Calendar-items uit een bepaalde category anders weergeven
Moderator: velden
Calendar-items uit een bepaalde category anders weergeven
Is het mogelijk om in een calendar-template een variabele mee te geven aan items uit een bepaalde categorie?
Voorbeeld; ik ben een site aan het maken voor een koor waarin een agenda staat met zowel optredens als repetities. Voor beide heb ik een andere categorie aangemaakt, en graag zou ik de optredens een andere achtergrondkleur geven. Nu lijkt me dat mooi als dat kan met een {if} regel in de template, maar ik heb daar te weinig kaas van gegeten. Ook kom ik niet echt wijs uit de structuur als ik kijk naar andere, bestaande, templates.
Iemand ervaring hiermee?
Voorbeeld; ik ben een site aan het maken voor een koor waarin een agenda staat met zowel optredens als repetities. Voor beide heb ik een andere categorie aangemaakt, en graag zou ik de optredens een andere achtergrondkleur geven. Nu lijkt me dat mooi als dat kan met een {if} regel in de template, maar ik heb daar te weinig kaas van gegeten. Ook kom ik niet echt wijs uit de structuur als ik kijk naar andere, bestaande, templates.
Iemand ervaring hiermee?
Re: Calendar-items uit een bepaalde category anders weergeven
Ronny had een mooie topic geopend over kalender: http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 394.0.html
Misschien heb je daar wat aan, een variabele mee te geven? Ik weet niet wat jij precies mee bedoeld.
Misschien heb je daar wat aan, een variabele mee te geven? Ik weet niet wat jij precies mee bedoeld.
Bedankt voor de tip. Hier kan ik het echter niet in vinden.
Wat ik bedoel is even heel simpel gezegd;
{if category="Optredens"}
... de opmaak voor de optredens, kleur geel ...
{/if}
{if category="Repetities"}
... de opmaak voor de repetities, kleur rood ...
{/if}
Wat ik bedoel is even heel simpel gezegd;
{if category="Optredens"}
... de opmaak voor de optredens, kleur geel ...
{/if}
{if category="Repetities"}
... de opmaak voor de repetities, kleur rood ...
{/if}
Dit moet toch wel mogelijk zijn lijkt me? 

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet mogelijk is...
Arno,
dit is wel mogelijk, je kun namelijk precies doen wat je aangeeft, waarbij je dan de andere DIV/CLASS meegeeft. Daarmee kun je dan de blokken anders stylen....
Ronny
dit is wel mogelijk, je kun namelijk precies doen wat je aangeeft, waarbij je dan de andere DIV/CLASS meegeeft. Daarmee kun je dan de blokken anders stylen....
Ronny
Zou je iets specifieker kunnen zijn? Ik heb via de smarty-tag een table_id meegegeven, maar die kan ik verder nergens in mijn agenda pagina terugvinden. Hier vind je de agenda zoals ik die nu heb:
http://www.hoogwerf.eu/popupkoor/ledend ... age=agenda
Graag zou ik de optredens, die in de catergorie 'optredens' staan, anders stylen dan de rest. In de broncode heten ze echter allemaal hetzelfde.
Edit: de table_id heb ik inmiddels voor elkaar; die had ik per ongeluk verwijderd in mijn agenda-sjabloon.
http://www.hoogwerf.eu/popupkoor/ledend ... age=agenda
Graag zou ik de optredens, die in de catergorie 'optredens' staan, anders stylen dan de rest. In de broncode heten ze echter allemaal hetzelfde.
Edit: de table_id heb ik inmiddels voor elkaar; die had ik per ongeluk verwijderd in mijn agenda-sjabloon.
Last edited by Arno on Tue Jan 15, 2008 11:47 am, edited 1 time in total.
Waarschijnlijk zit er dan iets niet goed in mijn agenda-sjabloon. Hieronder het sjabloon zoals ik het nu gebruik:
Het zou mooi zijn wanneer iedere categorie een aparte class heeft.
Code: Select all
<div id="{$table_id}">
{foreach from=$events key=key item=event}
<div class="agendaitem">
<div class="datum">{$event.event_date_start|date_format:"%e"}<br/>
<span>{$event.event_date_start|date_format:"%b"}</span></div>
<h1><a href="{$event.url}">{$event.event_title}</a></h1>
{if $event.fields.Sectional !="" && ($detail != 1 || ($event.event_details =="" || $event.event_details == "<br />"))}
<div class="klein">Sectional: <b>{$event.fields.Sectional}</b></div>
{/if}
{if $event.event_summary !="" && ($detail != 1 || ($event.event_details =="" || $event.event_details == "<br />"))}
<div class="klein">{$event.event_summary}</div>
{/if}
</div>
{/foreach}
</div>
{if $return_url != ""}
<div class="calendar-returnlink">{$return_url}</div>
{/if}
Arno,
welke tab is dat, die je gebruikt, de event-template......
Ronny
welke tab is dat, die je gebruikt, de event-template......
Ronny
Onder het tabje 'sjablonen' in het calender-deel van het cms. In de smarty-tag roep ik dan het sjabloon aan die ik daar opgeslagen heb met dit commando:
{cms_module module="Calendar" display="upcominglist" dbupcominglisttemplate="agenda" table_id="Calendar"}
{cms_module module="Calendar" display="upcominglist" dbupcominglisttemplate="agenda" table_id="Calendar"}
Ik zal even een testje doen en zal het je daarna mailen.....
Ronny
Ronny
Arno,
ik zie de variabele van de categorie zo snel niet, ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat je Calender-entries aan meerdere categorieen kan hangen. Het hoeft dus niet een unieke waarde per event te zijn......
Ronny
ik zie de variabele van de categorie zo snel niet, ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat je Calender-entries aan meerdere categorieen kan hangen. Het hoeft dus niet een unieke waarde per event te zijn......
Ronny
Hmm, daar was ik al bang voor; ik ben namelijk niet de enige die met dit probleem rondloopt hier op het forum. Jammer dat dit niet ondersteund wordt door de module. Het zou een hele handige en veelgebruikte toevoeging kunnen zijn.
In ieder geval bedankt voor je hulp.
Arno
In ieder geval bedankt voor je hulp.
Arno
Ik zal vragen op de IRC of iemand een oplossing heeft....
Ronny
Ronny