Hallo Ronny,
Jouw en mijn inspanningen hebben hun vruchten afgeworpen. Er kunnen weer berichten op onze schoolsite in het gastenboek worden ingevoerd.
Het had voor mij natuurlijk nogal wat voeten in aarde, maar uiteindelijk is het me toch gelukt om met de nodige logica erachter te komen, wat ik nu precies moest doen.
Even voor jou ter info:
Ik zag dat ik twee bestanden dubbel heb staan, nl. class.GuestbookFrontend.php en class.GuestbookSmileyHandler.php, die staan nl. ook nog een map hoger in /modules/Guestbook/lib/classes/ (en dus ook in /modules/Guestbook/lib/classes/module/
Als ik het goed heb, maar ik vraag natuurlijk eerst netjes

, kan ik die in de map classes deleten?
Verder kwam ik
Code: Select all
// Check if fields are filled in
if (!$_POST['sender'])
{
$errors[] = CMS_GB_ERROR_NOSENDER;
}
if (!$_POST['message'] || $_POST['message'] == '')
{
$errors[] = CMS_GB_ERROR_NOMESSAGE;
}
if (!$_POST['email'] || trim($_POST['email']) == '')
{
$errors[] = CMS_GB_ERROR_NO_EMAIL;
tegen en heb daar:
// Check if fields are filled in
if (!$_POST['sender'])
{
$errors[] = CMS_GB_ERROR_NOSENDER;
}
if (!$_POST['message'] || $_POST['message'] == '')
{
$errors[] = CMS_GB_ERROR_NOMESSAGE;
}
if (!$_POST['e_mail'] || trim($_POST['e_mail']) == '')
{
$errors[] = CMS_GB_ERROR_NO_EMAIL;
van gemaakt.
Volgens mij deed dat the trick.
Maar ik kwam ook nog deze regel tegen:
$lang['femail'] = 'Voer een geldig E-Mail adres in';
i.p.v. (tenminste dat dacht ik)
$lang['no_email'] = 'Voer een geldig E-Mail adres in';
Dus die heb ik gedelete en vervangen.
Heb de boel ff uitgetest op de site en het werkt weer.
Wat me wel opviel (en misschien kan jij zo iets doorspelen naar de ontwikkelaars, of kan je er zelf iets mee), is dat wanneer ik een berichtje wil invoeren en om de één of andere reden (lees alles hierboven om achter die reden te komen

), een foutmelding krijgt, dan blijft het captcha-bestandje ongewijzigd, maar voer je daarna die zelfde code nogmaals in, dan krijg je weer de foutmelding, dat je die code niet goed hebt overgenomen. Je moet de pagina verversen om een nieuwe code te krijgen.
Zou dat niet eigenlijk al automatisch moeten gebeuren, wanneer iemand een foutmelding krijgt, dat het plaatje vanzelf ververst? Niet iedereen zal vanzelf op het idee komen om een pagina te verversen na zo'n foutmelding, toch?
(Ik denk maar een beetje mee om het programma nog beter te maken)
Maar goed, het werkt weer en dat was toch de bedoeling, niet waar....
Hiervoor weer mijn hartelijke dank.
Mag ik je nog een dingetje vragen?
Er schijnt nl. op de pagina van van ons gastenboek een fout te zitten. I.E. geeft in de foutmelding: 'addListeners' is niet gedefinieerd.
Heb jij enig idee wat ik dan in die pagina niet goed heb gedaan?
In die pagina heb ik alleen deze code staan:
{cms_module module="Guestbook" captcha="1" shownow="1" textleng="600" number="20" timespan="300" smiley="1" showaddform="0" mailnoti="
webmaster@obsdetimp.org" lang="nl_NL"}
Grappig, wilde die code tussen de codequotes zetten, maar dat zette zich in de Preview om tot een horizontale schuifbalk. Computers..... hehehe.
Nu bedenk ik me trouwens, dat die foutmelding weer met een php-bestand te maken heeft, want er wordt verwezen naar regel 647, teken 6. In de
http://www.obsdetimp.nl/index.php?page=gastenboek staat in de admin dus alleen bovenvermelde module-code.
Ronny, wanneer je me hier nog mee verder kunt helpen, ben ik je dubbel dankbaar. :-*
groetje weer
Edida
P.S. Kan ik geen php-lessen van je krijgen????