Na installatie van cms-ms versie 1.2, probeerde ik wat extra modules te installeren (de grotere, bijvb tiny mc advanced of FCK-editor). Krijg hierbij echter steeds de volgende foutmelding:
Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 349639 bytes) in /storage/mijndomein/users/095825/public/sites/www.willemijnstraeter.nl/cmsmadesimple/ ... nusoap.php on line 6219
Dit had ik bij oudere versies van cms-ms nooit! Ook niet bij dezelfde provider/server.
Herkent iemand dit? Wat zou ik kunnen doen??
Hartelijk dank,
willemijn
memory overschreden bij install modules
Moderator: velden
Re: memory overschreden bij install modules
Geloof dat jij 8mb hebt ingesteld.
Open .htaccess in de root vul daar “php_value memory_limit 16M” in.
Nieuwe cms versie heeft inderdaad meer geheugen nodig
Nieuwe cms versie heeft inderdaad meer geheugen nodig

Dank Muske!Muske wrote: Geloof dat jij 8mb hebt ingesteld.
is er niet nog meer nodig dan 16M?
'k Neem maar aan dat zulke modules er ook als 'standalone' (los pakket) zijn en per ftp zijn te uploaden?Weet jij of er al versies compatible met cms-ms 1.2?
Willemijn
Nee, zover weet ik niet.is er niet nog meer nodig dan 16M?
Geloof dat alle modules wel onder nieuwste versie van cmsms werken, ik heb daar geen last van het gaat om welke module je gebruikt. Werkt je gewenste module nu wel weer ?'k Neem maar aan dat zulke modules er ook als 'standalone' (los pakket) zijn en per ftp zijn te uploaden?Weet jij of er al versies compatible met cms-ms 1.2?
Nee nog niet, moet ze nog opsnorren en downloaden (fck-editor in ider geval, en/of tiny mc advanced).
Zie trouwens nooit 'n .htaccess bestand in de root staan van de cms-ms dir... In geen van m'n cms-en..
Of is dat een hidden bestand?
Thnx, willemijn
Zie trouwens nooit 'n .htaccess bestand in de root staan van de cms-ms dir... In geen van m'n cms-en..
Of is dat een hidden bestand?
Thnx, willemijn
Willemijn,
het kan als hidden-file gezien worden aangezien het met een punt begint, .htaccess. In de DOC-folder van CMSMS staat een default .htaccess genaamd htaccess.txt, deze zou je kunnen overhalen, hernoemen en verplaatsen naar de root-folder. Dan heb je een .htaccess file staan.
Voor het opschroeven van de memory zou je ook de config.php kunnen aanpassen, door
Ronny
het kan als hidden-file gezien worden aangezien het met een punt begint, .htaccess. In de DOC-folder van CMSMS staat een default .htaccess genaamd htaccess.txt, deze zou je kunnen overhalen, hernoemen en verplaatsen naar de root-folder. Dan heb je een .htaccess file staan.
Voor het opschroeven van de memory zou je ook de config.php kunnen aanpassen, door
toe te voegen bovenin de config.php, net binnen de php-loop.ini_set("memory_limit", "16M");
Ronny
Ronny, dankjwel!RonnyK wrote: Voor het opschroeven van de memory zou je ook de config.php kunnen aanpassen, door
ini_set("memory_limit", "16M");
toe te voegen bovenin de config.php, net binnen de php-loop.
Ronny
Kwam zo'n oplossing als met de config.php elders ook tegen, maar ben niet gehinderd door enig php-kennis, integendeel ...
Zou je me dus alsjebl de preciese gehele code van die ini-regel kunnen zeggen, kreeg foutmeldingen,
en ook waar die moet staan
(hum, php-loop..?)
Thnks
willemijn
'k Heb die code nu als volgt in de config.php gezet, op de gok na "ifisset etc:
Maar het installeren van (soms wat wat grotere) modules, blijft die foutmelding geven over memory limit.
Bijvb de Enhanced XSPF Web Music Player van 1392 kb, geeft:
"Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 2551437 bytes) in /storage/...etc./cmsmadesimple/modules/nuSOAP/classes/nusoap.php on line 276"
Waar kan dat nou toch aan liggen??
Bvb dank voor 't meedenken!!
Willemijn
Hopelijk op de goeie plek? Dat opzich geeft geen foutmelding vd config.php meerif(isset($_SERVER['HTTPS']) && $_SERVER['HTTPS']=='on')
{
$config['root_url'] = str_replace('http','https',$config['root_url']);
$ini_set("memory_limit", "16M");
Maar het installeren van (soms wat wat grotere) modules, blijft die foutmelding geven over memory limit.
Bijvb de Enhanced XSPF Web Music Player van 1392 kb, geeft:
"Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 2551437 bytes) in /storage/...etc./cmsmadesimple/modules/nuSOAP/classes/nusoap.php on line 276"
Waar kan dat nou toch aan liggen??
Bvb dank voor 't meedenken!!
Willemijn