Aantal vragen betreft CMS Modules ! Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Raymond1983

Aantal vragen betreft CMS Modules !

Post by Raymond1983 »

Ik ben nu aantal dagen bezig met CMS zie link onder
http://www.rr-koi.nl/cms/

Ik ben vanuit de bestaande template aan het werk gegaan , om even te proberen.

Het volgende

There are no pictures in this album.Error: The template named "" that this Album is set to use does not exist. Please go to the Album Admin Panel and assign a different template to this Album.

Waneer ik foto's upload, krijg ik deze niet te zien. Er is dan ook geen Thumbnail.

Ik wil ook beschikken over een forum, vervolgens krijg ik de volgende error

Error!

Group name specified does not exist

Wat moet ik hier doen ?

\\\ nu heb ik nog een andere vraag . hoe kan ik de layout wijzigen van de pagina ?
Zoals  het blauw groene zie boven.

???
Raymond1983

Re: Aantal vragen betreft CMS Modules !

Post by Raymond1983 »

Dit is het probleem wat ik heb betreft het album, alleen hoe moet ik dit veranderen en waar !

Opmerking: U moet mogelijk het bestandscreatiemasker (umask) van 022 naar 002 wijzigen om te voorkomen dat er "403 forbidden" fouten optreden bij het bekijken van thumbnails.
Muske
Forum Members
Forum Members

Post by Muske »

Ga de admin in dan klik je op Websitebeheer » Algemene instellingen dan verander je "Bestands creatie masker (umask):" naar 002

Succes.
Raymond1983

Post by Raymond1983 »

http://www.rr-koi.nl/cms/index.php?page=foto-album

Toch krijg ik nog het volgende  ???
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Even een keer CHMOD naar 777 op de bestanden in de betreffende folder, daardoor kun je ze wel zien. Het zal een rechtenprobleem zijn. Als je met FTP naar de folder gaat, kun je binnen de folder alle bestanden selecteren en rechter-muisknop.

Heb je nadat je de umask naar 002 hebt gezet, de bestanden via image-manager bekeken, dan zal de thumbnail worden gemaakt met de goede rechten, als de thumbnails al bestonden voordat je de umask hebt omgezet, zal het bestand er al met de verkeerde rechten zijn gecreeerd.

Ronny
Raymond1983

Post by Raymond1983 »

Rony

Ik zou dat vanavond even aanpassen en nogmaals proberen om cmod op 777 te zetten

Heb ik nog een vraag, heb jij ervarig met webwinkels ?

mvg

Raymond
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Niet meer dan het porten/embedden/includen. Ik heb inhoudelijk daar niets mee gedaan.

Ronny
Raymond1983

Post by Raymond1983 »

Ronny gister de rechter op de ftp gezet op 777

http://www.rr-koi.nl/cms/index.php?page=foto-album

Echter ik krijg het nog niet voor elkaar, misschien nog iets anders  ?

ik heb de map upload chmod 777 gegeven,
RonnyK wrote: Even een keer CHMOD naar 777 op de bestanden in de betreffende folder, daardoor kun je ze wel zien. Het zal een rechtenprobleem zijn. Als je met FTP naar de folder gaat, kun je binnen de folder alle bestanden selecteren en rechter-muisknop.

Heb je nadat je de umask naar 002 hebt gezet, de bestanden via image-manager bekeken, dan zal de thumbnail worden gemaakt met de goede rechten, als de thumbnails al bestonden voordat je de umask hebt omgezet, zal het bestand er al met de verkeerde rechten zijn gecreeerd.

Ronny
mev
Power Poster
Power Poster

Post by mev »

Raymond1983 wrote: Het volgende
There are no pictures in this album.Error: The template named "" that this Album is set to use does not exist. Please go to the Album Admin Panel and assign a different template to this Album.
Hoi Raymond, kreeg die melding ook steeds.
Dit loste het bij mij op:
ga naar 'Geinstalleerde Sjablonen',
de Albumlijst Sjablonen (bovenin), instellen op: "automatic" (use template assigned to each album)
i.p.v 'default'

ik had nl specifieke template aan albumpagina toegekend, dus dit werkte.

Groet, willemijn
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”