Laatste bericht 'Guestbook' op startpagina Topic is solved
Moderator: velden
Laatste bericht 'Guestbook' op startpagina
Ik wil het laatste 'guestbook bericht' op de startpagina weergeven, is dat mogelijk? en kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen hoe ik dat dan voor elkaar krijg.
Eigenlijk wil ik net zoiets als het nieuws blok op de homepage.

Re: Laatste bericht 'Guestbook' op startpagina
Je kunt een optie meegeven;
zou je enkel de laatste entry moeten zien.
Ronny
Bij de template die je wil zien. In de HELP van Guestbook, staan de optionele parameters die je kunt gebruiken. Door op je startpagina guestbook aan te roepen, met b.v.(optional) number="10" - Maximum number of entries shown on a page.
Code: Select all
{cms_module module="Guestbook" shownow="1" lang="nl_NL" number="1"}
Ronny
Dan krijg je idd je laatste GB bericht maar ook de knop en alles om te posten.
Ik denk dat het mooier is om ALLEEN de laatste entry te laten zien zonder knop em zonder berichtteller, hoe kijg ik dat voor elkaar?
Ik denk dat het mooier is om ALLEEN de laatste entry te laten zien zonder knop em zonder berichtteller, hoe kijg ik dat voor elkaar?
Het is mogelijk met een UDT het laatste bericht te tonen (gebruikt dan het 'Entry Template' sjabloon (de link naar het gastboek in het sjabloon moet handmatig aangepast worden):
Grtz,
D
global $gCms;
$db =& $gCms->db;
$gb =& $gCms->modules['Guestbook']['object'];
require_once cms_join_path($gCms->config['root_path'], 'modules', 'Guestbook', 'lib', 'classes', 'module', 'class.GuestbookFrontend.php');
$fe =& new GuestbookFrontend($params, $db);
$query = " SELECT entry_id FROM cms_module_guestbook WHERE approved='1' ORDER BY date DESC LIMIT 1";
$result = $db->Execute($query);
if ($result)
{
$last_id = $result->Fields('entry_id');
$gb->DoAction('show-entry', '', array('entry_id' => $last_id, 'frontend' => $fe));
}
D
Ik heb dit geprobeerd te maken, maar waar ik nog even mee zit is het "Terug naar het gastenboek" wat ik nu onderaan mijn frontpage blijf zien... Kan ik dat nog ergens wegkrijgen zonder dat er iets misgaat? Verder snap ik nog niet helemaal waarom de smileys niet worden weergegeven 
Zie onze site:
http://www.duikgroep84.nl/dg84/

Zie onze site:
http://www.duikgroep84.nl/dg84/
Smileys, bedoelde ik op de frontpage
, gastenboek werkt wel perfect 

Kim,
Misschien dat het ook al met je aanroep anders kan, hoe roep je nu aan op de homepage?
Ronny
Misschien dat het ook al met je aanroep anders kan, hoe roep je nu aan op de homepage?
Ronny
Heej,
In de summary template van de news module heb ik dit staan:
En ik heb daar deze UDT voor gemaakt ({laatste_gastenboek} zie bovenstaande code onderaan):
In de summary template van de news module heb ik dit staan:
<!-- Start News Display Template -->
{foreach from=$items item=entry}
<div class="NewsSummary">
{if $entry->formatpostdate}
<div class="NewsSummaryPostdate">
{$entry->formatpostdate}
</div>
{/if}
<div class="NewsSummaryLink">
{$entry->titlelink}
</div>
<!-- Voorkomt het weergeven van de categorie
<div class="NewsSummaryCategory">
{$category_label} {$entry->category}
</div>
-->
{if $entry->author}
<div class="NewsSummaryAuthor">
{$author_label} {$entry->author}
</div>
{/if}
{if $entry->summary}
<div class="NewsSummarySummary">
{eval var=$entry->summary}
</div>
<div class="NewsSummaryMorelink">
[{$entry->morelink}]
</div>
{else if $entry->content}
<a href="{$entry->link}">{aantal_commentaar theid=$entry->id} reacties</a>
<div class="NewsSummaryContent">
{eval var=$entry->content}
</div>
{/if}
</div>
{/foreach}
<!-- Printfunctie ook op Summarypage -->
<!--<div id="NewsPostDetailPrintLink"> -->
<!-- {$entry->printlink} -->
<!--</div>-->
<!-- End News Display Template -->
<p>
<!-- Kimbo's gastenboekfunctie -->
{laatste_gastenboek}
</p>
En ik heb daar deze UDT voor gemaakt ({laatste_gastenboek} zie bovenstaande code onderaan):
global $gCms;
$db =& $gCms->db;
$gb =& $gCms->modules['Guestbook']['object'];
require_once cms_join_path($gCms->config['root_path'], 'modules', 'Guestbook', 'lib', 'classes', 'module', 'class.GuestbookFrontend.php');
$fe =& new GuestbookFrontend($params, $db);
$query = "SELECT entry_id FROM ".cms_db_prefix()."module_guestbook WHERE approved='1' ORDER BY date DESC LIMIT 1";
echo 'Het laatste bericht in ons <a href="http://duikgroep84.nl/dg84/index.php?page=gastenboek"><b>gastenboek</b></a>: ';
$result = $db->Execute($query);
if ($result)
{
$last_id = $result->Fields('entry_id');
$gb->DoAction('show-entry', '', array('entry_id' => $last_id, 'frontend' => $fe));
} else
{
echo "Fout opgetreden...";
}
Last edited by kimjansen on Wed Jun 20, 2007 12:33 pm, edited 1 time in total.
Ik bedoelde eigenlijk de code zoals je die op de pagina hebt staan?
Dus de aanroep op je homepage, hoe doe je die?
Heej Ronny,RonnyK wrote: Ik bedoelde eigenlijk de code zoals je die op de pagina hebt staan?
Misschien dat ik dan niet precies begrijp wat je vraagt, maar zover ik weet is de enige code die UDT aanroepen toch?
Met dit:
<p>
<!-- Kimbo's gastenboekfunctie -->
{laatste_gastenboek}
</p>
Dat begrijp ik, alleen zie ik dat de UDT in de summary-template hebt staan, waar ik gewoon een aanroep in de content-page zou verwachten, ik heb overigens de UDT bekeken en de voetregel, komt daaruit. Ik weet zo niet welk stuk code dat "erin" plakt. Misschien dat DEE dat kan beantwoorden.
Ronny
Volgens mij kan je de regel
uit de "Entry template" verwijderen.
Ronny
Volgens mij kan je de regel
<a href="{$geturl}">{$titles.back}</a>
Last edited by RonnyK on Wed Jun 20, 2007 12:40 pm, edited 1 time in total.
Hmmm, ok, ik hou mezelf alleen bezig met het maken van kleine aanpassinkjes en dingen fixen eigenlijk, de site zelf heeft maatje van me in elkaar gestoken (die onderhoud hem eigenlijk)... De enigste "content" waar ik denk dat jij op doelt is via "Content-->Pages", maar daar staat onze frontpage gewoon op "Type=News", daar zie ik 123 geen code uit tevoorschijn komen 

Dit werkt perfect, thanks! Dat ik dat zelf niet ff geprobeerd heb...Volgens mij kan je de regel
Code:
{$titles.back}
uit de "Entry template" verwijderen.

Last edited by kimjansen on Wed Jun 20, 2007 12:51 pm, edited 1 time in total.
OK,
i.i.g. om de link onder de entry kwijt te raken, kun je doen wat ik onderin de laatste entry schreef. Voor de smileys is het handig om te kijken of DEE (als schrijver van het script) een idee heeft hoe de smiley-aanroep meegegeven kan worden.
Ronny
i.i.g. om de link onder de entry kwijt te raken, kun je doen wat ik onderin de laatste entry schreef. Voor de smileys is het handig om te kijken of DEE (als schrijver van het script) een idee heeft hoe de smiley-aanroep meegegeven kan worden.
Ronny
Is er misschien al een oplossing gevonden om de smilies naar boven te toveren in de frontpage-berichten?
Ik heb er verder geen aandacht meer aan geschonken, maar mij is het toen niet meer gelukt...