Gallery: upscale bug of feature

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Locked
(M)
Forum Members
Forum Members

Gallery: upscale bug of feature

Post by (M) »

Ik heb onder Opties de maximum afmetingen voor het uploaden ingesteld op 1200 x 1200 px.
Als een kleinere afbeelding (bijv 640px breed) geupload wordt, dan wordt deze in de gallery vergroot naar 1200 px.
Is dit een bug of een feather?

De functie heet; "Verklein grote afbeeldingen naar deze maximum afmetingen voor het uploaden:" Dan verwacht je geen upscaling van afbeeldingen.

In dit geval gebruik ik de PhotoSwipe module, maar ik heb dit getest in een ander CMS met een 'clean instal' van de gallery module; hetzelfde resultaat.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Gallery: upscale bug of feather

Post by Jos »

Je geeft niet aan welke versie van Gallery je precies gebruikt, maar bij de upgrade naar versie 2.3 is het PLupload script ook naar de nieuwste versie gebracht. Mogelijk dat dit daardoor nu ineens zo werkt, zou ik moeten onderzoeken. Volgens mij was dit in eerdere versies niet het geval.
(M)
Forum Members
Forum Members

Post by (M) »

Ik had ook het idee dat dit in voorgaande versies goed ging.

Ik gebruik 2.1.6 “Spanish Wells” en Gallery 2.3

Bij de clean install test ging het ook om bovenstaande versies.
(M)
Forum Members
Forum Members

Post by (M) »

Ik heb nog een test gedaan door Gallery terug te zetten naar versie 2.2 en dan zijn er geen problemen wat betreft het uploaden van kleine afmetingen dan ingesteld.
In combinatie met de template die ik gebruik kom ik andere problemen tegen, dus het zou fijn zijn als dit opgelost kan worden.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Ik heb in de documentatie van PLupload nog geen setting kunnen vinden die het upscalen zou moeten voorkomen...
(M)
Forum Members
Forum Members

Re: Gallery: upscale bug of feature

Post by (M) »

Dan lijkt het erop dat het een feature wordt. Dat zou jammer zijn. Kun je dat bevestigen.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Gallery versie 2.3.1 is zojuist gereleased, waarin de update van het PLupload script weer is teruggedraaid.
Ik biedt geen garanties hoelang dit stand kan houden, want op een gegeven moment zal updaten noodzakelijk zijn. Een goed alternatief voor PLupload heb ik nog niet gevonden.
(M)
Forum Members
Forum Members

Re: Gallery: upscale bug of feature

Post by (M) »

Geweldig. Het werkt weer. Bedankt Jos!
Locked

Return to “Dutch - Nederlands”