Hallo — ik kan in de documentatie over de zoek functie het volgende niet goed vinden — hopelijk kan iemand mij helpen...
De zoekfunctie zoekt in principe ook in 'news-articles' en dat is ook wat we willen. Er zijn echter een paar 'categories' die niet in de zoekresultaten terecht mogen komen (bijvoorbeeld 'log'). Hoe bereiken we nu dat de ene news-category wel doorzoekbaar is en de andere niet?
Het is vast iets simpels waar we over heen kijken...
Alvast dank voor de te nemen moeite.
Groet — Ron Hoenson
Zoeken — in de ene news-category wel en in de andere niet
Moderator: velden
Re: Zoeken — in de ene news-category wel en in de andere nie
Zonder het uitgezocht te hebben denk ik niet dat er een dergelijke optie bestaat.
Je kunt wellicht in het search template de filtering toepassen maar dat is wel minder efficient. Weet niet eens zeker of dat wel zo makkelijk is want je zult van elk nieuwsartikel in de resultaten moeten achterhalen of het bij een uitgesloten categorie hoort. Misschien nog niet eens zo heel eenvoudig.
Je kunt wellicht in het search template de filtering toepassen maar dat is wel minder efficient. Weet niet eens zeker of dat wel zo makkelijk is want je zult van elk nieuwsartikel in de resultaten moeten achterhalen of het bij een uitgesloten categorie hoort. Misschien nog niet eens zo heel eenvoudig.
- timdebuurman
- Power Poster
Kun je hier niets mee:
Uit de Help van de Search module.
Misschien dat de tag in de nieuwssjabloon gemaakt kan worden en gebruikt wordt zodra het nieuws in een bepaalde categorie staat.
gr Tim
Code: Select all
How do i prevent certain content from being indexed
The search module will not search any "inactive" pages. However on occasion, when you are using the CustomContent module, or other smarty logic to show different content to different groups of users, it may be advisiable to prevent the entire page from being indexed even when it is live. To do this include the following tag anywhere on the page <!-- pageAttribute: NotSearchable --> When the search module sees this tag in the page it will not index any content for that page.
The <!-- pageAttribute: NotSearchable --> tag can be placed in the template as well. if this is done, none of the pages attached to that template will be indexed. Those pages will be re-indexed if the tag is removed
Misschien dat de tag in de nieuwssjabloon gemaakt kan worden en gebruikt wordt zodra het nieuws in een bepaalde categorie staat.
gr Tim
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
https://www.nextdoormedia.nl
Iets in de trant van:
{if $entry->category=="some_category"}
<!-- pageAttribute: NotSearchable -->
{/if}
Ga ik uitproberen.
Bedankt voor de tip.
Groet — Ron Hoenson