Hele simpele webshop

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Locked
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Hele simpele webshop

Post by pasmaskas »

Is er voor cmsms een hele simpele manier om merchandise voor een sportclub te verkopen op de website.

Er hoeft geen betaal systeem achter. Dit word bij de bezorging geregeld of via overschrijven.

Dit is wat zij in hun hoofd hebben.

Pagina met merchandise producten.

Op een product pagina kan je aangeven hoeveel je we wild.

Als je dan op de bestel knop drukt dan zie je een opsoming van al je producten en kan je gegevens invullen en of je het wild komen ophalen of dat zij het komen brengen (in de regio)

vervolgens kan je alles wat is ingevuld verzenden naar hun en dan regelen hun de rest.

Hoe is dit makkelijk te maken? Het liefst met een module die niet na een jaar meer werkt.

Ik heb er niets tot geen ervaring mee. Prestashop geprobeerd maar is te veel en te lastig. Ook voor mij.

Gr Pascal
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: Hele simpele webshop

Post by Rolf »

Products >> Cart2 >> FormBuilder
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

Precies dat! Is dat makkelijk te doen? Neem aan dat ik Products , Cart2 , FormBuilder moet installeren en dan aan elkaar koppelen op een of andere manier?
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Products module kun je inderdaad koppelen aan Cart2
Je moet hiervoor (even uit mijn hoofd) de SKU waarde gebruiken.

Maar de truc zit hem in Formbuilder. Maak simpelweg een Cart2 sjabloon die alleen de producten bevat (in een tabel of zo) dus geen bewerkingstoetsen. Dit sjabloon plaats je *in* het Formbuilder verzendsjabloon en wordt dus in de mail getoond. Meer is het niet :)

Heb wel eens gedacht om er een tutorial van te maken, maar is er nog niet van gekomen.

Groet, Rolf
Image
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Het kan ook met de hele CG e-comm spullen (Orders, Cart2, EcommerceBase). Heb een klant die het zo heeft ingericht.

Maar ik moet zeggen dat ik niet kapot ben van die modules (tenzij voor eenvoudige doeleinden als deze).

Tip: dek jezelf vooraf in. Maak de klant duidelijk dat het geen uitgebreid E-comm pakket is.
Heb zelf één keer shop opgezet en duidelijk afgesproken geen betaalsysteem etc. Binnen een jaar: "Ik wil graag dat er toch consumenten kunnen bestellen en betalen met creditcard en ....".
Dat was geen leuk gesprek.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Voor betalingen kun je gebruik maken van https://www.mollie.com/nl/, dat werkt erg goed! Ik heb het net gebruikt voor entreekaarten en dvd verkoop voor http://www.music4allharen.nl Voor de diensten van Mollie die geheel buiten CMSMS om gaan betaal je een klein bedrag per transactie.

Aanvulling op het FormBuilder verhaal.
In de Cart2 module is een tag als je die aanroept leegt hij de winkelwagen, deze moet je in het verzendsjabloon van FB plaatsen. Reden lijkt me logisch ;)

grt.
Image
dondion
Forum Members
Forum Members

Post by dondion »

Ik heb inmiddels al enkele simpele shopjes opgezet. De ene enkel met producten die je kunt aanvragen (zonder betaling). De andere op dezelfde manier maar dan met betaling.
Weer een andere waarbij maar één product aanwezig is (boek) en deze is online te bestellen en te betalen met iDeal.

Voor al deze shopjes gebruikte ik ook Orders, Cart2 en CGEcommerce base.
velden wrote: Tip: dek jezelf vooraf in. Maak de klant duidelijk dat het geen uitgebreid E-comm pakket is.
Heb zelf één keer shop opgezet en duidelijk afgesproken geen betaalsysteem etc. Binnen een jaar: "Ik wil graag dat er toch consumenten kunnen bestellen en betalen met creditcard en ....".
Dat was geen leuk gesprek.
Dit had ik ook, maar mijn klant wilde zijn klanten laten betalen met iDeal en dat kon simpel opgelost worden door de SisowGateway module waarvan ik weet dat je dan gewoon naast iDeal ook paypal of creditcard kunt aanvinken.
Het hoeft dus niet veel extra werk te zijn naar mijn mening.
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

Ik heb het al opgegeven ik kom er niet helemaal uit zo 1 2 3. Ik heb ook webshop cms systemen geprobeerd zoals prestashop en magento alleen die zijn te complex en voor mij niet haalbaar om die in kortetijd te leren. Vandaar dat ik heb aangegeven aan hun dat het mij niet lukt.
dondion
Forum Members
Forum Members

Post by dondion »

Als je concrete vragen hebt, wil ik je best helpen. Ik kan je ook een aantal sites tonen van de verschillende manieren die ik heb gemaakt voor verschillende mensen. Je kunt me een PM sturen als je wilt.

Groet, dondion
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

pasmaskas wrote:Ik heb het al opgegeven ik kom er niet helemaal uit zo 1 2 3. .... Vandaar dat ik heb aangegeven aan hun dat het mij niet lukt.
Ik had je met alle plezier bijgestaan met hulp... :-\
Image
Locked

Return to “Dutch - Nederlands”