NL vertaling.

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
dont

NL vertaling.

Post by dont »

Download hier de NL vertaling van het CMS

www.darkraver.nl/cms/dutch_translations.rar

Hij is nog niet compleet dus mocht je ook iets bij willen dragen aan deze vertaling
post het dan hieronder en ik zal de veranderingen doorvoeren.
Olaf
Forum Members
Forum Members

Re: NL vertaling.

Post by Olaf »

Is dit het enige bestand dat vertaalt moet worden?
Zijn er nog mensen bezig met vertalen?
Heb weinig tijd maar wil graag mijn steentje bijdragen...
dont

Post by dont »

Als je bovenstaande rar file download en uitpakt zul je zien dat het meer dan 1 bestand betrefd vooral aan de beschrijvingen van de module's moet nog wel het 1 en ander vertaald worden. Plaats je vertalingen gewoon in dit forum en ik zorg dat ze in de bovenstaande te downloade rar bestand komen.
Woudloper

Post by Woudloper »

Voor wat betreft de vertaling naar het Nederlands zijn er nog wel de nodige zaken aan te passen als je het mij vraagt. Momenteel wordt Nederlands en Engels door elkaar gebruikt op diverse pagina's binnen 'CMS Made Simple'. Wellicht kan dan worden aangepast zodat 'wishy' het mee kan sturen in een volgende versie van 'CMS Made Simple'.

Hieronder mijn suggesties voor de vertalingen. Daar waar nodig heb ik ook wat aanpassingen gedaan aangezien sommige zinnen Engelse terminologie gebruikten...

Code: Select all

$lang['admin']['errordeletingfile'] = 'Kan bestand niet verwijderen. Bekijk of dit een rechtenprobleem is.';
$lang['admin']['invalidcode'] = 'Foutieve code ingevoerd.';
$lang['admin']['filecreatedirnodoubledot'] = 'Directorienaam mag de volgende tekst niet bevatten: \'..\'.';
$lang['admin']['filenotuploaded'] = 'Bestand kan niet geimporteerd worden. Bekijk of dit een rechtenprobleem is.';
$lang['admin']['errorcssinuse'] = 'Dit stylesheet is nog in gebruik door sjablonen of pagina\\\'s. Verwijder deze koppelingen eerst.';
$lang['admin']['missingdependency'] = 'Niet aanwezige afhankelijkheden';
$lang['admin']['errordeletingdirectory'] = 'Kan map niet verwijderen. Bekijk of dit een rechtenprobleem is.';
$lang['admin']['preview'] = 'Voorbeeld';
$lang['admin']['permission'] = 'Rechten';
$lang['admin']['helplisttemplate'] = '<p>Middels deze pagina kan je sjablonen bewerken, verwijderen en aanmaken.</p><p>Om een nieuw sjabloon aan te maken, klik op de <u>Nieuw sjabloon</u> knop.</p><p>Wanneer het sjabloon moet worden gebruikt op alle pagina\\\'s klikt u op de link (<i>achter het sjabloon</i>) <u>Gebruik voor alle pagina\\\'s</u>.</p><p>Om een sjabloon te kopieren kunt u op de <u>kopieer</u> icoon klikken. Vervolgens wordt er een bericht getoont zodat de naam van het gekopieerde icoon kan worden aangepast.</p>'; 
$lang['admin']['helpaddtemplate'] = '<p>Een sjabloon is hetgeen de layout van de pagina\\\'s bepaald.</p><p>Voeg hier een sjabloon toe en voeg ook een stylesheet document toe in de \ 'Stylesheet\' sectie zodat de weergave van de verschillende HTML elementen wordt aangepast.</p>';
$lang['admin']['hasdependents'] = 'Heeft afhankelijkheden';
$lang['admin']['email'] = 'E-mail Adres'; 
$lang['admin']['password'] = 'Wachtwoord';
$lang['admin']['needpermissionto'] = 'U heeft \'%s\' rechten nodig om dit te kunnen uitvoeren.';
$lang['admin']['depsformodule'] = 'Afhankelijk van %s Module'; 
$lang['admin']['moduleuninstallmessage'] = 'Deïinstallatie bericht voor  %s Module';
$lang['admin']['permissions'] = 'Rechten';
$lang['admin']['advanced'] = 'Geavanceerd';
$lang['admin']['filecreatedirnoname'] = 'Een directorie zonder naam kan niet worden gecreeerd.';
$lang['admin']['edithtmlblob'] = 'Bewerk Html Blok'; 
$lang['admin']['none'] = 'Geen';
$lang['admin']['userdefinedtags'] = 'Gebruikersgedefinieerde Tags';
$lang['admin']['admin'] = 'Site Administratie';
$lang['admin']['usertags'] = 'Gebruikersgedefinieerde Tags';
$lang['admin']['pagesdescription'] = 'Hierbinnen kunt u nieuwe pagina\'s aanmaken en bestaande bewerken.';
$lang['admin']['htmlblobdescription'] = 'HTML Blokken zijn stukken tekst\/inhoud die je overal kan plaatsen in een pagina of in een sjabloon.';
$lang['admin']['stylesheetsdescription'] = 'Stylesheets management is een geavanceerde manier om CSS toe te passen gescheiden van uw sjablonen.'; 
$lang['admin']['tagdescription'] = 'Tags zijn kleine stukken functionaliteit die kunnen worden toegevoegd aan de inhoud van een pagina of aan een template.';
$lang['admin']['usertagdescription'] = 'Tags die zelf kunnen worden gemaakt of bewerkt om specifieke taken binnen een pagina uit te voeren, direcht vanuit de browser.';
$lang['admin']['subitems'] = 'Sub onderdelen';
$lang['admin']['extensionsdescription'] = 'Modules, tags en andere mogelijkheden voor CMS Made Simple.';
$lang['admin']['admindescription'] = 'Site Administratie taken.';
$lang['admin']['updateperm'] = 'Rechten  bijwerken';
Hierboven zijn er ook nog wat wijzigingen doorgevoerd in de bestaande tekst aangezien daar op sommige plaatsen nog wat tikfoutjes zaten

Dit waren zo maar wat ideeën. Ik weet niet wie het vertaal bestand beheert, maar wellicht is dit een welkome aanvulling? Verder is het natuurlijk ook zo dat er diverse termen (zoals: map, folder en directorie) door elkaar worden  gebruikt. Het zou beter zijn als deze termen in lijn worden gebracht.
amygdela

Post by amygdela »

De Nederlandse vertaling is nog lang niet af, merkte ik. Nagenoeg alle modules zijn nog in het Engels of worden verstoord door errors over missende regels in de languagefile.

Daarom wil ik wel bijdragen aan het vertalen! :)

Het lijkt mij handig als we dan eerst op een rijtje zetten wát er vertaald moet worden? Misschien kunnen mensen dan pagina's kiezen die zij vertalen en zo komen we er wel? 'tis maar een suggestie ;)
Djith
Forum Members
Forum Members

Post by Djith »

Hoi, ik wens CMS ook wel in het nederlands te gebruiken. Meehelpen vertalen zit er zeker in.
De Admin pagina's zou ik niet vertalen, engels is voor ons wel te doen. de website zelf daarentegen moet wel compleet in het nederlands.
1 probleem, in welke files zitten de template woorden, zinnen ?
donnut

Post by donnut »

Af en toe probeer ik een module te vertalen of de nieuwe versies een beetje bij te houden. In de post

http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,2639.0.html
staat uitgelegd hoe dat in zijn werk gaat.
Vertalen doe je via

http://translations.cmsmadesimple.org
Daar moet je je eerste voor aanmelden.
Wil je de vertaling van een onderdeel in je eigen versie van het CMS hebben, dan kun je het nieuwe bestand uit het SVN
halen.

Donnut
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Djith,

om de FrontEnd standaard op NL te hebben staan, kun je in de "Global Settings" de default taal voor de FrontEnd aanzetten. Bij het gebruik van de verschillende modules, kun je bij de aanroep van de module aangeven welke taal aangeroepen moet worden, via:

lang="nl_NL"
De werking is dan dat binnen de Modules-directory wordt gezocht naar het bestand "nl_NL.php" onder Modules\MODULENAAM\lang\....

Hier zijn de vertalingen van de verschillende velden weergegeven.

Ronny
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”