Help aantal vragen over CMS

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Raymond1983

Help aantal vragen over CMS

Post by Raymond1983 »

Sinds vandaag heb ik me aangemeld op dit forum.
Ik heb zelf een webpagina gemaakt in Dreamweaver, deze heb ik met filezila (ftp  programma op het net gezet )

- vervolgens heb ik CMS geinstalleerd op de webserver.
- Wat ik graag wil is dat ik via de CMS de website kan aanpassen.

Wat moet ik hiervoor doen ?
misschien is het ook heel simpel, maar kom er op moment niet meer uit. ! ???

Mvg

Raymond
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: Help aantal vragen over CMS

Post by RonnyK »

Raymond,

allereerst welkom op het forum.

Je zult de pagina die je met Dreamweaver hebt gemaakt, moeten omzetten naar logica zoals CMS werkt.
In onderstaande video wordt uigelegd hoe je een statische pagina omzet naar CMSMS.

http://cmsmadesimple.org/uploads/media/ ... colate.htm

Het komt erop neer dat in CMS je structuur (template), CSS (stylesheet), en inhoud (content) los vanelkaar staan en aan elkaar worden gelinked. Aan een template link je verschillende stylesheets, en een pagina koppel je aan een template, iedere pagina kan dus een andere template hebben. Het menu wordt dynamisch opgebouwd aan de hand van de actieve pagina's, enkel wanneer een pagina op "not show in menu" staat, wordt deze niet getoond in het menu.

Succes met de omzetting, mocht je nog vragen hebben, dan zien we ze wel verschijnen.

Ronny
Raymond1983

Post by Raymond1983 »

Ik kom er echt niet uit. ik weet echt niet hoe ik dit moet omzetten
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Moet de site er precies zo uitzien als de huidige, of vergelijkbaar met wat je nu hebt Je zou een bestaande template kunnen pakken en deze aanpassen aan je eigen gewenste structuur. Alle inhoud (content) van de bestaande site zal dan inderdaad moeten worden overgenomen.

Je zou eens kunnen kijken naar "CSSMenu top + 2 columns" als template, daar zit al een horizontaal menu in. Als je bij templates zit, zie je rechts een button "CSS", daar zie je alle gekoppelde stylesheets, de stylesheet van de template heet vergelijkbaar als de template, de stylesheet van het menu heeft altijd "navigation" in de naam. Dat zijn de belangrijkste stylesheets om aan te passen.

Ronny
Raymond1983

Post by Raymond1983 »

Ronnie de site moet precies het zelfde zijn.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”