Hallo,
Kon steeds makkelijk upgraden door alleen de files die verschillend waren te vervangen. Dit gaat echter van 1.08 - 1.1.1 niet.
De upgrade.txt is mij niet helemaal duidelijk en ben als de dood dat ik straks een niet werkende site heb...
Klopt het dat ik alle nieuwe bestanden zoals die in de nieuwe map 'cmsmadesimple' zitten gewoon over de bestaande moet copieëren en dan de install moet draaien? Blijft dan alles wat ik tot nu toe gedaan heb aan wijzigingen/ modules etc bestaan??
Doodeng allemaal.....
Alvast bedankt,
Joop
[Opgelost] Upgrade 1.08 - 1.1.1
Moderator: velden
[Opgelost] Upgrade 1.08 - 1.1.1
Last edited by Datrax on Sun Sep 02, 2007 7:37 pm, edited 1 time in total.
Re: Upgrade 1.08 - 1.1.1
Joop,
er kunnen vanaf 1.08, naar 1.1.1 wel met diffs worden gewerkt. Je moet alleen wel in 2 stappen gaan.
(1.0.8->1.1->1.1.1)
Wanneer een diff leidt tot een DB-wijziging, dan zal de melding komen bij het starten van de site, dat de upgrade uitgevoerd moet worden. Als dat niet automatisch gebeurt (de wijziging) dan kun je deze handmatig starten, door op te geven.
www.domein.nl/install/upgrade.php
De upgrade van 1.1 naar 1.1.1 is i.i.g. enkel een filewijziging, dus geen db-wijziging.
Zorg er wel voor dat je een backup hebt gemaakt van de DB.
Na een upgrade moet je alert zijn op wijzigingen die zijn doorgevoerd. News b.v. heeft nu de templates in de DB zitten. Wanneer je geen news meer ziet, na de upgrade, moet je zelf even 2 templates laten genereren en een naam geven. Na het vinkje (default) te zetten zal het weer lopen. Reden is dat een upgrade niets overschrijft, wat door de gebruiker zou kunnen zijn gewijzigd (je had namelijk de template kunnen aanpassen). Zie voor dit punt ook de topic van Edida van een aantal dagen terug.
Ronny
er kunnen vanaf 1.08, naar 1.1.1 wel met diffs worden gewerkt. Je moet alleen wel in 2 stappen gaan.
(1.0.8->1.1->1.1.1)
Wanneer een diff leidt tot een DB-wijziging, dan zal de melding komen bij het starten van de site, dat de upgrade uitgevoerd moet worden. Als dat niet automatisch gebeurt (de wijziging) dan kun je deze handmatig starten, door op te geven.
www.domein.nl/install/upgrade.php
De upgrade van 1.1 naar 1.1.1 is i.i.g. enkel een filewijziging, dus geen db-wijziging.
Zorg er wel voor dat je een backup hebt gemaakt van de DB.
Na een upgrade moet je alert zijn op wijzigingen die zijn doorgevoerd. News b.v. heeft nu de templates in de DB zitten. Wanneer je geen news meer ziet, na de upgrade, moet je zelf even 2 templates laten genereren en een naam geven. Na het vinkje (default) te zetten zal het weer lopen. Reden is dat een upgrade niets overschrijft, wat door de gebruiker zou kunnen zijn gewijzigd (je had namelijk de template kunnen aanpassen). Zie voor dit punt ook de topic van Edida van een aantal dagen terug.
Ronny
Re: Upgrade 1.08 - 1.1.1
Ronny,
Dank voor je uitgebreide uitleg! Helaas kan ik geen diff bestand vinden van 1.08 - 1.1 op http://dev.cmsmadesimple.org/frs/?group_id=6 ... da's de enige upgrade zonder diff file.
Kan ik die ergens anders vinden?
Joop
Dank voor je uitgebreide uitleg! Helaas kan ik geen diff bestand vinden van 1.08 - 1.1 op http://dev.cmsmadesimple.org/frs/?group_id=6 ... da's de enige upgrade zonder diff file.
Kan ik die ergens anders vinden?
Joop
Re: [Opgelost] Upgrade 1.08 - 1.1.1
News templates maak je aan, door in de NEWS-module op de tab-bladen van de templates, onderaan aan te geven dat je een nieuwe template wil maken. Wanneer je deze een naam geeft, je hoeft niets te wijzigen inde template, aangezien de voorgestelde ok is. Na opslaan, zul je zien, dat onder het template scherm een nieuwe staat met de net gekozen naam, deze heeft het vinkje "default". wanneer niet specifiek een template wordt opgegeven, wordt degene met het vinkje gekozen. Je kunt dus nu meerdere templates gebruiken, 1 default en andere die je specifiek kunt aanroepen.
Ronny
Ronny