Pagina's in de back-end niet meer zichtbaar na taalwijziging
Moderator: velden
Pagina's in de back-end niet meer zichtbaar na taalwijziging
Beste forumleden,
Ten eerste de beste wensen !
Ik heb een merkwaardig probleem na een kleine aanpassing. Ik heb de taalsettings van CMSMS versie 1.12.1 even aangepast naar een andere taal maar sindsdien zie ik driekwart van de pagina's in het systeem niet meer.
Ik heb een printscreen gemaakt om het te verduidelijken. Aangezien de pagina's niet meer zichtbaar zijn kan ik het ook niet meer aanpassen naar het Nederlands.
- Is dit een bug ?
- Hoe kan ik de taal weer naar het NL zetten ? Bv via de config aan te passen ?
Alvast bedankt voor jullie eventuele hulp !
Ten eerste de beste wensen !
Ik heb een merkwaardig probleem na een kleine aanpassing. Ik heb de taalsettings van CMSMS versie 1.12.1 even aangepast naar een andere taal maar sindsdien zie ik driekwart van de pagina's in het systeem niet meer.
Ik heb een printscreen gemaakt om het te verduidelijken. Aangezien de pagina's niet meer zichtbaar zijn kan ik het ook niet meer aanpassen naar het Nederlands.
- Is dit een bug ?
- Hoe kan ik de taal weer naar het NL zetten ? Bv via de config aan te passen ?
Alvast bedankt voor jullie eventuele hulp !
Re: Pagina's in de back-end niet meer zichtbaar na taalwijzi
Heb je clear CMS cache en/of clear browser cache geprobeerd?
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Hi Rolf,
Browsercache heb ik meerdere malen geprobeerd (IE, FF en Chrome).
CMS clear cache is helaas ook niet zichtbaar door de taalaanpassing.
Browsercache heb ik meerdere malen geprobeerd (IE, FF en Chrome).
CMS clear cache is helaas ook niet zichtbaar door de taalaanpassing.
Maak via ftp de map /tmp/templates_c/ leeg. Verwijder alle bestanden.
Rolf,
Inhoud van dat map is nu leeg en tevens voor de zekerheid weer de browser cache gewist maar zonder het gewenste resultaat.
Inhoud van dat map is nu leeg en tevens voor de zekerheid weer de browser cache gewist maar zonder het gewenste resultaat.
Ik denk eigenlijk dat er een fout zit in het taalbestand dat je gebruikt... Je zou de taalinstelling in de database terug kunnen zetten naar NL.
Het is zeker geen bug in CMSMS, dit probleem heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.
Ps. Welke taal is het eigenlijk?
Het is zeker geen bug in CMSMS, dit probleem heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.
Ps. Welke taal is het eigenlijk?
Hmm oke. De huidige taal is Turks.
Weet jij welke instelling ik in de databse moet hebben om het weer terug te zetten ?
Alvast bedankt.
Weet jij welke instelling ik in de databse moet hebben om het weer terug te zetten ?
Alvast bedankt.
Wellicht is het handiger om het anders te doen.
Ga met FTP naar de map /admin/lang/ext/tr_TR/ en geef het taalbestand admin.inc.php een andere naam.
Kopieer dat het NL taalbestand uit /admin/lang/ext/nl_NL/ naar de turkse map.
Je loopt dan geen risico iets verkeerds te doen in de database en het CMS zal de Nederlandse taal tonen in de Admin ondanks de Turkse taal instelling... Je kunt dan deze instelling weer op NL zetten!
Zou je mee willen helpen met het vertalen van CMSMS naar het Turks kun jij je (of iemand anders) hier aanmelden http://dev.cmsmadesimple.org/projects/turkish
Voor Nederlands hier: http://dev.cmsmadesimple.org/projects/dutch
Ga met FTP naar de map /admin/lang/ext/tr_TR/ en geef het taalbestand admin.inc.php een andere naam.
Kopieer dat het NL taalbestand uit /admin/lang/ext/nl_NL/ naar de turkse map.
Je loopt dan geen risico iets verkeerds te doen in de database en het CMS zal de Nederlandse taal tonen in de Admin ondanks de Turkse taal instelling... Je kunt dan deze instelling weer op NL zetten!
Zou je mee willen helpen met het vertalen van CMSMS naar het Turks kun jij je (of iemand anders) hier aanmelden http://dev.cmsmadesimple.org/projects/turkish
Voor Nederlands hier: http://dev.cmsmadesimple.org/projects/dutch
Rolf,
Helaas weer niet het gewenste resultaat. Taal is veranderd maar een groot deel pagina's is niet zichtbaar dus kan het ook niet aanpassen naar een andere taal.
Ik heb toch besloten om cms maar opnieuw te installeren maar kan 1 ding niet vinden in de db, namelijk de inhoud van de pagina's. Worden die wel in de db opgeslagen, zo ja waar ?
Bedankt voor je hulp tot nu toe !
Helaas weer niet het gewenste resultaat. Taal is veranderd maar een groot deel pagina's is niet zichtbaar dus kan het ook niet aanpassen naar een andere taal.
Ik heb toch besloten om cms maar opnieuw te installeren maar kan 1 ding niet vinden in de db, namelijk de inhoud van de pagina's. Worden die wel in de db opgeslagen, zo ja waar ?
Bedankt voor je hulp tot nu toe !
O.a. in cms_content_props
Regulier content blok van een pagina heet content_en
Regulier content blok van een pagina heet content_en
Rolf, bedankt. Ik moest wat opties aanklikken om meer details te zien in phpmyadmin.