden.
Om het hun zo overzichtelijk mogelijk te maken, heb ik ieder zijn/haar eigen inlog-naam en wachtwoord gegeven. De rechten die zij hebben, heb ik zo beperkt mogelijk gelaten, om te voorkomen, dat ze 'foute' dingen doen, die de hele site op z'n kop kan gooien. ;-)
Ze hebben dus NIET het recht om ALLE pagina's aan te passen (modify any page uitgevinkt). Wel mogen ze pagina's toevoegen (add pages aangevinkt).

Bij elke pagina heb ik de betreffende leerkracht mede-eigenaar gemaakt.
Ze zien daardoor dan ook alleen hun groepsmap en daarin hun pagina's.

Maar nu doet zich het volgende voor. Wanneer zij een subpagina aanmaken, dan kunnen zij NIET aangeven waaronder deze map terecht moet komen.
Dit kan wel, wanneer ik hun het recht geef om de paginastructuur aan te passen (Modify Page Structure aangevinkt).
Maar..... dan zien zij plotseling toch wel ALLE pagina's in de admin-afdeling en dat is voor de meeste collega's, die helaas nog behoorlijk digibeten zijn, weer erg verwarrend.  :-\

Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat ze wel bij de zelf aangemaakte pagina's kunnen aangeven, dat het onder hun hoofdpagina (en/of subpagina daarvan), moet staan/verschijnen?

Hopelijk is mijn vraag duidelijk. Ik hoop weer op een zeer spoedig antwoord (Dat was bij mijn vorige Topic geweldig! Dank Dee) :-)

Met vriendelijke groet
Edida
Edida
Edida
Power Poster
Power Poster

Re: Groepsrechten - paginabeheer

Post by Edida »

Hallo beste CMS-helpers,

Was mijn vraag te moeilijk, dat ik er helemaal geen antwoord op krijg?

Hoop toch echt, dat iemand me in deze wat wijzer weet te maken, want als leek, heb ik niet de capaciteit om er helemaal in mijn uppie achter te komen.  :'(
Dus....
HELP!!!!  ;D

Groetjes,
Edida

PS Hoe krijg ik het icoontje 'new' er eigenlijk bij?
Last edited by Edida on Sun Apr 08, 2007 12:27 pm, edited 1 time in total.
Edida
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Edida,

volgens mij zit het aanpassen van de structuur inderdaad onder "Modify page structure". Ik weet niet hoe je de pagina's onder een submenu kunt plaatsen zonder alle pagina's te zien.

Wat bedoel je met het icoontje "new", bedoel je het icoon bij je geplaatste bericht op het forum, daar zal deze alleen staan, als er nieuwe berichten/reakties zijn geplaatst nadat je voor het laatst hebt gekeken, het is dus niet zo dat niemand geen "new" meer ziet staan.

Ronny
Edida
Power Poster
Power Poster

Post by Edida »

Hallo Ronny,

Dank, voor de moeite om te antwoorden.  :D
Wat ik bedoel, is, dat als ik "Modify page structure" NIET heb aangevinkt, dat dan de gebruikers echt alleen maar hun pagina('s) te zien krijgen, da's helder/duidelijk. Maar zodra ik het WEL heb aangevinkt krijgen ze meteen alles te zien, terwijl ze toch maar alleen de rechten hebben voor hun eigen pagina. 't Zou logischer zijn, dat ze dan ook alleen hun eigen pagina('s) zien, waar ze wel mee mogen schuiven. Toch?
Maar ik moet er dus 'bang' voor zijn, dat ze gewoon alles te zien krijgen? Jammer wel.

Met new, bedoelde ik dat inderdaad. Ik dacht dat je dat zelf aan kon geven, of een topic 'new' was. Niet dus. :-X
Prima.

Nogmaals bedankt voor het beantwoorden.
Prettige tweede Paasdag verder.
Wij stappen zo op de motor voor een lekker ritje!  :o ;D
m vr gr
Edida
Edida
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”