Hoi allemaal,
Ik gebruik een custom field in News voor een foto die ik dan gebruik in de news detail template als header image, die foto wordt dan ook gebruikt als page_image etc.
Dit werkt allemaal perfect, enige nadeel is dat dezelfde photo ook in de Gallery module staat dus wordt deze foto tweemaal opgeslagen op de site.
Nu heb ik bedacht om dan de custom field te gebruiken om een Gallery image nummer te vragen, en die gebruik ik dan als de header image {Gallery img=123}.
Ook dit werkt perfect, eigenlijk nog mooier omdat de foto automatisch aanklikbaar is ook.
Maar waar ik niet uitkomt is hoe deze foto dan te 'assignen' aan de global variable $page_image??
Volgens mij moet ik de url naar die foto zien te krijgen, maar hoe doe ik dat?
Zie ik wat over het hoofd?
mvg.
Robert
$page_image van Gallery in News template
Moderator: velden
Re: $page_image van Gallery in News template
Gallery heeft ook een template voor de {Gallery img=...} tag.
Onderaan op het tabblad 'Templates' (in het Engels tenminste).
Daar kun je deze wat mee spelen en eventueel een variable toekennen.
Onderaan op het tabblad 'Templates' (in het Engels tenminste).
Daar kun je deze wat mee spelen en eventueel een variable toekennen.
Sorry voor het late reply.
Het was nog simpeler, ik kwam erachter dat zodra je de Gallery module aanroep in je news template dan is het $image object van Gallery module ook beschikbaar geworden in de news template. Waarschijnlijk vanwege die Gallery template waar jij het over had, dus gewoon in het news template kon ik mijn informatie uit het object halen.
Heerlijk simpel
Thnx.
Robert.
Het was nog simpeler, ik kwam erachter dat zodra je de Gallery module aanroep in je news template dan is het $image object van Gallery module ook beschikbaar geworden in de news template. Waarschijnlijk vanwege die Gallery template waar jij het over had, dus gewoon in het news template kon ik mijn informatie uit het object halen.
Heerlijk simpel

Thnx.
Robert.
Let op: in CMSMS versie 2.x is dat niet meer vanzelfsprekend. Dat is dan op te lossen door de $image variabele global te makenRinker wrote:zodra je de Gallery module aanroep in je news template dan is het $image object van Gallery module ook beschikbaar geworden in de news template.
http://www.cmscanbesimple.org/blog/smar ... e-examples
http://www.cmscanbesimple.org/blog/base ... d-metatags
http://www.cmscanbesimple.org/blog/base ... d-metatags
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Ik werk momenteel met 2.1.4 en daar werkt dit gewoon, is dit al veranderd in 2.1.5 dan?? Of gaat dit helemaal veranderen in 2.2?Jos wrote:Let op: in CMSMS versie 2.x is dat niet meer vanzelfsprekend. Dat is dan op te lossen door de $image variabele global te maken
Ik was/ben in de veronderstelling dat de 'parent' ook altijd bij de 'scope' hoorde omdat ik het in een template aanroep en niet in een content block.