Misschien een simpele vraag alleen ik kom er niet uit.
Is het mogelijk om met FormBuilder automatisch een bevestiging mail te sturen met een berichtje er in naar de verzender?
HEt is voor een reservering formulier. Ze willen dat de klant als ze het formulier hebben in gevuld daar en mail over krijgen met een bevestiging
Gr pascal
Bevestigings mail FormBuilder
Moderator: velden
Re: Bevestigings mail FormBuilder
Uiteraard is dit mogelijk.
Als je even het standaard contact formulier van Formbuilder bekijkt, zal je zien dat bij het veld 'Your Email Address' in de kolom van veldtype staat 'verzend een kopie'
Klik op 'Your Email Address' en je krijgt de optie 'Verzend gebruiker een kopie' als dropdown, waar je kan kiezen voor 'altijd'.
Via het tabblad 'geavanceerde instellingen' van dit veld, kan je een template in vullen.
Echter is dit niet meer beschikbaar in de laatste release (v 0.8.1.3) van formbuilder, in de v0.8.1.1 was dit wel mogelijk.
Ik zie in de changelog volgende staan: Fixed #10429 - "Mail from" is unset when using smtp to send a copy of the form back to person submitting form;
Misschien heeft dit er iets mee te maken??
Ik heb zonet even een formbuilder geudated en ook dan niet meer mogelijk, alhoewel ik geen smtp instelling gebruik.
Mvg,
Peter
Als je even het standaard contact formulier van Formbuilder bekijkt, zal je zien dat bij het veld 'Your Email Address' in de kolom van veldtype staat 'verzend een kopie'
Klik op 'Your Email Address' en je krijgt de optie 'Verzend gebruiker een kopie' als dropdown, waar je kan kiezen voor 'altijd'.
Via het tabblad 'geavanceerde instellingen' van dit veld, kan je een template in vullen.
Echter is dit niet meer beschikbaar in de laatste release (v 0.8.1.3) van formbuilder, in de v0.8.1.1 was dit wel mogelijk.
Ik zie in de changelog volgende staan: Fixed #10429 - "Mail from" is unset when using smtp to send a copy of the form back to person submitting form;
Misschien heeft dit er iets mee te maken??
Ik heb zonet even een formbuilder geudated en ook dan niet meer mogelijk, alhoewel ik geen smtp instelling gebruik.
Mvg,
Peter
Hmm dat is jammer.
Het hoeft geen kopie te zijn maar meer een bedankt voor uw reservering berichtje. een kort tekstje alleen. Is daar misschien een optie voor?
Gr Pascal
Het hoeft geen kopie te zijn maar meer een bedankt voor uw reservering berichtje. een kort tekstje alleen. Is daar misschien een optie voor?
Gr Pascal
Normaal hoeft dit geen kopie te zijn hoor, maar kan je zelf een tekst maken in het voorziene template veld.
Echter zoals ik zeg is dit bij de nieuwste versie van Formbuilder blijkbaar verdwenen.
Is dit een bug of moet je een andere handeling uitvoeren dat weet ik niet?
Misschien kan iemand beamen dat dit er uitgehaald is of in de nieuwe versie vergeten is?
Gtz
Peter
Echter zoals ik zeg is dit bij de nieuwste versie van Formbuilder blijkbaar verdwenen.
Is dit een bug of moet je een andere handeling uitvoeren dat weet ik niet?
Misschien kan iemand beamen dat dit er uitgehaald is of in de nieuwe versie vergeten is?
Gtz
Peter
Uhm even uit m'n hoofd, je kunt toch meerdere Sent Mail (of iets dergelijks) output velden maken.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Misschien kan je iets met de "OnFormbuilderFormSubmit gebeurtenis" doen?
zoals eerder gezegd, is dit gewoon mogelijk via het veldtype: E-mail "Van Adres" Veld.
In het tab geavanceerde instellingen van dit veld, kan je dan gewoon het E-mailsjabloon opmaken en klaar...
Maar om 1 of andere reden is dit niet meer mogelijk in de laatste versie van formbuilder.
Is dit een bug of heeft dit een specifieke reden?
Mvg,
Peter
In het tab geavanceerde instellingen van dit veld, kan je dan gewoon het E-mailsjabloon opmaken en klaar...
Maar om 1 of andere reden is dit niet meer mogelijk in de laatste versie van formbuilder.
Mvg,
Peter
Het "Van Adres" e-mailveld velt werkt idd en stuurt een kopie naar de verzender. Maar wat pedes zegt er moet nog een tekstje bij komen aleen ik kan nergens een veld vinden waar dat kan bij geavanceerde opties.
Dit is een bug...pedes wrote:zoals eerder gezegd, is dit gewoon mogelijk via het veldtype: E-mail "Van Adres" Veld.
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE: