Als de traagheid naar voren komt bij het inloggen in de Admin kun je dit nog even controleren:
- System Maintentance - Check/repair database tables
- Event Manager - loginpost (mogelijk een UDT die lastig doet)
Laden admin pagina >15sec.
Moderator: velden
Re: Laden admin pagina >15sec.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
System maintenance laat het volgende zien:
Bij Event manager - Loginpost staat geen UDT vermeld. De overige Events laten geen meldingen zien.
Nog niet op de knop "repair" gedrukt voor het geval er nog vragen over zijn.114 tables found (out of which 83 are not seq-tables)
3 Structural errors detected in tables: efacti_hanse311www.cms_adminlog,efacti_hanse311www.cms_module_hitcounter,efacti_hanse311www.cms_siteprefs
Bij Event manager - Loginpost staat geen UDT vermeld. De overige Events laten geen meldingen zien.
"Repair" ze maar hoor 

Het cms heeft het blijkbaar zelf opgelost:
no structural errors were found

no structural errors were found

Iemand nog een idee waar verder te zoeken?
Ik beheerde ook een site waar het erg lang duurde bij de eerste keer inloggen. Sinds de webhoster is overgestapt op SSD schijven, is dat probleem opgelost zonder dat ik iets heb veranderd.
Zal het voorstellenJos wrote:Ik beheerde ook een site waar het erg lang duurde bij de eerste keer inloggen. Sinds de webhoster is overgestapt op SSD schijven, is dat probleem opgelost zonder dat ik iets heb veranderd.

@Gregor
Als je even een backup van de site maakt incl. database die ik kan downloaden in een zip of zo, dan zal ik hem op een test server van mij plaatsen. Je kunt dan in ieder geval zien wat het verschil is in webhost. Is het daar ook nog traag dan is het een probleem met de website techniek.
Groet, Rolf
Als je even een backup van de site maakt incl. database die ik kan downloaden in een zip of zo, dan zal ik hem op een test server van mij plaatsen. Je kunt dan in ieder geval zien wat het verschil is in webhost. Is het daar ook nog traag dan is het een probleem met de website techniek.
Groet, Rolf
Dank je Rolf. Ik stuur je een link via wetransfer.
Site is elder geladen en aanmerkelijk verschil. Provider gemeld en die hebben de site overgezet naar een andere server. Dat helpt 
Dank allen.

Dank allen.