[opgelost] To Upgrade, or Not -yet- to Upgrade....
Moderator: velden
[opgelost] To Upgrade, or Not -yet- to Upgrade....
Hoi cmsms-ers,
Werk al heel lang met dit fijne cms, sinds ca. 2007. Veel sites voor klanten mee (om) gebouwd, upgrades bijgehouden, etc. etc. en dat lukte altijd parima!
(overigens soms met geweldige hulp of tips van forumleden)
Maar nu twijfel (nou eigenlijk "huiver") ik best wel om nu al te upgraden van versie 1.12.1 naar v 2.x.
Heb alle posts over versie 2.x en handleiding voor het installeren gelezen. Afgezien dan van die specifiek voor het upgraden, want die is er nog niet (Eng & Nederl).
En kom dan toch veel dingen tegen waardoor ik ga twijfelen.
Dat geldt vooral voor mijn huidige ca. 6 klant-sites met cms-ms waar ik verantwoordelijk voor ben, maar ook voor 'n test-site waar ik het eerst wil uitproberen.
Daar zijn nl sinds 2007 veel modules uitgeprobeerd, en de oudere niet-compatible modules zullen er vast problemen gaan geven..
Maar ook de 6 productie-sites hebben modules die (nog) niet compatible zijn met 2.x, althans volgens de lijst modules die Rolf laatst doorgaf..
De meeste van mn sites zijn gehost bij mijndomein dan wel DeHeeg.
Bij mijndomein is bijv. SSH/Shell-toegang niet mogelijk en moet het dus toch met ftp. Hopelijk nog het minst 'erg'.
Ook gaf de systeem-informatie in voorgaande versies soms meldingen over de server_db_grants ("kan geen geldige "grand all" permissie vinden), of over E_strict en disable_functions.
Dat gaf in voorgaande versies van cmsms verder helemaal geen problemen met de werking ed., maar is dat in v 2.x ook zo?
DeHeeg draait nog steeds php-versie 5.3.29, terwijl ik lees dat minimaal php-5.4.11 vereist is..
Dus daar gaat het al helemaal niet.
Al met al the question: "To Upgrade or Not (yet) to Upgrade...."
Kortom kan ik beter nog effe wachten?
Oftewel zijn er hier mensen die al ervaring hebben met specifiek het upgraden van versie 1.12.1 naar v 2.x.?
Bij hosts als mijndomein.nl en DeHeeg.nl?
Heel graag jullie ervaringen, tips, wat niet lukte, welke zaken nog meer te verwachten ed.
Bij voorbaat veeeel dank!!
Willemijn
Werk al heel lang met dit fijne cms, sinds ca. 2007. Veel sites voor klanten mee (om) gebouwd, upgrades bijgehouden, etc. etc. en dat lukte altijd parima!
(overigens soms met geweldige hulp of tips van forumleden)
Maar nu twijfel (nou eigenlijk "huiver") ik best wel om nu al te upgraden van versie 1.12.1 naar v 2.x.
Heb alle posts over versie 2.x en handleiding voor het installeren gelezen. Afgezien dan van die specifiek voor het upgraden, want die is er nog niet (Eng & Nederl).
En kom dan toch veel dingen tegen waardoor ik ga twijfelen.
Dat geldt vooral voor mijn huidige ca. 6 klant-sites met cms-ms waar ik verantwoordelijk voor ben, maar ook voor 'n test-site waar ik het eerst wil uitproberen.
Daar zijn nl sinds 2007 veel modules uitgeprobeerd, en de oudere niet-compatible modules zullen er vast problemen gaan geven..
Maar ook de 6 productie-sites hebben modules die (nog) niet compatible zijn met 2.x, althans volgens de lijst modules die Rolf laatst doorgaf..
De meeste van mn sites zijn gehost bij mijndomein dan wel DeHeeg.
Bij mijndomein is bijv. SSH/Shell-toegang niet mogelijk en moet het dus toch met ftp. Hopelijk nog het minst 'erg'.
Ook gaf de systeem-informatie in voorgaande versies soms meldingen over de server_db_grants ("kan geen geldige "grand all" permissie vinden), of over E_strict en disable_functions.
Dat gaf in voorgaande versies van cmsms verder helemaal geen problemen met de werking ed., maar is dat in v 2.x ook zo?
DeHeeg draait nog steeds php-versie 5.3.29, terwijl ik lees dat minimaal php-5.4.11 vereist is..
Dus daar gaat het al helemaal niet.
Al met al the question: "To Upgrade or Not (yet) to Upgrade...."
Kortom kan ik beter nog effe wachten?
Oftewel zijn er hier mensen die al ervaring hebben met specifiek het upgraden van versie 1.12.1 naar v 2.x.?
Bij hosts als mijndomein.nl en DeHeeg.nl?
Heel graag jullie ervaringen, tips, wat niet lukte, welke zaken nog meer te verwachten ed.
Bij voorbaat veeeel dank!!
Willemijn
Last edited by mev on Sun Oct 25, 2015 5:49 pm, edited 1 time in total.
Re: To Upgrade or Not (yet) to Upgrade....
Prima vraag! Upgraden heeft geen enkele haast!!!
De 1.12.x versie zal nog een jaar ondersteund worden.
Dus neem je tijd om CMSMS 2.x te leren kennen bij een nieuwe website.
In de tussentijd kunnen ook meer module developers hun modules bijwerken.
En jouw webhost de PHP versie...
Ook zullen natuurlijk meer mensen hun ervaringen delen, goede en slechte. Met de slechte ervaringen kan het Dev-team de core (indien mogelijk) aanpassen zodat dit opgelost wordt. Dat is al gedaan in 2.0.1
Groet, Rolf
Uit thread: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 94#p324394
De 1.12.x versie zal nog een jaar ondersteund worden.
Dus neem je tijd om CMSMS 2.x te leren kennen bij een nieuwe website.
In de tussentijd kunnen ook meer module developers hun modules bijwerken.
En jouw webhost de PHP versie...

Ook zullen natuurlijk meer mensen hun ervaringen delen, goede en slechte. Met de slechte ervaringen kan het Dev-team de core (indien mogelijk) aanpassen zodat dit opgelost wordt. Dat is al gedaan in 2.0.1
Groet, Rolf
Uit thread: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 94#p324394
Rolf wrote:Ik ben nu voor het eerst een website aan het maken met CMSMS 2.0, en de nieuwe Design Manager is fantastisch...
Je zit in 1 module waar alle templates zitten, dus zowel pagina, module als menu templates. Maar wil je even iets in de stylesheet aanpassen, vind je dat daar OOK!!!
Koppelen van stylesheets aan templates... uhh designs(!!) gaat ook direct, geen aparte handelingen meer!
Wennen? JA. Wil ik terug? NEE!!!!
Daarbij moet ik zeggen dat ik niet de standaard inhoud van CMSMS laat mee installeren, dat scheelt al heel veel (overbodige) templates etc. Bomen en het bos...
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Paar antwoorden op je vragen:
Daar host ik mijn websites ook, geen probleem!
Werkt ook bij mijndomein.nl
Code: Select all
De meeste van mn sites zijn gehost bij mijndomein
De installer kun je prima uploaden met de CMSMS File Manager! Geen SSH of FTP nodig. Uhh, alleen om de config.php file permissie te wijzigen dan.Bij mijndomein is bijv. SSH/Shell-toegang niet mogelijk en moet het dus toch met ftp. Hopelijk nog het minst 'erg'.
Heb ik ook, geen problemen ondervonden.Ook gaf de systeem-informatie in voorgaande versies soms meldingen over de server_db_grants ("kan geen geldige "grand all" permissie vinden),
Plaats in config.php:of over E_strict en disable_functions.
Code: Select all
error_reporting(E_ERROR & ~E_DEPRECATED & ~E_NOTICE);
Hartelijk dank voor je 2 reacties Rolf!!
Wb je eerste: dat betrof geen upgrade vanaf 'n pré-versie 2, maar een verse install,
toch??
Geloof heel graag, nee denk ook écht n.a.v. wat ik er verder over las, dat het uiteindelijk wel een behoorlijke vooruitgang zal zijn.
Maar dan moeten we eerst met z'n allen over dat "drempelTJE" (..) zien te komen van de upgrade van 1.x.x naar 2.x
In mijn geval van liefst 6 productiesites, pfff. Kan het mn klanten niet aandoen als dat heul veul gedoe oplevert. En mezelf ook niet qua tijdsinvestering etc.
'k Schreef "met z'n allen" omdat ik vast niet de enige ben, neem ik althans aan, die tegen zulke upgrades aan hikt??
Wat betreft je 2e reactie, super bedankt!
Wb je code voor E_strict en disable_functions: dat zal ik weer terugzetten. Heb het er ooit uitgehaald, omdat dat meldingen gaf, of weet niet meer waarom.
Offe?
Anyway, errrrg fijn weer dit meedenken!
Groets,
willemijn
Wb je eerste: dat betrof geen upgrade vanaf 'n pré-versie 2, maar een verse install,
toch??
Geloof heel graag, nee denk ook écht n.a.v. wat ik er verder over las, dat het uiteindelijk wel een behoorlijke vooruitgang zal zijn.
Maar dan moeten we eerst met z'n allen over dat "drempelTJE" (..) zien te komen van de upgrade van 1.x.x naar 2.x
In mijn geval van liefst 6 productiesites, pfff. Kan het mn klanten niet aandoen als dat heul veul gedoe oplevert. En mezelf ook niet qua tijdsinvestering etc.
'k Schreef "met z'n allen" omdat ik vast niet de enige ben, neem ik althans aan, die tegen zulke upgrades aan hikt??
Wat betreft je 2e reactie, super bedankt!
Wb je code voor E_strict en disable_functions: dat zal ik weer terugzetten. Heb het er ooit uitgehaald, omdat dat meldingen gaf, of weet niet meer waarom.
Begrijp ik niet helemaal. Uploaden van de installer voor versie 2.x op zo'n manier, moet dan neem ik aan, vóór de upgrade gedaan, dus nog in versie 1.12.1De installer kun je prima uploaden met de CMSMS File Manager! Geen SSH of FTP nodig. Uhh, alleen om de config.php file permissie te wijzigen dan.
Offe?
Anyway, errrrg fijn weer dit meedenken!
Groets,
willemijn
De nieuwe Installatie Assistent is één bestand, en niet meer een map bestanden zo als het eerder was.
Je kunt met Bestandsbeheer van de bestaande CMSMS 1.12.1 website dit bestand uploaden naar de website root.
Zorg er voor dat de config.php schrijfbaar is en dan kun je de Installatie Assistent aanroepen in de browser, bijv. website.nl/cmsms-2.0.1.1-install.php
Ik zal de laatste zijn om te roepen dat alle upgrades zonder slag of stoot zullen gaan. Bij de meesten zul je toch wel iets aan moeten passen helaas, maar dat is toch een beetje waar een 2.0 versie voor is...
Een erg mooi onderwerp voor de 5e NL/BE CMSMS workshop als die van de grond komt...
http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 51&t=59437
Maar als ik zie hoeveel bestanden er al zijn gedownload in de Forge, dan vallen mij de hoeveelheid reacties nog erg mee hoor
Je moet inderdaad even door de zure appel heen bijten om de sites de eerste keer te upgraden naar 2.x, maar daarna zal het met de Installatie Assistent veel gemakkelijker gaan.
Een groot voordeel van de InstAss is dat deze ook bestanden kan verwijderen. Core (module) bestanden die overbodig zijn geworden kunnen automatisch verwijderd worden en blijven niet jarenlang een eigen leven leiden op jouw webserver...
Het config.php wordt automatisch als niet-schrijfbaar ingesteld, hoef je dus ook niet meer aan te denken.
Groet, Rolf
Je kunt met Bestandsbeheer van de bestaande CMSMS 1.12.1 website dit bestand uploaden naar de website root.
Zorg er voor dat de config.php schrijfbaar is en dan kun je de Installatie Assistent aanroepen in de browser, bijv. website.nl/cmsms-2.0.1.1-install.php
Ik zal de laatste zijn om te roepen dat alle upgrades zonder slag of stoot zullen gaan. Bij de meesten zul je toch wel iets aan moeten passen helaas, maar dat is toch een beetje waar een 2.0 versie voor is...
Een erg mooi onderwerp voor de 5e NL/BE CMSMS workshop als die van de grond komt...

Maar als ik zie hoeveel bestanden er al zijn gedownload in de Forge, dan vallen mij de hoeveelheid reacties nog erg mee hoor

Je moet inderdaad even door de zure appel heen bijten om de sites de eerste keer te upgraden naar 2.x, maar daarna zal het met de Installatie Assistent veel gemakkelijker gaan.
Een groot voordeel van de InstAss is dat deze ook bestanden kan verwijderen. Core (module) bestanden die overbodig zijn geworden kunnen automatisch verwijderd worden en blijven niet jarenlang een eigen leven leiden op jouw webserver...
Het config.php wordt automatisch als niet-schrijfbaar ingesteld, hoef je dus ook niet meer aan te denken.
Groet, Rolf
Heel erg goed om te weten,
thanks Rolf!!
Zeg je hiermee ook dat het eigenlijk beter is om dat ene bestand vd Installatie Assistent te uploaden via Bestandsbeheer,
dan om het via FTP te uploaden?
(vanwege mogelijke corrupie via ftp missch.?)
Tis vast ook wel wat koudwatervrees, dus come-on ik ga een upgrade van versie 1.12.1 naar versie 2.0.1.1 binnenkort tóch uitproberen,
bijv. op mn eigen fotosite met cms-ms
(want die heb ik toch ook elders staan).
Vraagje hierbij:
is het slimmer om modules die nog niet compatible zijn met versie 2.X dan effe vooraf uit te schakelen c.q. op non-actief te zetten, ofzoiets?
Of maakt dat niet echt uit??
Dankjewelweer!!
groet, willemijn
thanks Rolf!!
Zeg je hiermee ook dat het eigenlijk beter is om dat ene bestand vd Installatie Assistent te uploaden via Bestandsbeheer,
dan om het via FTP te uploaden?
(vanwege mogelijke corrupie via ftp missch.?)
Tis vast ook wel wat koudwatervrees, dus come-on ik ga een upgrade van versie 1.12.1 naar versie 2.0.1.1 binnenkort tóch uitproberen,
bijv. op mn eigen fotosite met cms-ms
(want die heb ik toch ook elders staan).
Vraagje hierbij:
is het slimmer om modules die nog niet compatible zijn met versie 2.X dan effe vooraf uit te schakelen c.q. op non-actief te zetten, ofzoiets?
Dankjewelweer!!
groet, willemijn
Jamev wrote:Zeg je hiermee ook dat het eigenlijk beter is om dat ene bestand vd Installatie Assistent te uploaden via Bestandsbeheer, dan om het via FTP te uploaden? (vanwege mogelijke corrupie via ftp missch.?)
Als je een werkende back-up hebt en die kan terugplaatsen loop je geen enkel risico.Tis vast ook wel wat koudwatervrees, dus come-on ik ga een upgrade van versie 1.12.1 naar versie 2.0.1.1 binnenkort tóch uitproberen,
bijv. op mn eigen fotosite met cms-ms (want die heb ik toch ook elders staan).
Op zich is dat zeker slim! Maar zou je de Systeem Informatie van de website hier eens willen plaatsen? Dan kunnen we even de modulelijst zien en er mogelijke probleemgevallen uithalen.Vraagje hierbij:
Dank voor je reactie Rolf! De sys info kopieer ik hieronder.Maar zou je de Systeem Informatie van de website hier eens willen plaatsen? Dan kunnen we even de modulelijst zien en er mogelijke probleemgevallen uithalen.
Lang niet alle modules zijn ook actief in gebruik, bijv. de Neo-modules Search, News, Archiver, cms-printing niet.
De melding over "kan geen geldige "grand all" permissie vinden" heb ik wel bij meer sites bij mijndomein, maar gaf nooit problemen.
Verder: er is nog geen handleiding, eng. of nederl, voor de stappen bij upgraden vanaf deze versie 1.12.1. naar 2.x.
Maar ik neem aan dat die niet veel anders zullen zijn dan bij het upgradeproces van voorgaande versies?
Of vergen bep. dingen extra aandacht?
Groet, willemijn
----------------------------------------------
Cms Version: 1.12.1
Installed Modules:
CMSMailer: 5.2.2
CMSPrinting: 1.0.5
FileManager: 1.4.5
MenuManager: 1.8.7
MicroTiny: 1.2.9
ModuleManager: 1.5.8
News: 2.15.2
Search: 1.7.13
ThemeManager: 1.1.8
Gallery: 2.0.2
FileBackup: 0.5
TinyMCE: 2.9.12
NeoModule: 0.5.5
NeoDataStorage: 0.3.2
NeoBackup: 0.3.0
Archiver: 0.2.6
Showtime: 3.4
Config Information:
php_memory_limit:
process_whole_template:
max_upload_size: 32000000
url_rewriting: mod_rewrite
page_extension:
query_var: page
image_manipulation_prog: GD
auto_alias_content: true
locale:
default_encoding: utf-8
admin_encoding: utf-8
set_names: true
Php Information:
phpversion: 5.4.41-1~dotdeb+6.1
md5_function: Aan (Waar)
gd_version: 2
tempnam_function: Aan (Waar)
magic_quotes_runtime: Uit (Onwaar)
E_STRICT: 2048
E_DEPRECATED: 0
memory_limit: 128M
max_execution_time: 60
output_buffering: 4096
safe_mode: Uit (Onwaar)
file_uploads: Aan (Waar)
post_max_size: 32M
upload_max_filesize: 32M
session_save_path: /public/tmp (0755)
session_use_cookies: Aan (Waar)
xml_function: Aan (Waar)
xmlreader_class: Aan (Waar)
Server Information:
Server Api: apache2handler
Server Db Type: MySQL (mysqli)
Server Db Version: 5.5.38
Server Db Grants: Kan geen geldige "GRAND ALL" permissie vinden. Dit kan problemen opleveren bij het installeren of verwijderen van modules. Of zelfs bij het toevoegen of verwijderen van items, zoals pagina's.
Server Time Diff: Geen tijdverschil aangetroffen
----------------------------------------------
Ik zie nu trouwens dat niet alle systeem informatie wordt meegenomen wanneer je de optie bovenin gebruikt "Bekijk tekst rapport -bruikbaar voor forum posts", om die informatie hier te posten..
Bijv. de waarschuwing (met !) die ik heb staan bij disable_functions in PHP (disable_functions) komt dan niet mee...
Foutje in die optie misschien??
Bijv. de waarschuwing (met !) die ik heb staan bij disable_functions in PHP (disable_functions) komt dan niet mee...
Foutje in die optie misschien??
Probeer het gewoon maar eens uit bij een simpele site (waarvan je een backup hebt uiteraard! dat is echt geen overbodige luxe). Aanroepen van het installatiebestand geeft een prima interface, die je ook nog op nederlands kunt instellen en die precies vertelt wat er gebeurt. Daar heb je geen verdere handleiding bij nodig.Verder: er is nog geen handleiding, eng. of nederl, voor de stappen bij upgraden vanaf deze versie 1.12.1. naar 2.x.
Is je PHP verouderd? Dan krijg je daar een melding van en wordt er geen upgrade uitgevoerd. Dit is echt goed voor elkaar.
Wel zal je zien, als de upgrade klaar is, dat het er in je administratie-paneel anders uitziet. Je HTML-blokken bijv. zijn nu sjablonen geworden en vind je onder Opmaak > Design manager.
Voor mij was het even puzzelen hoe dat nou zit met toekennen van sjablonen en stylesheets aan designs. Waarom zou je dat doen?
Je nieuws vind je onder Inhoud, maar de instellingen voor je nieuwsmodule onder Websitebeheer > Instellingen - Nieuws module.
Zo zijn er meer dingen waarvan ik denk/dacht: "Hè, hoe zit dit?" Maar juist door een simpele site over te zetten en dan ook helemaal alles in het administratiepaneel na te lopen heb ik er toch wel aardig zicht op gekregen inmiddels.
Maar ik maak me wel zorgen om een aantal ingewikkelder sites, waarin ik bijv. de nieuwsmodule heb uitgebreid met tal van extra velden, waarin ik modules als FEU en CustomContent gebruik, ...
Ik moet nog zien dat die vlot te upgraden zijn.
Niettemin - gewoon doen!
Frank
Hoi Frank,
Leuk je hier weer aan te treffen! Jij ook dank voor je reactie en het alvast oplichten van een paar tips van de sluier.
Dat het administratie-paneel er anders uitziet, opties elders zitten dan je verwacht etc, daar kom ik vast wel uit.
Desalniettemin: goed om alvast te weten!
Het upgrade-probeersel -wat ik binnenkort inderdaad toch gewoon maar ga uitvoeren- betreft inderdaad een relatief 'simpele' site, in de zin van niet al te veel modules ed.
Is bovendien een siteje voor mezelf, die ik elders ook al heb staan in wordpress, dus 'what the hack'.
Héél anders wordt het bij echte productie-sites, ik bedoel sites voor klanten ! Waarbij je, vind ik, absoluut geen event. offline-tijd moet hebben, noch gedoe met allerlei errors! Die mensen verdienen er hun brood mee.
ik deel dus helemaal jouw zorg of sites die bijv. ingewikkelder uitbreidingen hebben, of omdat ze niet-standaard modules draaien, ook wel smooth te updaten zijn!
(waarvan bijv. de module Showtime Diashow er maar eentje is van de vele..).
Die sites ga ik kortom nu nog niet effe proberen te updaten (wat mijn klanten normaliter wel gewend zijn van mij), zeker niet vóórdat de kinderziektes eruit zijn bij versie 2.x
én ook modules compatible zijn gemaakt.
Rolf gaf ook al aan dat het waarschnlk beter is met dat soort sites nog effe te wachten. Waardevol advies.
Groet, willemijn
Leuk je hier weer aan te treffen! Jij ook dank voor je reactie en het alvast oplichten van een paar tips van de sluier.
Dat het administratie-paneel er anders uitziet, opties elders zitten dan je verwacht etc, daar kom ik vast wel uit.
Desalniettemin: goed om alvast te weten!
Het upgrade-probeersel -wat ik binnenkort inderdaad toch gewoon maar ga uitvoeren- betreft inderdaad een relatief 'simpele' site, in de zin van niet al te veel modules ed.
Is bovendien een siteje voor mezelf, die ik elders ook al heb staan in wordpress, dus 'what the hack'.
Héél anders wordt het bij echte productie-sites, ik bedoel sites voor klanten ! Waarbij je, vind ik, absoluut geen event. offline-tijd moet hebben, noch gedoe met allerlei errors! Die mensen verdienen er hun brood mee.
ik deel dus helemaal jouw zorg of sites die bijv. ingewikkelder uitbreidingen hebben, of omdat ze niet-standaard modules draaien, ook wel smooth te updaten zijn!
(waarvan bijv. de module Showtime Diashow er maar eentje is van de vele..).
Die sites ga ik kortom nu nog niet effe proberen te updaten (wat mijn klanten normaliter wel gewend zijn van mij), zeker niet vóórdat de kinderziektes eruit zijn bij versie 2.x
én ook modules compatible zijn gemaakt.
Rolf gaf ook al aan dat het waarschnlk beter is met dat soort sites nog effe te wachten. Waardevol advies.
Groet, willemijn
- timdebuurman
- Power Poster
Wat betreft de productie-sites, zou ik eerst een kopie ervan in een submap of subdomein zetten en daarmee aan de slag gaan.
Pas als die helemaal goed draait, deze over de originele heenzetten (lees: de huidige weghalen en de ge-upgrde kopie erin zetten)
Zo test ikzelf ook eerst op een kopie, waarbij het niets uitmaakt als die het dan even niet of wel doet.
Simpel voorbeeld van een 'drempeltje':
Na upgraden deed de website het helemaal niet meer aan de voorkant.
Steeds meer code in de sjabloon eruit gehaald om maar te achterhalen waar het probleem zat.
Bleek uiteindelijk in de cms_stylesheet te zitten, dus iets in de stylesheets.
Ik had enkele stylesheets erin zitten voor de kleinere versies, genaamd 960, 768, 300 en 450
In 1.12.1 mocht een stylesheet starten met een nummer als naam.
In 2.0 mag/kan dat dus niet.
Kwestie van de naam aanpassen en het werkte weer.
Pas als die helemaal goed draait, deze over de originele heenzetten (lees: de huidige weghalen en de ge-upgrde kopie erin zetten)
Zo test ikzelf ook eerst op een kopie, waarbij het niets uitmaakt als die het dan even niet of wel doet.
Simpel voorbeeld van een 'drempeltje':
Na upgraden deed de website het helemaal niet meer aan de voorkant.
Steeds meer code in de sjabloon eruit gehaald om maar te achterhalen waar het probleem zat.
Bleek uiteindelijk in de cms_stylesheet te zitten, dus iets in de stylesheets.
Ik had enkele stylesheets erin zitten voor de kleinere versies, genaamd 960, 768, 300 en 450
Kwestie van de naam aanpassen en het werkte weer.
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
https://www.nextdoormedia.nl
Silmarillion is bezig zijn Neo modules te updaten voor CMSMS 2.x.
ShowTime module weet ik niet, ik heb Pedrosken al een tijd niet gezien of gesproken... Maar kan zijn dat de module gewoon werkt hoor, ik gebruik hem zelf nooit.
ShowTime module weet ik niet, ik heb Pedrosken al een tijd niet gezien of gesproken... Maar kan zijn dat de module gewoon werkt hoor, ik gebruik hem zelf nooit.
Heb gelukkig geen stylesheets met 'n nummer als naam.timdebuurman wrote: Ik had enkele stylesheets erin zitten voor de kleinere versies, genaamd 960, 768, 300 en 450
Maar goed te weten Tim, dankjewel! Ook voor je andere tips.
willemijn
Ja er stond een upgrade voor klaar in de Module Manager, zag ik vandaag. Maar die geeft bij mij -in versie 1.12.1- nog steeds foutmeldingen..Rolf wrote:Silmarillion is bezig zijn Neo modules te updaten voor CMSMS 2.x.
Dus helemaal verwijderd, gebruikte hem toch niet..
Deze module maar effe op niet-actief gezet, niet meer in gebruik in deze prive-site. Net als Archiver en FileBackup.ShowTime module weet ik niet etc. Maar kan zijn dat de module gewoon werkt hoor, ik gebruik hem zelf nooit.
Alle 3 staan nl in de Forge ook gemarkeerd als 'stale'.
Hopelijk helpt dat vervelend gedoe te voorkomen.
Of beter geheel de-installeren?
Hoop toch dat de maker van Show Time trouwens snel over de brug komt met een upgrade, heb die module wel actief ingezet in m'n laatste klant-site..
Anyway, veel dank Rolf!!!
willemijn