Feilmelding etter å ha innstallert + litt til

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
trulte

Feilmelding etter å ha innstallert + litt til

Post by trulte »

Først må jeg si at jeg er helt fersk i arbeid med CMS. Og jeg er så langt veldlig fornøyd med det jeg ser i denne løsningen. Har alikevel noen spørsmål og håper på hjelp her :)

Der jeg hoster hjemmesiden kan jeg ikke få endret chmod. Hjemmesiden er hostet på en Windowsserver.
Jeg har en feilmelding etter å ha innstallert siden. Står nederst på alle sider.
PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\HSphere.NET\3rdparty\PHP\4.4.6\extensions\php_mssql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0

Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet denne? Er det noe som mangler når eg innstallerte den nyeste versjonen?

Jeg ønsker å lage "logg inn" Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Det er også ønskelig at de som er medlemmer skal kunne få nyhetsmail.

På forhånd takk!
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Feilmelding etter å ha innstallert + litt til

Post by Silmarillion »

Hej Trulte

Den server-fejl du ser må være et konfigurations-problem på serveren. Jeg tror den eneste måde at klare det på er at kontakte dit webhotel, og forklare om problemet. CMSms benytter ikke mssql som det ser ud til at fejlen omhandler, så det kan ikke være cms'et der skaber problemet.

Mht. login og nyhedsmails, skal du installere og undersøge mulighederne i modulerne "FrontEndUsers", "NMS" og "Custom Content". Hvis din installation, og serveren, understøtter det kan du hente og installere disse direkte fra ModuleManager. Ellers må du hente dem på http://dev.cmsmadesimple.org og udpakke og overføre dem til /modules/-biblioteket.

Jeg håber mine korte svar hjalp lidt, ellers vender du bare tilbage!

Mange Hilsener
Morten
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”