upgrading vanaf 1.xx.x oude versies
Moderator: velden
upgrading vanaf 1.xx.x oude versies
Ik probeer een site met 1.10.3 stapsgewijs naar versie 2.x.x te brengen
De 1e te nemen stap is dan de overgang naar 1.11.3.
De 'full'pakketten moet ik negeren, maar
Welke set bestanden moet ik dan wel nemen? Ik zie alleen:
cmsmadesimple-full-diff-1.11.11-1.11.13.tar.gz
cmsmadesimple-full-diff-1.11.12-1.11.13.tar.gz,
en niet iets als:
cmsmadesimple-full-diff-1.10.03-1.11.13.tar.gz
Ggroet, Wietze
De 1e te nemen stap is dan de overgang naar 1.11.3.
De 'full'pakketten moet ik negeren, maar
Welke set bestanden moet ik dan wel nemen? Ik zie alleen:
cmsmadesimple-full-diff-1.11.11-1.11.13.tar.gz
cmsmadesimple-full-diff-1.11.12-1.11.13.tar.gz,
en niet iets als:
cmsmadesimple-full-diff-1.10.03-1.11.13.tar.gz
Ggroet, Wietze
Re: upgrading vanaf 1.xx.x oude versies
Hoezo moet je de full pakketten negeren?
https://docs.cmsmadesimple.org/upgrading/old-versions
https://docs.cmsmadesimple.org/upgrading/to-cmsms-2.x
Overigens: 'full' slaat op de aanwezigheid van alle beschikbare vertalingen waarbij 'English' alleen de Engelse 'vertaling' beschikbaar heeft.
Afhankelijk van welke versie (full/english) je geinstalleerd hebt moet je dus wel degelijk de volledige pakketten downloaden en een echte upgrade uitvoeren (/install/upgrade.php)
De diff versies zijn voor dit geval niet nuttig.
https://docs.cmsmadesimple.org/upgrading/old-versions
https://docs.cmsmadesimple.org/upgrading/to-cmsms-2.x
Overigens: 'full' slaat op de aanwezigheid van alle beschikbare vertalingen waarbij 'English' alleen de Engelse 'vertaling' beschikbaar heeft.
Afhankelijk van welke versie (full/english) je geinstalleerd hebt moet je dus wel degelijk de volledige pakketten downloaden en een echte upgrade uitvoeren (/install/upgrade.php)
De diff versies zijn voor dit geval niet nuttig.
Oke, dank voor je antwoord
Bij de upgrade kom ik in een 7 stappenplan terecht waarbij ik 'alles' compleet opnieuw invullen (gebruikersnamen, wachtwoorden, database-data, etc ) terwijl die natuurlijk allen al bestaan.
Aan het einde van het proces heb ik een compleet nieuwe site, met de 'standard' tekst/menu-inhouden op pagina's en komt de oude inhoud van 1.10.X niet te voorschijn; het is dus alsof er een compleet nieuwe site is geïnstalleerd ipv upgrade van de oude.
Het punt is dat me van upgrades die een paar jaar terug (op deze wijze deed) meen te herinneren dat dit upgradeproces veel korter en bondiger was, zonder opnieuw invoeren van al deze data.
Bij de upgrade kom ik in een 7 stappenplan terecht waarbij ik 'alles' compleet opnieuw invullen (gebruikersnamen, wachtwoorden, database-data, etc ) terwijl die natuurlijk allen al bestaan.
Aan het einde van het proces heb ik een compleet nieuwe site, met de 'standard' tekst/menu-inhouden op pagina's en komt de oude inhoud van 1.10.X niet te voorschijn; het is dus alsof er een compleet nieuwe site is geïnstalleerd ipv upgrade van de oude.
Het punt is dat me van upgrades die een paar jaar terug (op deze wijze deed) meen te herinneren dat dit upgradeproces veel korter en bondiger was, zonder opnieuw invoeren van al deze data.
Dan lijkt het inderdaad op een compleet nieuwe installatie. Dat is niet goed natuurlijk, normaliter detecteert de installer zelf al dat het een upgrade is, daarbij hoef je al die informatie niet opnieuw in te voeren.
Is het kwaad nu al geschied?
Want anders eens handmatig de /install/upgrade.php aanroepen
Is het kwaad nu al geschied?
Want anders eens handmatig de /install/upgrade.php aanroepen
Het kwaad was al geschied; backup teruggezet en opnieuw begonnen, maar het verloopt weer identiek; zit nu in stap 2 van 7: 'Controleer rechten en PHP instellingen', stap 1 is taal-instelling
Wat bedoel je met 'handmatig de /install/upgrade.php aanroepen'
Wat bedoel je met 'handmatig de /install/upgrade.php aanroepen'
Kort gezegd:
- je kopieert op één of andere manier alle CMSMS bestanden uit het installatie-bestand (de .tar.gz) naar de server waarbij alle bestaande bestanden worden overschreven/vervangen
- dan browse je naar 'http://www.jouwwebsite.nl/install/upgrade.php
Als het goed is start dan de upgrade. Anders is er iets anders mis.
- je kopieert op één of andere manier alle CMSMS bestanden uit het installatie-bestand (de .tar.gz) naar de server waarbij alle bestaande bestanden worden overschreven/vervangen
- dan browse je naar 'http://www.jouwwebsite.nl/install/upgrade.php
Als het goed is start dan de upgrade. Anders is er iets anders mis.
Dat is ook wat ik tot nu toe steeds doe (vroeger ook altijd deed); welke andere manier is er dan?
Bij starten van de upgrade kies je je taal: de headingtekst is daar 'install/upgrade your system'
Na de nl-NL-taalkeuze is de heading: 'Installeer systeem'. Daar zie ik ook de 7-stappen.
Er staan bij de php-checks wel een aantal opmerkingen:.....
- Controleren van PHP tijd limiet (time_limit) in seconden: u hebt 30
- U hebt /home/wbvds/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/:/usr/local/php54/lib/php/:/usr/local/php52/lib/php/ Controle op 'PHP Open Basedir'
'Open basedir' beperking is actief. Sommige additionele functionaliteiten kunnen hierdoor beperkt werken.
- Controleer of session.save_path beschrijfbaar is
'Open basedir' beperkingen lijken van invloed te zijn. Als u SESSION problemen krijgt en ini_set is toepasbaar, kunt u proberen om sessions door middel van cookies aan te zetten door: ini_set('session.use_only_cookies', 1); boven in het config.php bestand te plaatsen.
... maar het is me niet duidelijk of corrigeren daar iets gaat verhelpen
Bij starten van de upgrade kies je je taal: de headingtekst is daar 'install/upgrade your system'
Na de nl-NL-taalkeuze is de heading: 'Installeer systeem'. Daar zie ik ook de 7-stappen.
Er staan bij de php-checks wel een aantal opmerkingen:.....
- Controleren van PHP tijd limiet (time_limit) in seconden: u hebt 30
- U hebt /home/wbvds/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/:/usr/local/php54/lib/php/:/usr/local/php52/lib/php/ Controle op 'PHP Open Basedir'
'Open basedir' beperking is actief. Sommige additionele functionaliteiten kunnen hierdoor beperkt werken.
- Controleer of session.save_path beschrijfbaar is
'Open basedir' beperkingen lijken van invloed te zijn. Als u SESSION problemen krijgt en ini_set is toepasbaar, kunt u proberen om sessions door middel van cookies aan te zetten door: ini_set('session.use_only_cookies', 1); boven in het config.php bestand te plaatsen.
... maar het is me niet duidelijk of corrigeren daar iets gaat verhelpen
Eerlijk gezegd heb ik nu even geen idee meer waar het dan misgaat.
Nog even dit:
Welke andere wijze van upgraden is er?
Als ik de 7 stappen van installatie doorzet, dan blijken in de allerlaatste stap de 'modules' niet automatisch geïnstalleerd te worden; via de backend kan ik ze echter wel handmatig installeren.
Ik zie dan uiteindelijk wel de backend, én de frontend, zij het met de default inhoud
- Doe dat nog wat ander licht op de materie schijnen?
Welke andere wijze van upgraden is er?
Dat is ook wat ik tot nu toe steeds doe (vroeger ook altijd deed); welke andere manier dan de 'handmatige' is er dan?
Als ik de 7 stappen van installatie doorzet, dan blijken in de allerlaatste stap de 'modules' niet automatisch geïnstalleerd te worden; via de backend kan ik ze echter wel handmatig installeren.
Ik zie dan uiteindelijk wel de backend, én de frontend, zij het met de default inhoud
- Doe dat nog wat ander licht op de materie schijnen?
)
Heb nu vanaf de backend een upgrade opgestart en dat verloopt vanaf stap 2 wel correct. (vraag niet waarom, maar profiteer er van ....!)
De vervolgstappen hebben daarna een andere inhoud en leiden wel tot een 'upgrade', incl overname van oude inhoud.
Een serie testjes lijken ook goed; ga straks verder naar 1.12.X
Dank voor je tijd, aandacht en moeite
17.30uur: inmiddels over op 1.12.1
De vervolgstappen hebben daarna een andere inhoud en leiden wel tot een 'upgrade', incl overname van oude inhoud.
Een serie testjes lijken ook goed; ga straks verder naar 1.12.X
Dank voor je tijd, aandacht en moeite
17.30uur: inmiddels over op 1.12.1
[Solved] upgrading vanaf 1.xx.x oude versies
Ben sinds vanmiddag op niveau van 2.1.5
Nog bedankt voor jullie tijd!
Ggroet, Wietze
Nog bedankt voor jullie tijd!
Ggroet, Wietze