Hvordan skifter jeg til dansk?
Moderator: Silmarillion
Hvordan skifter jeg til dansk?
Hej med jer.
Jeg er for første gang gået i gang med et CMS system, og nu er det jeg er træt af jeg ikke gjorde det før. Specielt dette system er godt nok stort og med mange funtioner. Kræver lige lidt før man er inde i de rigtige måder at gøre tingene på bla. galleriet har jeg haft lidt svært ved men det kører nu.
Så vidt jeg kan forstå så er der nogle af jer der har oversat det meste af systemet til dansk, og det skulle være inkluderet i coreen. Men hvordan får jeg skiftet til dansk? Jeg synes jeg har søgt og læst en del, men uden det store held.
På forhånd tak!
Jeg er for første gang gået i gang med et CMS system, og nu er det jeg er træt af jeg ikke gjorde det før. Specielt dette system er godt nok stort og med mange funtioner. Kræver lige lidt før man er inde i de rigtige måder at gøre tingene på bla. galleriet har jeg haft lidt svært ved men det kører nu.
Så vidt jeg kan forstå så er der nogle af jer der har oversat det meste af systemet til dansk, og det skulle være inkluderet i coreen. Men hvordan får jeg skiftet til dansk? Jeg synes jeg har søgt og læst en del, men uden det store held.
På forhånd tak!
- Silmarillion
- Dev Team Member
Re: Hvordan skifter jeg til dansk?
Hejsa Rulle
Der er 2 dele af det:
1. For at få administrationsdelen på dansk skal du logge ind i adminsitrationen og vælge menupunktet My Preferences->UserPreferences. Så burde administrationen fære på dansk, eller rettere delvist, da ikke alle moduler er 100% oversat, men det meste af standard distributionern er.
2. For at få det besøgende ser på dansk skal du rette i din config.php-fil og sætte variablen $config["locale"]="da_DK";
Hvis dette ikke virker overalt kan du finde modul-kald i dine skabeloner og tilføje et parameter, som f.eks.:
{news lang='da_DK'}
Men moduler der "opfører" sig ordentligt bør ikke behøve dette...
Håber du kommer lidt længere, ellers vend gerne tilbage!
Mvh
Morten/Silmarillion
Der er 2 dele af det:
1. For at få administrationsdelen på dansk skal du logge ind i adminsitrationen og vælge menupunktet My Preferences->UserPreferences. Så burde administrationen fære på dansk, eller rettere delvist, da ikke alle moduler er 100% oversat, men det meste af standard distributionern er.
2. For at få det besøgende ser på dansk skal du rette i din config.php-fil og sætte variablen $config["locale"]="da_DK";
Hvis dette ikke virker overalt kan du finde modul-kald i dine skabeloner og tilføje et parameter, som f.eks.:
{news lang='da_DK'}
Håber du kommer lidt længere, ellers vend gerne tilbage!
Mvh
Morten/Silmarillion
Rulle wrote: Hej med jer.
På forhånd tak!
Hej igen!
Nu har jeg prøvet lidt frem og tilbage uden held. HAr lige lavet en helt frisk install og gjorde som det første det med at ændre config filen. Men det står stadig på engelsk det hele som du kan se på vedhæftede screenshot.
Mvh Martin
Nu har jeg prøvet lidt frem og tilbage uden held. HAr lige lavet en helt frisk install og gjorde som det første det med at ændre config filen. Men det står stadig på engelsk det hele som du kan se på vedhæftede screenshot.
Er dette så næste træk? eller kan det laves anderledes. Men hvor præcis skal dette sættes ind?Hvis dette ikke virker overalt kan du finde modul-kald i dine skabeloner og tilføje et parameter, som f.eks.:
{news lang='da_DK'}
Mvh Martin
Hov glemte billedet....
[gelöscht durch Administrator]
[gelöscht durch Administrator]
Jeg havde så glemt at ændre admin delen til dansk, efter jeg gjorde det så blev bla. news modeulet på dansk. Og der står Søgning i stedet for search.
Men der mangler stadig Previous og Next nede i bundet samt "Your are here" foroven..
Er Allbum i øvrigt oversat til dansk?
Men der mangler stadig Previous og Next nede i bundet samt "Your are here" foroven..
Hej - jeg har rettet de ord direkte i skabelonen.
Jeg leder lige lidt - og finder den rigtige fil og mailer dig resultatet.
Jeg arbejder på at få soloperasalen.dk op at køre.
Mit største problem lige nu er at få det til at se ens ud i explorer 5, 6 og 7 - samt firefox.
Jeg leder lige lidt - og finder den rigtige fil og mailer dig resultatet.
Jeg arbejder på at få soloperasalen.dk op at køre.
Mit største problem lige nu er at få det til at se ens ud i explorer 5, 6 og 7 - samt firefox.
- Silmarillion
- Dev Team Member
Hej Rulle
De små stumper, Previous osv, er desværre hard-coded i skabelonen. Hvis du åbner den og kigger efter, er det nemt at se, hvor du skal ændre teksten.
Album er delvist oversat, nok til at det kan bruges. En ting mere du skal gøre som jeg glemte sidst, er i adminsitrationen at gå ind under Site Administration->Global Administration og ændre værdien i "Standard sprog for siden". Det burde hjælpe en del på moduler.
Hilsen
Morten
De små stumper, Previous osv, er desværre hard-coded i skabelonen. Hvis du åbner den og kigger efter, er det nemt at se, hvor du skal ændre teksten.
Album er delvist oversat, nok til at det kan bruges. En ting mere du skal gøre som jeg glemte sidst, er i adminsitrationen at gå ind under Site Administration->Global Administration og ændre værdien i "Standard sprog for siden". Det burde hjælpe en del på moduler.
Hilsen
Morten
Rulle wrote: Jeg havde så glemt at ændre admin delen til dansk, efter jeg gjorde det så blev bla. news modeulet på dansk. Og der står Søgning i stedet for search.
- Silmarillion
- Dev Team Member
He, tror du fik skrevet mens jeg sad og skrev... Det ser spændende ud det site! Kan være jeg skal komme og lave koncert der
Jeg er klassisk pianist og komponist, sådan ud over det computer jeg hygger mig med...
m.

m.
Jeg har fået blackout - jeg kan ikke finde ud af hvor jeg ændrede brødkrummen til "du er her" - til gengæld kan jeg se at Album har en dansk fil - den ligger i modules/Album/lang/ext.
Search er også oversat til dansk - men jeg har ikke testet om det funker.
Og gode musikanter må gerne kontakte Sola - hun prøver om hun kan leve af det
Jeg er desværre mere til pc end piano
Search er også oversat til dansk - men jeg har ikke testet om det funker.
Og gode musikanter må gerne kontakte Sola - hun prøver om hun kan leve af det

- Silmarillion
- Dev Team Member
Brødkrummeteksten skal ændres direkte i din skabelon...

Ja det var ikke så indviklet som jeg lige huskede:
Den ligger her
Layout » Skabeloner » Redigér sideskabelon
{breadcrumbs starttext='Du er her' root='Home' delimiter='»'}
God fornøjelse - elin
Den ligger her
Layout » Skabeloner » Redigér sideskabelon
{breadcrumbs starttext='Du er her' root='Home' delimiter='»'}
God fornøjelse - elin