Form Builder probleempje

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Form Builder probleempje

Post by Evert B. »

Beste mensen,

Na wat gestoei kreeg ik het voor mekaar om het formulier er min of meer uit te laten zien zoals ik wilde. Echter... nu krijg ik de volgende foutmelding bij het submitten van mijn formulier:

Code: Select all

Sorry! There was an error handling your form submission.Language string failed to load: recipients_failede
Tevens zijn de meldingen als iemand een verplicht veld niet ingevuld heeft nog in het engels. Wie weet hoe dit op te lossen is?

Thanks!
Nuc
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Re: Form Builder probleempje

Post by Evert B. »

De genoemde foutmelding lag aan een fout emailadres ingevuld door de klant. Helaas kan ik van dit veld geen verplichte veld maken, of hem laten controleren door het nogmaals in te laten voeren. Weet iemand hoe dat moet? Het kan met bijna alle velden behalve met deze.

Ik ben verder nog niet uit de vertaling. Hoe krijg ik de teksten van het formulier in het Nederlands (Page1of2 staat slordig, en een engelse boodschap voor als iemand een verplicht veld niet invoert is ook niet zo handig).

Thanks Nucceh!
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Roep je de module wel aan met parameter (lang="nl_NL")

Ronny
fleur
Forum Members
Forum Members

Post by fleur »

Voor de vertaling naar Nederlands heb de vertalingen die ik nodig heb veranderd in en_US.php in de map LANG.
Dit is natuurlijk niet de juiste manier, maar het werkt wel. Verwijzing naar bestand nl_NL.php kreeg ik niet voor elkaar.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Fleur,

normaal zou extra aanroep middels "lang='nl_NL'" voldoende zijn. Is je site overigens wel aangestuurd middels "default language for frontend" in "Global Settings" op "Nederlands".

Ronny
fleur
Forum Members
Forum Members

Post by fleur »

Ronny,

Dit was inderdaad het probleem. Na het instellen van  Nederlands voor de frontend werkt het wel.
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Post by Evert B. »

RonnyK wrote:Is je site overigens wel aangestuurd middels "default language for frontend" in "Global Settings" op "Nederlands".

Ronny
Ronny bedankt dit was het probleem  ::) .
Soms is de oplossing erg simpel.

Mijn tweede gedeelte van mijn probleem blijft echter:
Het veld waarin een klant zijn emailadres moet ingeven is het veld met de volgende verwijzing ernaast:

Code: Select all

*Email to User-Supplied Email Address
Dit veld kan ik niet verplicht maken, maar als iemand dit niet invult, of niet goed invult krijg ik dus de eerder genoemde foutmelding. Kan ik dit omzeilen?

GrtZ Nucceh
Last edited by Evert B. on Sun Nov 18, 2007 9:10 pm, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Dit veld kun je toch wel verplicht maken, door op het veld:

Required:  Require a response for this Field

de vink aan te zetten op dit veld. Wanneer je in FormBuilder binnen het form op het veld dubbelklikt, zou je het vinkje moeten kunnen zetten. Daarmee zorg je ervoor dat het veld niet leeggelaten mag laten.

Ronny
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Post by Evert B. »

Op de volgende afbeelding is duidelijk te zien wat ik bedoel. Er is gewoon geen mogelijkheid om dit veld verplicht te maken. In de kolom 'Required' staat namelijk een punt. Als er een kruis had gestaan dan was het mogelijk geweest deze verplicht te maken.
Image
Toch zou het handig zijn als dit wel verplicht was, immers dit veld is het belangrijkste van het formulier.
Hebben jullie het anders gedaan?

GrtZ Nucceh
Muske
Forum Members
Forum Members

Post by Muske »

Je hebt text-input gekozen, ik zou "Email "From Address" Field" veld" kiezen en bij naam "Email "From Name" Field"

Dan moet hij wel werken  ;D
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”