Nybegynder - en masse spørgsmål Topic is solved

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
ThomASS

Nybegynder - en masse spørgsmål

Post by ThomASS »

Hej,

Jeg er nybegynder i stort set alt hvad der har med hjemmesider at gøre. Jeg kender lidt til html, det basale må jeg vel hellere sige.
Jeg syntes dette "system" virker rigtig godt, specielt for en som mig som foretrækker "WYSIWYG" programmer! hehe...

Jeg har en masse spørgsmål,

Jeg bruger et af standard templates'ne, og har fundet ud af at ændre en hel del, mest farver osv. Der er dog nogle småting, som jeg virkelig gerne vil have ændret. Jeg bruger:

Layout: Left sidebar + 1 column
-
CMS Made Simple 1.2 "Barbados"

Min test side, ligger her: http://thom-ass.com/test/cmsmadesimple/

Som i kan se, har jeg ændret nogle af de oprindelige farver. MEN jeg vil gerne ændre endnu mere!

1. Jeg vil gerne ændre "Font colour" i menuen samt farven når den "hover" over, men jeg har ledt og ledt, forgæves.
2. Jeg vil gerne ændre "Font" på hele siden, dvs. i News, menuen, og indholdet.
3. Jeg vil gerne ændre "background colour" i News sektionen, jeg har kun formået at ændre firkenten, ved siden af "News" og selve baggrunden.
4. Kan man ændre den "fine sorte linie" der går rundt om hele siden, om News modulet osv. ?
5. Hvor ændrer jeg hvad der står i bunden af siden, der hvor der står "Copyright..." ?

Jeg ved godt det er mange spørgsmål, men jeg har søgt på forummet, og det er lidt for avanceret for mig, det de fleste snakker om. Hvis der skal bruges mere info, sig endelig til!

På forhånd mange tak,

MvH

-ThomASS
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Nybegynder - en masse spørgsmål

Post by Silmarillion »

Hej Thomass

Jeg vil anbefale dig, hvis du ikke allerede har det, at installere den extension til FireFox der hedder FireBug. Med den kan du højreklikke på ting på din side og "live" se og ændre CSS-definitioner. Herefter er det meget nemmere at finde ud af hvor i ens stylesheets man skal ændre.
Mht. menuen er det stylesheet'et "Navigation: Simple - Vertical" du skal rode i. Lav evt en kopi af det, så du kan komme tilbage hvis du får eksperimenteret for meget.
Font på hele siden kan du f.eks. ændre ved at oprette en body {font-blkaah} i et af de stylesheets der er hæftet på den relevante skabelon.
Mht. copyright-beskeden skal du ind under Content->Global Content Blocks (hedder vist HTML-blobs på dansk... eller sådan noget). Her kan du ændre beskeden.

Jeg håber dette kan få dig lidt videre :D

Mange Hilsener
Morten
ThomASS

Post by ThomASS »

Hej,

Mange tak!

-ThomASS
ThomASS

Post by ThomASS »

Hej igen,

Et spørgsmål omkring menuen, når jeg add'er nyt content.

Jeg vil gerne linke til et forum, men hvordan får jeg siden til at åbne ligesom andre sider. Det vil sige, jeg vil ikke have den til at åbne op i et nyt vindue, men åbne "inde" i hjemmesiden, ligesom andre "child-pages" etc.

Som target kan man jo vælge "None, _blank, _parent," osv.

MvH,

Newbie-ThomASS
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”