(opgelost) maken van een database

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
fransinamsterdam
Forum Members
Forum Members

(opgelost) maken van een database

Post by fransinamsterdam »

Hoi mensen,

Ik ben bezig om van een vereniging alle adresgegevens te updaten. Het gaat om een bestand van ongeveer 6000 man, dat is dus nogal veel werk als ik iedereen moet nabellen.
Nu wilde ik kijken of het mogelijk is om iedereen een linkje te sturen welke verwijst naar en pagina waar eenieder zijn eigen gegevens in  een aantal velden kan invullen en vervolgens kan opsturen en dat ze dan automatisch in 1 groot bestand komen.
Al deze gegevens wil ik alle gegevens in 1 groot excel bestand kunnen krijgen om adreslabels uit te kunnen printen.
Nu is er in cmsms al een selfregistration tool die erg handig is, alleen die zet nog niet allen in 1 groot betand dat ik makkelijk naar excel kan overzetten.
het bouwen van een lossen MYSQL database schijnt te helpen alleen erg moeilijk te zijn.

Weet iemand wat een simpele maar efficiënte oplossing is hiervoor (oh en die gratis is?)
Last edited by fransinamsterdam on Mon Feb 04, 2008 11:02 am, edited 1 time in total.
Duketown

Re: maken van een database

Post by Duketown »

fransinamsterdam,

Bij het gebruik van CMSMS is een database een vereiste. Je zult je dus bij een provider moeten melden om een website te kunnen bouwen waar MySQL en PHP gebruikt wordt (of in het pakket zit). Zonder dit maak je met CMSMS geen kans iets te bereiken.
Dan dien je een database aan te maken. Dit is opzich niet zo moeilijk. Bij de ene provider gaat het eenvoudig dan de andere. Wat je altijd ter beschikking hebt bij een pakket zoals bovengenoemd, is myPHPAdmin (voor het beheer van de database kant die in je pakket is opgenomen). Lastig als je voor het eerst met een database werkt en niet een idee hebt wat tabellen, indexen en nog meer zaken zijn. Is er werkelijk niemand, in de groep van 6000 mensen, die je wat kan ondersteunen??? ;)
Lijkt mij wel, vraag een van hun je te helpen. Binnen CMSMS is geen standaard optie aanwezig om gegevens naar Excel over te zetten. Een redelijk eenvoudig optie zit weer wel in myPHPAdmin (een export functie). Maar waarom naar Excel? Met CMSMS kan iedereen, met de juiste bevoegdheid, dezelfde gegevens bijwerken. Met Excel alleen de persoon die de spreadsheet op zijn/haar PC heeft staan en in een netwerk kan er maar een keer tegelijk aan gewerkt worden.
fransinamsterdam
Forum Members
Forum Members

Re: maken van een database

Post by fransinamsterdam »

Hi!

Thanks for the reply!
I found out how to do it. I didnt see the forum builder module yet, but it has all the options that i need.

Nice!

Frans
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”